Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@12:53:02 GMT

چگونه کودکانی شاد داشته باشیم؟

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۶۳۳۵

چگونه کودکانی شاد داشته باشیم؟


الهام پورمولایی کارشناس ارشد روان شناسی،  درباره شاد بودن کودکان گفت: شاد بودن هدیه‌ای است که والدین می‌توانند آنرا به کودک تقدیم کنند.

او افزود: یکی از مهم‌ترین ابزار برای پرورش کودکان شاد دادن حس اعتماد به نفس، عزت نفس و رضایت مندی به آنهاست که با این کار والدین استعداد شاد بودن در کودک را پرورش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این کارشناس ارشد روانشناسی تصریح کرد: منظور از شاد کردن کودکان شادی لحظه‌ای و کوتاه مانند دادن اسباب بازی و تنقلات مورد علاقه نیست، بلکه باید کودکانی را پرورش داد که شادی جزء ویژگی بارز و پایدار آن‌ها مانند عزت نفس، خوش بینی و خویشتن داری باشد.

پورمولایی با اشاره به راهکار‌های مناسب جهت پرورش روحیه شاد در کودکان اظهار کرد: والدین باید با دقت تمام توجه و تمرکز خود را هنگام صحبت کردن کودکان به او دهند و از انجام کار‌های دیگر از قبیل: صحبت با تلفن، تماشای تلویزیون، بازی با گوشی و ... به صورت جدی پرهیز شود.


او ادامه داد: کودکان را باید بی قید و شرط دوست داشت و احساسات خود را به آن‌ها همانند در آغوش کشیدن نشان دهیم.

این مشاور کودک و نوجوان درباره اصطلاح قید و شرط به منظور دوست داشتن کودکان گفت: اصطلاح قید و شرط به معنای این است که به کودک بگوییم اگر این کار را انجام دهی دوستت دارم یا اگر غذایت را کامل بخوری بیشتر دوستت دارم که چنین چیزی اصلا کار پسندیده‌ای نیست.


پورمولایی تصریح کرد: باید به کودکان عشق ورزید و اولین راز پرورش کودکان شاد تقدیر کردن از اوست یعنی با شناسایی استعداد‌های او آن‌ها را درون کودک پرورش دهیم و تا فرزندی شاد را به جامعه در آینده نه چندان دور تحویل دهیم و تمام این کار‌ها باعث می‌شود تا کودک علاوه بر به دست آوردن اعتماد به نفس هم خود و هم دیگران را دوست داشته باشد.

این کارشناس ارشد روان شناسی ادامه داد: بازی کردن فیزیکی با کودک مانند دویدن، دوچرخه سواری و در کار‌های مورد علاقه او همراهی شان کنیم و برای تفریح کردن کودکان خلاق باشیم و اگر هرکار مثبتی انجام دادند از آن‌ها تعریف کنیم و بگوییم آفرین این کارت بسیار عالی بود تا با این روش‌ها انگیزه شاد بودن در کودکان سرزمینمان را افزایش دهیم.

پورمولایی اظهار کرد: بازی کردن باکودکان به خصوص افراد زیر ۶ سال را جدی بگیریم؛ چرا که کودکان با بازی کردن به کشف دنیا، قوانین طبیعت و تفکر در پیرامون زندگی می‌پردازند.

این مشاور کودک و نوجوان درباره کار‌های اجباری که والدین به فرزندان تحمیل می‌کنند، گفت: تحمیل کار‌های اجباری توسط والدین مانند فرستادن کلاس‌هایی که کودکان دوست ندارند باعث می‌شود آن‌ها کودک شادی نباشند.

پور مولایی افزود: رشد سالم روانی کودک بین سنین ۱ تا ۶ سال اول زندگی باید به وجود آید و در صورتی که اتفاق نیفتد کودک در زندگی شخصی یا اجتماعی خود تبدیل به فرد مضطرب و پراسترس خواهد شد.


او ادامه داد: پازل بازی، شن بازی، خانه سازی از انواع بازی‌هایی هستند که می‌توانیم به کودک هدیه کنیم و اگر دقت کرده باشیم بازی‌هایی که در دوران گذشته کودکان از قبیل: طناب کشی، مسابقات گروهی و ... انجام می‌دادند کودکان شادتری بودند.

پورمولایی در پایان گفت: کودکان ما تحرک را دوست دارند و همین تحرک هاست که باعث پرورش روحیه شادطلبی و بروز انگیزه در کودکان می‌شود. همچنین بازی‌های گروهی باعث ایجاد روحیه شاد در کودکان خواهد شد.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر تربیت کودک شادی کودکان کودکان شاد شاد بودن کار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۶۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۱۴۰۰۰ کودک در غزه از آغاز جنگ تا کنون!

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، در کنفرانسی خبری کاترین راسل، مدیر صندوق کودکان سازمان ملل متحد گفت: هزاران نفر مجروح شده اند و هزاران نفر دیگر در آستانه قحطی هستند.

به نقل از رویترز، سازمان ملل متحد برای برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد: «هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد».

این بیانیه می افزاید که بیش از ۱۰۰۰۰ زن در غزه از آغاز جنگ کشته شده اند و ۶۰۰۰ نفر از آنها ۱۹۰۰۰ کودک را یتیم کرده اند.

یونیسف از تعداد زیاد کودکان مجروح در غزه در جریان بازدید خود شوکه شده است. نه فقط در بیمارستان‌ها، بلکه در خیابان‌ها و پناهگاه‌ها.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورد.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به‌ویژه شمال غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227561 برچسب‌ها غزه

دیگر خبرها

  • سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد
  • شوآف ممنوع، خودتان باشید
  • شهادت نزدیک به ۱۴ هزار کودک به دست صهیونیست‌ها
  • یونیسف : از آغاز جنگ تاکنون حدود ۱۴۰۰۰ کودک در غزه جان باخته‌اند
  • آمار هولناک کودکان شهید در غزه اعلام شد
  • کشته شدن ۱۴۰۰۰ کودک در غزه از آغاز جنگ تا کنون!
  • رفتار صحیح با کودکانی که زیاد کابوس می‌بینند | ۵ اقدامی که باید هنگام کابوس دیدن کودکتان انجام دهید
  • اکران برنامه تلویزیونی سر سفره خدا با ضبط جدید
  • ممنوعیت تبلیغات در شبکه کودک برداشته شد؟
  • یونیسف:اجساد متلاشی شده کودکان غزه دلیلی بر توحش اسرائیل است