Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@04:09:45 GMT

۲۱ میلیون مترمکعب آب به اراضی شیبدار قزوین تخصیص یافت

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۶۸۷۸

۲۱ میلیون مترمکعب آب به اراضی شیبدار قزوین تخصیص یافت

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه خمسه صبح دوشنبه در جلسه بررسی طرح تأمین و انتقال آب برای توسعه باغات در اراضی شیب دار استان با حضور معاونین و مشاور طرح اظهار کرد: سهم حقابه از آب شاهرود برای اراضی شیب دار استان سالانه ۲۱ میلیون متر مکعب تعیین شده است که برای ۱۱ میلیون و ۲۰ هزار متر مکعب آن قبلاً توسط استان گیلان مجوز صادر شده و برای ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب دیگر نیز مجوز جدید توسط استان قزوین صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاکنون مجوزه ای صادره جدید در استان قزوین در سطح ۲۲۶۶ هکتار با حجم تخصیص آب ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب و استان گیلان نیز قبلاً برای ۲۳۷۷ برای هکتار با حجم ۱۱ میلیون و ۲۰ هزار متر مکعب مجوز صادر کرده است.

خمسه تصریح کرد: این مجوزها در سه بخش برای باغات سه تا ۱۰ ساله، باغات سنتی دارای تنش آبی و همچنین طرح توسعه باغ زیتون قبل سال ۹۴ صادر شده است.

وی با بیان اینکه تخصیص حقابه یاد شده بخش زیادی از مشکل آبرسانی به باغ‌های زیتون طارم سفلی را حل می‌کند، افزود: این میزان حقابه با پیگیری‌های مسؤولان استانی، وزرات جهاد کشاورزی و رایزنی با وزارت نیرو تعیین شده به اراضی شیب دار استان تخصیص داده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در راستای توسعه باغات شیبدار طرح انتقال آب به این اراضی که از مصوبات مهم استان و دولت است اجرایی شود.

وی افزود: در تکمیل این طرح مکان و مناطق برداشت آب باید مشخص و با شرکت آب منطقه‌ای هماهنگی لازم صورت گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: باید تلاش کرد بهره برداران این طرح با کمترین هزینه، از مزایای طرح انتقال آب در اراضی شیب دار بهره مند شوند.

خمسه گفت: در اجرای این طرح علاوه بر توجه به اقتصاد کشاورزی منطقه مسائل اجتماعی منطقه نیز مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 4893517

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی قزوین آبرسانی ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام فاصله گذاری اجتماعی شهرکرد گرگان طرح غربالگری روز طبیعت بارش باران استانداری قزوین سال جهش تولید ماسک طبی اراضی شیب دار استان قزوین متر مکعب هزار متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۶۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی سد و شبکه شرفشاه سومار طبق برنامه انجام شود

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: عملیات اجرایی طرح سد و شبکه شرفشاه سومار باید مطابق برنامه زمان‌بندی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد جوانبخت به همراه رئیس حوضه آبریز رودخانه کرخه و مرزی غرب و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه امروز_چهارشنبه بیست‌و نهم فروردین‌_ از بخش‌های مختلف طرح سد و شبکه شرفشاه سومار بازدید کرد.

در طی بازدید پس از ارائه توضیحات از سوی مجری طرح شامل معرفی سیمای طرح کارهای انجام شده و کارهای باقی‌مانده، معاون وزیر نیرو ضمن تشکر از روند اجرای کار تأکید کرد: عملیات اجرایی باید مطابق برنامه زمان‌بندی انجام گیرد.

جاده جایگزین به طول ۶.۱ کیلومتر، تکمیل کارهای باقی‌مانده محوطه سد، بخش شبکه و انتقال آب شامل نصب و راه‌اندازی مجموع شیرهای فشارشکن و تست هیدرولیکی سامانه انتقال از جمله کارهای باقی‌مانده مورد تأکید جوانبخت بود.

رسول فرهادی مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه نیز به‌صورت جداگانه از تمام مؤلفه‌های سد شرفشاه بازدید؛ که در این بازدید مجری طرح جزئیات را مطرح کرد.

سد «شرفشاه» در بخش مرزی سومار- نفت‌شهر از توابع شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد.

این سد در شهرستان گیلانغرب با حجم بیش از ۱۰۱ میلیون مترمکعب بر روی رودخانه «کنگیر» واقع شده و شبکه پایاب آن در شهرستان قصرشیرین توسعه یافته است.

معاون وزیر در امور آب در ادامه بازدیدی از سد هواسان داشت.

سد هواسان از نوع خاکی با هسته رسی است که حدود ۵۱ متر ارتفاع دارد و ظرفیت مخزن آن ۱۸۸ میلیون متر مکعب است.

سد هواسان با هدف تأمین ۱۷۰ میلیون مترمکعب در سال برای بخش کشاورزی، ۱۱ میلیون مترمکعب برای مصارف محیط زیست و ۵ میلیون مترمکعب برای بخش صنعت و… احداث شده است.

این سد بین سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی واقع شده است.

کد خبر 745591

دیگر خبرها

  • کمربندی جنوب غرب اصفهان و پل زیرگذر آبنیل در حال تکمیل است
  • قلع و قمع ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین
  • عرضه زمین مشارکت های مردمی را در اجرای پروژه‌های مسکونی تقویت می‌کند
  • کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • عملیات اجرایی سد و شبکه شرفشاه سومار طبق برنامه انجام شود
  • رفع تداخل ۷هزار و ۶۵۲ هکتار از اراضی استان قزوین
  • رهاسازی ۱۲ میلیون متر مکعب آب سد نهب قزوین+ فیلم
  • ذخیره سد زاینده رود ۳۸۳ میلیون مترمکعب/ آب امشب به زاینده‌رود می‌رسد
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند