Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبور از کرونا با همراهی و همدلی همه بخش های کشور، تحقق جهش در تولید از طریق توجه به ظرفیت ها، پرهیز از گفتار درمانی و دست برداشتن از نگاه به بیرون مرزهای ایران و همچنین آمادگی نمایندگان مجلس یازدهم برای نیل به اهداف اقتصادی کشور موضوعاتی است که حجت الاسلام «سید رضا اکرمی» عضو جامعه روحانیت مبارز به آن اشاره کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» عنوان کرد: مقطع فعلی که کشور در آن قرار دارد نیازمند همدلی دولت، مجلس و ملت است تا ما این برهه را نیز پشت سر بگذاریم.

حجت الاسلام سید «رضا اکرمی» با اشاره به اینکه با رویه‌ فعلی که در کشور وجود دارد، مجلس یازدهم وظیفه سنگینی بر دوش خواهد داشت، اظهار کرد: رویکردها و مطالبات مردم در طی عمر چهارساله مجلس دهم آنگونه که باید محقق نشده است از این رو انتظار می‌رود در مجلس یازدهم نمایندگان با تدابیر و رویکردهای قانونی در جهت تحقق آنچه مردم از آنها انتظار دارند وارد عمل شوند.

وی با ابراز نگرانی از اینکه معلوم نیست چه زمانی مجلس یازدهم با توجه به شیوع ویروس کرونا تشکیل خواهد شد افزود: در این مدت زمانی انتظار می‌رود نمایندگان مجلس فعلی به صورت مجازی جلسات مجلس را برگزار کنند و این رویه تا آغاز به کار مجلس بعدی و واگذاری مسئولیت‌ها باید ادامه پیدا کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: با توجه به ابعاد تاثیرگذار ویروس کرونا بر اقتصاد کشورهای مختلف جهان از جمله ایران به نظر می‌رسد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم باید در کنار دولت خود را برای یک میدان رزم جدی آماده کنند.

اکرمی خاطرنشان کرد: آنچه مقام معظم رهبری در سخنان ابتدایی خود در شروع سال ۹۹ بیان کردند به خوبی گویای این است که ایشان در جهت ارائه نقشه راه به دولت و مجلس آینده رهنمودهای مشخصی دارند، که در بازه زمانی آن را بیان خواهند کرد.

وی با بیان اینکه وظیفه رهبری هم راهنمایی و هم هدایت است، تصریح کرد: ایشان هر ساله در  پیام های نوروزی شان نقشه راه کشور را مشخص می کنند، امسال هم در صحبت نوروزی با مردم و سخنرانی روز مبعث مشخصا بازهم مشکل کشور را از حوزه اقتصاد دانستند و بر همین اساس تاکید کردند که تولید باید در سال 99 جهش پیدا کند تا به شرایط مطلوب تر برسیم.

رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: انقلاب اسلامی باید الهی، مردمی، مستقل و خودگردان باشد و روی پای خود بایستد. ما در کشور ظرفیت های زیاد داریم، اما برخی ظرفیت ها هنوز شناخته نشده اند و از بسیاری از ظرفیت های موجود هم استفاده کافی و وافی نمی شود؛ این به دلیل عدم شناخت است یا اینکه برخی نمی خواهند این ظرفیت ها شناخته شده و از آن استفاده شود.

وی با انتقاد از کسانی که دل شان و نگاه‌شان به آن طرف آب ها و مرزهای ایران است، گفت: گفتار درمانی دیگر در کشور جوابگو نیست، بلکه باید برای سازندگی و توسعه ایران همانطور که رهبری امسال را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند، فکر، فهم، سرمایه ها و بازوهای خود را به کار بگیریم و کشور را آباد و سربلند کنیم و افکار خود اندیشی و تکبر را کنار بگذاریم تا ان شاءالله جامعه پاک و سازنده ای داشته باشیم.

اکرمی با سخت توصیف کردن وضعیت فعلی کشور، یادآور شد: واقعا این روزها شرایط سختی در کشور حاکم است اما دولت، مجلس و ملت باید دست در دست هم دهند تا از این مقطع حساس نیز عبور کنیم و قائل به این نکته نیز باشیم که این شرایط فقط برای ایران نیست و دنیا درگیر این معضل است.

