Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@15:20:15 GMT

افزایش خشونت خانگی در دوران قرنطینه

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۷۱۰۵

افزایش خشونت خانگی در دوران قرنطینه

قرنطینه خانگی برای مقابله با کرونا در جهان اگر چه امری لازم، اما تبعاتی از جمله افزایش خشونت‌های خانگی و خشونت علیه زنان را به همراه داشته بطوری که دبیرکل سازمان ملل نسبت به افزایش این گونه تبعات هشدار داده است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، آنتونیو گوترش روز گذشته در سخنانی گفت: طی هفته‌های گذشته، درحالی‌که فشار‌های اقتصادی و اجتماعی افزایش یافته و هراس و ترس فزونی گرفته، ما شاهد روند وحشتناکی از تشدید خشونت‌های خانگی در سطح جهان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از زمان آغاز قرنطینه برای مهار کرونا در جهان، خبر‌های نسبتا زیادی از کشور‌های غربی مبنی بر افزایش خشونت علیه زنان در رسانه‌ها منتشر می‌شود.
دبیر کل ملل متحد تاکید کرده قرنطینه خانگی و ماندن در محل زندگی روش مهمی برای مقابله با شیوع کرونا است، اما «این نباید سبب زندانی شدن زنان با کسانی شود که شریک زندگیشان هستند و به آن‌ها ستم می‌کنند».
گوترش همچنین هشدار داده بسیاری از سازمان‌های فرادولتی و حامی قربانیان خشونت‌های خانگی، در شرایط فعلی یا پولی ندارند یا کلا از کار باز مانده‌اند.
او از دولت‌ها خواسته مسئله خشونت‌های خانگی را بسیار جدی بگیرند و آن را در میان اقدامات کلیدی خود در واکنش به همه‌گیری کووید-۱۹ قرار دهند.
این اظهارات در حالی بیان شده که گزارش‌ها از گوشه و کنار جهان حاکی از افزایش آماری خشونت‌های خانگی و بالا گرفتن نگرانی‌ها در این مورد است.
در انگلیس یک گروه خیریه حامی قربانیان خشونت‌های خانگی از افزایش ۲۵ درصد تماس‌های تلفنی و آن‌لاین نیازمندان کمک خبر داده است.
دولت فرانسه هفته پیش گفته بود خشونت‌های خانگی در روند قرنطینه خانگی در آن کشور بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته و قرار است برای کمک به قربانیان آن‌ها به هتل‌های ویژه انتقال داده شوند.
در گرینلند مقام‌های دولتی فروش نوشیدنی‌های الکلی را در پایتخت به کلی ممنوع کرده‌اند و هدف آن را نیز مقابله با خشونت‌های خانگی علیه کودکان در جریان شیوع ویروس عنوان کرده‌اند.
در تونس نیز وزیر امور زنان در مورد افزایش خشونت‌ها در جریان وضع محدودیت‌های آمد و شد هشدار داده‌است.

همچنین در آلمان اجبار به ماندن در خانه موجب افزایش مشاجرات خانوادگی و خشونت‌ها به ویژه در مناطق شهری این کشور شده است.
«فرانسیسکا گیفی» وزیرخانواده آلمان با بیان این مطلب گفت آمار‌های متفاوتی از میزان این خشونت‌های خانگی در شهر‌ها و مناطق مختلف کشور وجود دارد.
به گفته این سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات (SPD) در مناطق روستایی که مردم در محیط‌های بازتر زندگی کرده و امکان بیرون رفتن از خانه را دارند، موارد خشونت‌های خانگی بسیار کمتر گزارش شده است.
این در حالی است که شهر‌های پرجمعیت با افزایش قابل توجه خشونت خانگی مواجه هستند و به ویژه در برلین این خشونت‌ها ۱۰ درصد افزایش داشته است.
در حالی که به منظور کاستن از سرعت همه گیری کرونا، مراکز آموزشی، مدارس و مهدکودک‌ها بسته شده و فعالیت‌های روزمره مراکز اداری، تجاری و صنعتی متوقف شده است، اعمال محدودیت در خروج از خانه‌ها نیز بر دشواری شرایط افزوده است.
وزیر خانواده آلمان گفت طی سه هفته‌ای که از آغاز تعطیلی همگانی و قرنطینه‌های خانگی در این کشور می‌گذرد میزان تماس‌های اورژانسی با نهاد‌های امداد خانواده رشد بیش از ۲۰ درصدی داشته است.
در این میان علاوه بر زنان خانه دار، کودکان و نوجوانان جزو گروه‌هایی هستند که بیشترین تماس را با شماره تلفن‌های اضطراری گرفته اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گوترش خشونت های خانگی افزایش خشونت خشونت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۷۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آن‌ها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند استخدام شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آن‌ها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده اند.

وی از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و ... در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن‌ها در مجلس بتوان اقدمات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، گفت: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آن‌ها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چندسال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

وی تصریح کرد: اکنون ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از همکاران پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول به خدمت هستند، و نسبت پرستار به تخت، ۹ دهم و نسبت گروه پرستاری به تخت، ۱.۲ است که امیدواریم با افزایش جذب و تربیت نیروی انسانی، فاصله ۱.۲ تا ۱.۸ در سال‌های آتی برطرف شود.

عبادی اظهار داشت: از اقدامات خوب دولت سیزدهم اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است، زیرا این قانون پس از ۱۵ سال مسکوت ماندن و در دوره طرح تحول سلامت که زمان طلایی اجرای این طرح بود و اتفاقاً برخی افراد که امروز منتقد اجرای این طرح هستند در آن دوران مسوولیت داشتند، می‌توانست اجرایی شود، اما نشد.

وی افزود: ارزش نسبی خدمات پرستاری در بخش‌هایی که سختی کار بیشتر است، بالاتر است. در سال جاری، مثلا در بخش‌های عمومی و داخلی جراحی ارزش نسبی معادل ۸ کا و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تا ۳۳.۴ کا هم افزایش پیدا می‌کند. البته، چون تعداد بیماران بخش‌های عمومی نسبت به بخش‌های ویژه بیشتر است، نوعی تعادل در پرداختی‌ها صورت می‌گیرد؛ در آیین نامه هم پیش بینی شده که نباید بین همکاران پرستار هم رده تفاوت کارانه بیشتر از ۲.۵ برابر باشد.

دیگر خبرها

  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد