Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@05:26:20 GMT

۴۷۵هزار ماسک توسط فنی و حرفه‌ای بوشهر تولید شد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۶۱۷۶

۴۷۵هزار ماسک توسط فنی و حرفه‌ای بوشهر تولید شد

عبدالمجید دراهکی  روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: برای حفظ سلامت مردم و پیشگیری از ویروس کرونا از سوی مهارت آموختگان فنی و حرفه‌ای و نیروهای جهادی روزانه ۳۲هزار ماسک آماده و تحویل داروخانه‌های شبانه روزی و مراکز درمانی می‌شود.

وی بیان کرد: طرح تولید ماسک در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سراسر این استان صورت می‌گیرد که مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کنگان در ابتدا به صورت پایلوت آن را اجرا کرده و این طرح در زمان حاضر در همه شهرستان‌های استان اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دراهکی یادآور شد: همچنین ۲هزار و ۴۰۰ دست لباس ایزوله و گان بیمارستانی به همت بخش دولتی و خصوصی فنی و حرفه‌ای تولید شده‌است.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح ۳۳ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای به طور مستقیم و غیر مستقیم دخالت دارند و به همت بخش خصوصی تاکنون ۱۲ هزار جفت دستکش یکبار مصرف در کارگاه‌های فنی و حرفه ای تولید و در اختیار مراکز درمانی و مردم قرار گرفته‌است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: ۱۸۲ کارآموز فعال در ۴۰  کارگاه مشغول دوخت ماسک، گان پزشکی و تولید دستکش برای رفع نیاز جامعه پزشکی و مردم هستند.

وی اتوکلاو یا همان استریل کردن را از موارد مهم دانست که در تولید این اقلام بهداشتی انجام می‌شود.

دراهکی اظهار داشت: کارگاه‌های تولید ماسک آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر کار خود را از ۱۰ اسفندماه آغاز کرده‌ است و روزانه بخش قابل توجهی از ماسک مورد نیاز  جامعه پزشکی و مردم را تامین می‌کند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان بوشهر جامعه پزشکی شبانه روزی فنی و حرفه ای ماسک بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی فنی و حرفه ای آموزش فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۶۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بیش از ۹۰ هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، شهرام ملایی هزاروندی گفت: پارسال در مجموع ۱۴۷ هزار و ۵۱۳ نفر مورد سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای قرار گرفتند که از این تعداد ۹۰ هزار و  ۳۸ نفر موفق به دریافت گواهینامه بین المللی مهارتی شدند.


وی افزود: آزمون تعیین صلاحیت حرفه‌ای در بیش ۳۵۰ حرفه مهارتی از زیر مجموعه رشته‌های صنایع غذایی، صنایع کشاورزی، فناوری اطلاعات، صنایع جوش، عمران، امور مالی و بازرگانی، تاسیسات، اتومکانیک، برق، صنایع دستی و صنعت ساختمان و درقالب ۱۱ مرحله اجرا شد.  


ملایی هزاروندی ادامه داد: با راه اندازی ۲۴ مرکز آزمون آنلاین، استان خوزستان در سال گذشته ۶۲ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد نشان می‌دهد.


مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان اضافه کرد: سنجش مهارت و تعیین صلاحیت حرفه‌ای شامل آزمون هماهنگ پایان دوره کارآموزان بخش‌های دولتی، آموزشگاه‌های آزاد، تفاهم نامه، صنعت ساختمان و آنلاین است.


گفتنی است در خوزستان ۵۵ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و یکهزار و ۵۵۰ آموزشگاه آزاد در بخش خصوصی برای ارایه آموزش‌های مهارتی در استان فعالیت دارند.

دیگر خبرها

  • آموزش‌ مهارتی به بیش از ۱۳ هزار سرباز نیرو‌های مسلح خوزستان
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از ۳ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • صدور بیش از 90 هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان
  • شرکت بیش از ۶۵ هزار نفر در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای در همدان 
  • جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی اولویت مدیران عمرانی کشور باشد
  • فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد
  • صدور بیش از ۹۰ هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان 
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی