Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@06:39:02 GMT

مجلد دیگری از داستان‌های برگزیده اُ. هنری منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۶۹۷۱

مجلد دیگری از داستان‌های برگزیده اُ. هنری منتشر شد

انتشارات کتاب نیستان مجموعه داستان گفت‌وگو با چارلی شامل داستان‌های برگزیده جایزه ادبی و هنری «اُ. هنری» را با ترجمه علی فامیان منتشر کرد. ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، انتشارات کتاب نیستان جلد دیگری از مجموعه داستان‌های برگزیده جایزه ادبی ا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنری را منتشر کرد.

مجموعه داستان «گفت‌وگو با چارلی» شامل داستان‌های برگزیده جایزه ادبی «اُ. هنری» در سال 1995 است که با ترجمه علی فامیان منتشر شده است.

کتاب فوق در راستای انتشار تمامی آثار برگزیده در این جایزه ادبی در قالب یکصد عنوان از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است. جایزه «اُ. هنری» که هرساله به داستان‌هایی کوتاه که مفهوم و یا ارزشی استثنایی را درون خود منتقل می‌کنند اهدا می‌شود، جدای از انتخاب اثر برگزیده دست به انتخاب آثار دیگری نیز می‌زند که از سوی هیأت داوران این جایزه، شایسته تقدیر شناخته شده‌اند و در قالب یک کتاب سالانه منتشر می‌شود.

نیستان کتاب دیگری از برگزیده‌های اُ. هنری را روانه بازار نشر کردمجموعه داستان‌های اُ. هنری سبک و سیاق داستان‌نویسی غرب را نمایان می‌کندانتشار کتاب دیگری از برگزیده‌های جایزه اُ. هنری در ایران

در کتاب فوق 10 داستان کوتاه از نویسندگانی چون جان آپدایک، الیزابت هاردویک، مایکل بایرز، دبرا آیزنبرگ، جالرز باکستر، رابین بردفورد، پری کلاس و... پیش روی مخاطبان ایرانی قرار گرفته است.

سرویراستار در مقدمه آورده است: این مجموعه هفتاد و پنجمین اثری است که در این قالب از سوی جایزه «اُ. ‌هنری» و بنیاد آن در دست تولید قرار گرفته که شامل آثاری است که در مجلات آمریکا و کانادا منتشرشده است.

داستان‌های این مجموعه بیش از هر چیز به بافتار زندگی مدرن در جامعه آمریکای شمالی توجه نشان داده است. به موضوعاتی مانند جدایی و تنهایی و نیز زندگی در شرایط آرمانی و نیز موقعیت فعلی آن در جامعه آمریکایی اشاره کرده است. از این روی در داستان‌های این مجموعه به آثاری که درباره تنهایی و زیست انفرادی انسان در جامعه شلوغ و پرکار غرب دیده می‌شود، مکرر به چشم می‌خورد. در همین زمینه می‌توان تم‌هایی مانند اضطراب، دروغ و سختی در زیست و زندگی را نیز در میان داستان‌های این مجموعه دید و نگاه داستان‌نویسان آمریکایی به آن را مورد توجه و خوانش قرار داد.

برای علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه، آثار منتشر شده در این کتاب هم از نظر مضمونی شامل رهیافتی تازه به زیست و زندگی در جامعه غربی در آستانه ورود به قرن تازه است و هم از منظر زبانی روایت نوعی تازه وخاص از اجتماعی نویسی در داستان کوتاه است که در آن به جای توجه به جزئیات حادثه و استفاده از عنصر تعلیق سعی شده است تا زبان در خدمت توصیف و شرح ماوقع در بیاید و از این رهگذر حس انسانی و یا موقعیت خاص اجتماعی و یا شخصیت‌هایی خاص که در دل داستان پدید می‌آیند را واکاوی و از دل آن به بازخوانی بخشی از رنج‌ها و واقعیت‌های زیست اجتماعی دست بیابد.

کتاب نیستان مجموعه داستان «گفت­‌وگو با چارلی» اثر برگزیدگان جایزه «اُ. هنری» 1995 را در 188 صفحه و با قیمت 39 هزار تومان منتشر کرده است.

انتهای پیام/

R1013198/P/S4,35/CT12 واژه های کاربردی مرتبط انتشارات نیستان کتاب و ادبیات

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتشارات نیستان کتاب و ادبیات انتشارات نیستان کتاب و ادبیات داستان های برگزیده مجموعه داستان داستان های ا کتاب نیستان جایزه ادبی جایزه ا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۶۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه شعر «گورکن» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه شعر «گورکن» سروده مجید آزارش به تازگی توسط نشر نزدیکتر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب شامل ۴۷ شعر در قالب غزل است.

مجید آزارش شاعر سمنانی در این کتاب شعرهایی در قالب کلاسیک شعر فارسی با نیم نگاهی به سنت‌های ادبی در تاریخ زبان فارسی سروده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

عمری‌ست آسمان تو باران نداشته‌

تقویم تو بهار و زمستان نداشته

رود تو عاشقانه به دریا نریخته
راهی به سمت کوه و بیابان نداشته

سوی کسی که لایق آئینه بودن است
چشمان تو نگاه درخشان نداشته

گیسو به دست باد نداده‌ست لحظه‌ای
نظم تو حال و روز پریشان نداشته

حالا نگاه می‌کند از بندرش به تو
آن قایقی که فرصت طوفان نداشته

خوشبخت من، که خانه‌ی مهمان‌نواز تو
از دور واضح است که مهمان نداشته...

در ابتدای نامه نوشتم هوالحبیب
عشقت هرآنچه داشته، پایان نداشته

***

چشمم برای دیدنت سویی ندارد
تالار چشمم طاق ابرویی ندارد

من قهرمانت نیستم بین حریفان
چون کودکی که زور بازویی ندارد

آه از کلافی که برائت قیمتی نیست
بین خریداران تو رویی ندارد

بیچاره من! بیچاره هر کوهی که پیشت
صد بوته از آویشنش بویی ندارد

باید چگونه سمت این دریا بیاید؟
پیغمبری که سحر و جادویی ندارد

دست از سر گل‌های صحرایی کشیده
زنبور سربازی که کندویی ندارد

سهراب مغلوب مرا باید رها کرد
تقدیر دیگر نوشدارویی ندارد

این کتاب با ۴۷ صفحه و شمارگان ۳۰۰ نسخه عرضه شده است.

کد خبر 6085139 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • مظلومیت غزه با روایت نشان داده می‌شود
  • جزئیات اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی تشریح شد
  • جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی
  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد
  • مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • مجموعه شعر «گورکن» منتشر شد
  • رونمایی پوستر جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری
  • مجموعه داستان دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن در کرمانشاه منتشر شد