Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@20:17:45 GMT

چگونگی فعالیت صنوف در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۶۵۷۶

به گزارش ایلنا، سرهنگ "نادر مرادی" در تشریح جزئیات این خبر، بیان داشت: بر اساس تصمیمات صورت گرفته تا اطلاع ثانوی علاوه بر صنوف عرضه کننده مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی که به صورت شبانه روزی فعالیت دارند، جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی، مراکز خدمات فنی خودرو و تأسیسات منازل، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و خصوصی، مراکز پخش دارو و داروخانه ها، مراکز تأمین آمبولانس دولتی و خصوصی نیز مشمول خدمات رسانی شبانه روزی به شهروندان خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین با توجه به احتمال انتشار ویروس کرونا در برخی اماکن عمومی و پرتردد از جمله رستوران ها، تالارهای پذیرایی، باشگاه های ورزشی، آرایشگاه ها، قهوه خانه ها، سفره خانه های سنتی و ... با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی شهر تهران، تمهیداتی اندیشیده و مقرر شد اقدامات کنترلی در این خصوص به مرحله اجرا گذاشته شود.

این مقام انتظامی ادامه داد: مطابق روزهای گذشته همچنان از طریق اتاق اصناف تهران، ممنوعیت عرضه قلیان توسط واحدهای صنفی قهوه خانه و سفره خانه سنتی (تا اطلاع ثانوی) به اتحادیه های صنفی مربوط ابلاغ وکلیه واحدهای صنفی ذیربط، تعطیل خواهند بود.

این مقام انتظامی همچنین از ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم اعم از جشن و عروسی، ختم، همایش، سمینار، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری (کنسرت موسیقی) و ... در اماکن عمومی خبر داد و تصریح کرد: به تبع آن کلیه واحدهای صنفی رستوران، تالارهای پذیرایی و باغ تالارها تا اطلاع ثانوی با اقدام داوطلبانه اغلب متصدیان مربوطه تعطیل شدند.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ در پایان اظهار داشت: سلامت مردم و افزایش احساس امنیت از اولویت های پلیس است که در این مسیر شهروندان نیز می توانند با معرفی اصناف متخلف از طریق شماره تلفن 110 ما را در تامین بهتر امنیت و پیشگیری از شیوع بیماری مهلک کرونا یاری کنند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۶۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۳۰ واحد تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ نصیری گفت: طی مدت یاد شده هفت هزار و ۹۰۱ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی با همراهی ۱۵۵ بازرس بهداشت محیط استان بازرسی شده است.

وی افزود: طی بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان پنج هزار و ۲۰۵ کیلوگرم ماده غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته توسط بازرسان بهداشت محیط در سراسر استان کشف و نسبت به معدوم سازی آن اقدام شده است.

مدیر گروه بهداشت محیط استان ادامه داد: علاوه بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، چهار هزار و ۲۱۵ اماکن عمومی توسط بازرسان بهداشت محیط در سراسر استان بازرسی و برای ۲۱۴ واحد اخطاریه کتبی صادر شده است.

نصیری تعداد مراکز بین راهی بازرسی در مدت یاد شده در استان را ۴۵۱ مورد عنوان کرد و گفت: در این راستا به ۵۲ مرکز و امکان بین راهی اخطاریه صادر شده است.

به گفته مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان، ۹۹ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی متخلف به مراجع قضایی معرفی شده و تعداد بازرسی مشترک با سایر ادارات نیز ۷۱۴ مورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه پایش و ارزیابی وضعیت بهداشتی مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی و سامانه‌های آبرسانی، مورد توجه جدی بازرسان بهداشت محیط قرار دارد، ادامه داد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی، مراتب را به شماره رسیدگی به شکایات مردمی ۱۹۰ اعلام کنند تا در کمترین زمان ممکن به شکایات آنان رسیدگی شود.

نصیری گفت: در بازه زمانی ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا پنجم فروردین جاری به ۲۳۱ مورد شکایت مردمی و سامانه بهداشت ۱۹۰ رسیدگی شده است.

دیگر خبرها

  • پلمب ۳۰ واحد تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در زنجان
  • بیش از پانصدهزارنفر از اماکن تاریخی و گردشگری همدان بازدید کردند
  • پلمب ۶ واحد صنفی متخلف در قزوین
  • استرداد بیش از ۵ میلیارد ریال وجه به شاکیان واحدهای صنفی
  • تداوم نظارت بر واحدهای صنفی جهرم تا پایان نوروز
  • پلمب ۶ واحد صنفی در قزوین
  • ۱۷ مورد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در آذربایجان شرقی پلمب شد
  • پلمب و اخطار پلمب ۱۷ واحد صنفی متخلف در نیشابور
  • تشکیل هزار و ۳۵۰ پرونده تعزیراتی برای متخلفان
  • پلمب چند واحد صنفی به دلیل حرمت‌شکنی در ماه رمضان