وی با بیان اینکه ما نیازمند یک نقشه راه مشخص برای آینده کشور هستیم، خاطر نشان کرد: باید تمام نمایندگان، دولتمردان و صاحبان اندیشه براین باور باشند که ما در یک کشتی نشسته‌ایم و باید خودمان را به یک ساحل امن برسیم از این رو در این مسیر همه باید در کنار هم باشیم و از هرگونه بداخلاقی‌های سیاسی دوری کنیم تا انشاالله از این مرحله نیز به راحتی عبور کنیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس جهش تولید ناو روزولت مناجات شعبانیه وام کرونا جامعه روحانیت گفتار درمانی خریدار مجلس یازدهم رزم جدی جهش تولید نگاه به ظرفیت های داخلی سید رضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز کروناویروس جهش تولید ناو روزولت مناجات شعبانیه وام کرونا مجلس یازدهم ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۶۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قادری: باید بدون توجه به تحریم‌ها کشور را به بالاترین حد توانمندی برسانیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که باید بدون توجه به تحریم‌ها به حدی از توانمندی رسید که بتوان با استفاده از سرمایه داخلی و وجود ظرفیت‌های کشور مشکلات را حل کرد.

جعفر قادری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانات امروز مقام معظم رهبری در دیدار با هزاران نفر از کارگران اظهار کرد: باید بتوان با مدیریت موضوعات داخلی و استفاده از ظرفیت‌های کشور شرایط را به سمت حل مشکلات به خصوص در موضوعات اقتصادی پیش برد چون کشور ما دارای ظرفیت‌هایی همچون کشور ما دارای منابع انسانی و سرمایه‌های خدادادی زیادی است که اینها می‌تواند بستری خوبی برای جذب سرمایه‌گذاری فراهم کند.

وی با بیان این‌که طبق فرمایشات رهبری تحریم‌ها نمی‌تواند مردم ما را از پا در بیاورد، اظهار کرد: تحریم‌ها ما را نمی‌تواند فلج کند حتی تحریم‌ها در کنار آثار منفی‌اش آثار مثبتی داشته چون ما چاره‌ای جز اتکاء به توانمندی‌های داخلی نداریم. آثار آن را هم می‌توان در حوزه دفاعی دید که ایران پاسخ محکمی به اسرائیل داد. ما در این حوزه هیچ چیزی از کشورهای پیشرفته کمتر نداریم به طوری که پهپادها و موشک‌های ما از گنبد آهنین رژیم صهیونیستی عبور و به اهداف خود اصابت کرد.

منتخب مجلس دوازدهم تاکید کرد: هر جا که دشمن به این نکته رسید که ما بر ظرفیت‌های خودمان اتکا کرده و توانسته‌ایم در آن حوزه مشکلات‌مان را حل کنیم کوتاه آمده و ادامه نداده است. تجربه نشان داده که در این حوزه‌ها تحریم‌ها اثری نداشته که می‌توان از این تجربیات برای سایر حوزه‌ها به خصوص در رفع مشکلات اقتصادی استفاده کرد.

قادری تاکید کرد: باید بدون توجه به تحریم‌ها به حدی از توانمندی برسیم که مشکلات را با استفاده از سرمایه و منابع داخلی و مدیریت در کشور حل کنیم؛ به خصوص در شرایط فعلی که بعد از عملیات «وعده صادق» شاهد هماهنگی و انسجام ملی هستیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به نیازهای کارگران و بخش تولید اظهار کرد: باید در سال جاری تمرکزمان بر تحقق اهداف شعار سال یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» باشد که در این راه توجه به واحدهای تولیدی امری ضروری است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قادری: باید بدون توجه به تحریم‌ها کشور را به بالاترین حد توانمندی برسانیم
  • رهبر انقلاب در دیدار کارگران سراسر کشور: تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات موافقت کرد
  • فلسفه ظرفیتی در اختیار قرار می‌دهد که از نگاه انحصارگرا خارج شویم
  • تأثیر رایحه درمانی از نگاه طب سنتی
  • با خروج ارز از طریق فعالیت‌های غیرقانونی تبلیغاتی برخورد می‌شود