Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به راه‌اندازی سامانه خودارزیابی وضعیت روانشناختی در بحران ویروس کرونا توسط این سازمان، از توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی میان معتادان متجاهر استان خبر داد.

کرم یاری از  راه‌اندازی سامانه خودارزیابی وضعیت روانشناختی در بحران ویروس کرونا در سازمان بهزیستی کشور خبر داد و گفت: این سامانه خودارزیابی جهت ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که هم‌وطنان عزیز با مراجعه به سامانه مذکور و با پاسخ به سؤالات غربالگری، راهنمایی‌های مناسب را دریافت می‌کنند، ادامه داد: پس‌ از پاسخ به سؤالات غربالگری، پاسخ ارزیابی روانشناختی در سه حالت  افسردگی، اضطراب و استرس با راهکارهای مناسب به هم‌وطنان ارائه می‌شود.

یاری ضمن آرزوی سلامتی، از همه هم‌وطنان درخواست کرد تا با انجام خود ارزیابی روانشناختی در سامانه corona.behzisti.ir و رعایت دستورات لازم بر استرس، اضطراب و افسردگی ناشی از کرونا ویروس فائق آیند.

مدیرکل بهزیستی لرستان همچنین از توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی میان معتادان متجاهر استان خبر داد و گفت: در راستای پیشگیری از ویروس کرونا در مراکز کاهش آسیب، خدمات ویژه‌ای علاوه‌بر ارائه خدمات روزانه به مقیمان و مراجعان این مراکز در ایام نوروز ارائه شده است.

وی افزود: وسایل بهداشتی نظیر سرنگ، پد الکلی، وسایل ضدعفونی، صابون، مایع دستشویی و دستکش یک بار مصرف در مراکز کاهش آسیب و پاتوق‌ها به معتادان متجاهر تحویل داده شد.

یاری با اشاره به ضد عفونی و گندزدایی پاتوق‌ها ادامه داد: همچنین ۴۴۰ بسته مواد غذایی و بهداشتی بین خانواده‌های کودکان کار توزیع شده که این اقدامات  توسط همکاران اورژانس اجتماعی و مراکز حمایتی آموزش کودک و خانواده در سراسر استان صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: طرح پیشگیری و مراقبت از بیماری کرونا در افراد بی‌خانمان و معتادان کارتن‌خواب با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان نیز طی هفته گذشته آغاز شده تا از بیماری کرونا در میان اقشار هدف و سرایت آن به سایر شهروندان جلوگیری شود.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان این‌که در اجرای این طرح بسته‌های آموزشی و بهداشتی بین افراد توزیع می‌شود، اظهار کرد: اقشار هدف این طرح عمدتاً به‌علت سوء تغذیه دچار کاهش سطح ایمنی در بدن بوده و مستعد ابتلا به ویروس کرونا هستند.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح، آموزش و آگاه‌بخشی افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب مصرف‌کننده مواد در ارتباط با بیماری کرونا، انجام می‌شود و علاوه‌برآن بسته‌های آموزشی حاوی نکات بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و نیز بسته‌های بهداشتی، مواد شوینده، ضدعفونی کننده و ماسک تحویل آن‌ها می‌شود.

یاری گفت: همچنین غربالگری علامتی این افراد در محل‌های تجمع و پاتوق آنان صورت می‌گیرد و افرادی‌که دارای علامت هستند به اورژانس پزشکی جهت کارهای درمانی ارجاع می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی لرستان افزود:‌ این نهاد تب‌سنجی کارکنان و مراجعان را در دستور کار هر روزه دارد  و به‌منظور پیشگیری از ویروس کرونا و سلامت همکاران پنج هزار ماسک تهیه و به‌طور متناوب در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

یاری اضافه کرد:‌ برای کاهش مراجعه حضوری، مسئولان مراکز و مؤسساتی که زمان تمدید مجوز آن‌ها از اسفند ۹۸ تا خرداد ۹۹ است، می‌توانند تا تیرماه سال آینده فعالیت داشته باشند و پس‌از این مدت برای تمدید مجوز اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه علیه کرونا مدیرکل بهزیستی لرستان معتادان متجاهر ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۷۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۲۴۲ روستا و ادامه عملیات

بابک محمودی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان  درباره جزئیات روند امدادرسانی به استان سیل زده سیستان و بلوچستان گفت: در مناطق سیل زده این استان، هنوز امدادرسانی و توزیع بسته‌های امدادی و زیستی توسط امدادگران جمعیت هلال احمر ادامه دارد و تاکنون با مشارکت ۵۲۴ نفر از امدادگران در هر روز امدادرسانی و ارزیابی ۲۴۲ روستا انجام شده است. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در این بازه زمانی، در مناطق صعب العبور از بالگرد‌ها برای توزیع اقلام استفاده می‌کنیم در این بازه زمانی، ۸۴ سورتی پرواز انجام شده و این بالگرد‌ها به ۴۵ روستا اقلام ارسال کرده‌اند. 

محمودی گفت: درحال حاضر تمرکز ما در ارتفاعات سفیدکوه، منطقه آهوران، منطقه بنت شهرستان‌های نیک شهر و لاشار است که افراد نیازمند امداد هستند.

وی با اشاره به اقلام توزیع شده افزود: تاکنون هشت هزار و ۵۹۰ بسته غذایی، ۶۶۳ چادر، چهار هزار و ۵۸۹ پتو و دو هزار و ۷۵۳ موکت در بین سیل زدگان جنوب و مرکز استان سیستان و بلوچستان توزیع شده و ما تا آخرین لحظه در کنار آسیب دیدگان سیل خواهیم بود و کماکان امدادرسانی ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • جمع‌آوری و دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • امدادرسانی به ۲۴۲ روستا و ادامه عملیات
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ معتاد و سوداگر مرگ در لنگرود