Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، حجت الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت اظهارداشت: سه میلیون خانوار محروم تحت فشار هستند که برای آن‌ها در چهار نوبت بسته حمایتی از ۲۰۰ هزارتومان تا ۶۰۰ هزارتومان مدنظر قرار دادیم که مرحله اول پرداخت شده است و مرحله دوم تا پایان فروردین پرداخت خواهد شد و دوماه بعد هم به همان صورت در ماه‌های بعد در اردیبهشت و خرداد پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: علاوه بر این رقمی را به عنوان وام یک میلیون تا ۲ میلیون برای ۴ میلیون تومان خانواده‌ای که جزو اقشار کم درآمد هستند قرار دادیم که نرخ آن ۴ درصد است که به زودی شرایط آن اعلام می‌شود.

رییس جمهوری اضافه کرد: امروز همچنین ۷۵ هزارمیلیاردتومان وام و تسهیلاتی که برای این ایام مدنظر قرار دادیم مورد بررسی قرار گرفت. ده رسته هستند که در این ایام کسب تحت فشار شدید قرار گرفتند و بعضی‌ها کسب و کارشان متوقف بوده و بعضی‌ها درآمدشان پایین بوده است. این رسته‌های مختلف کارگاه‌های کوچک و متوسط هستند و بعضی‌ها بنگاه کار یک نفره و چندنفره هستند بعضی‌ها ۵۰ نفر به بالا هستند.

روحانی گفت: تقریبا اشتغال سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر وابسته به این گونه موارد است که زندگی این افراد تحت فشار قرار گرفته است و ما در اینجا تصویب کردیم که برای همه این‌ها رقمی را مدنظر قرار دهیم و برای هر بنگاهی مشخص شده است و اعلام خواهد شد که چه مقدار به آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این پول برای کسانی است که اشتغال آن‌ها فعال نبوده و کارگران خود را نگه داشتند تا بتوانند بنگاه‌های خود را به تدریج فعال کنند. البته این بنگاه‌ها همه یکسان نیستند. بنا شد دو دسته شود، آن بنگاه‌هایی که به دستور ستاد کرونا رسما تعطیل شده و آن‌ها گفته شده که فعالیت نکنند و هنوز هم تعطیل هستند و حتی در پایان ماه فروردین که کسب و کار‌ها فعال می‌شود، چون آن‌ها پرریسک خواهند بود بازهم تا اطلاع ثانوی فعال نخواهند شد. برای ما هم روشن نیست در ستاد کرونا در گروه‌های کارشناسی بحث می‌شود که چه زمانی می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

رییس جمهوری گفت: این موضوع را در ستاد ملی کرونا هم توضیح دادم که این بازگشایی پلکانی است و مردم توجه کنند. به خاطر شرایطی که داریم بازگشایی یکمرتبه امکان پذیر نیست. به همان اندازه که شرایط بهداشتی ما مهیاتر می‌شود و وزارت بهداشت و درمان به ما می‌گوید که شرایط بهتر شده است به همان نسبت می‌توانیم گشایش بیشتری ایجاد کنیم.

روحانی افزود: در عین حال مردم باید توجه کنند که هرکجا گشایشی حاصل می‌شود این به آن معنا نیست که اصولی که بهداشت و درمان به عنوان فاصله گذاری هوشمند مدنظر قرار داده است آن اصول به آن توجه نشود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: رئیس جمهور حسن روحانی کرونا ویروس کسب و کار وام بانک کم درآمد مدنظر قرار بعضی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۷۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهقانی فیروزآبادی: «مرکز ملی هوش مصنوعی» به زودی تأسیس می‌شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهارکرد: باید آنچه در مقالات در کشور منتشر می‌شود را پای کار آورد و این امر، نیازمند یک سری سخت‌افزارهای پیشرفته و قانون‌گذاری است.

وی افزود: «مرکز ملی هوش مصنوعی» سال گذشته تاسیس شد و کارور ملی هوش مصنوعی هم به زودی تحت عنوان شرکت خصوصی تاسیس خواهد شد.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه زیر ساخت‌های پژوهشی، داده‌ای و زیرساخت‌های کتابخانه‌های بزرگ را برای هوش مصنوعی فراهم می‌کنیم گفت: این‌ها همه اقداماتی است تا جریان کاربردی‌سازی هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف پزشکی، سلامت، ارتباطات شهر هوشمند مالی و... شکل بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • تحولات خیره کننده حاصل از تلاقی فین تک با مدیریت درآمد شرکت های هواپیمایی
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • دهقانی فیروزآبادی: «مرکز ملی هوش مصنوعی» به زودی تأسیس می‌شود
  • «کارور ملی هوش مصنوعی» به زودی تاسیس می‌شود
  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی