Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، "محمدجواد فدائی"استاندار کرمان صبح امروز در جلسه طرح‌های جهش تولید استان کرمان گفت: دستورالعمل ابلاغی مطلب تازه‌ای ندارد و همان مباحث گذشته از جمله رفع موانع تولید و رونق تولید است.

او با بیان اینکه در جهش تولید باید به روش‌ها بپردازیم، افزود: در سال قبل شش محور را در زمینه رونق تولید اعلام کردیم که همان محور‌ها به عنوان جهش تولید آمده از جمله فعال کردن واحد‌های غیرفعال و نیمه فعال، افزایش ظرفیت واحد‌های موجود، راه اندازی واحد‌های جدید و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. محور‌های مطرح شده در سال قبل است.

فدائی تصریح کرد: در شمال استان کرمان ۳۹۰ واحد تولیدی غیرفعال داریم که در سال گذشته ۳۰ مورد از آن‌ها فعال شده که اگر با همین روال پیش برویم ۱۳ سال طول می‌کشد تا واحد‌های غیرفعال، فعال شوند لذا جهش تولید یعنی این ۱۳ سال را تبدیل به سه سال بکنیم که از دل دستورالعمل‌ها چنین چیزی به دست نمی‌آید.

استاندار کرمان با اشاره به طولانی بودن زمان صدور مجوز‌ها بیان کرد: برای تسریع روند صدور مجوز‌ها پنجره واحد سرمایه گذاری را فعال کردیم، اما آنچه می‌خواستیم محقق نشد.

او ادامه داد: مدیران ما یا اعتقادی به پنجره واحد ندارند و یا برداشت درستی از آن ندارند، زیرا هنوز رفتاری‌های قبلی را در صدور مجوز‌ها داریم؛ وقتی صدور مجوز دو سال طول می‌کشد، هر چه دستورالعمل بدهیم، همان سرعت کند وجود دارد.

فدائی با بیان اینکه جهش تولید یعنی افزایش سرعت تولید که ما رونق تولید را در سال گذشته داشته ایم، اظهار کرد: باید بحث جدی درباره پنجره واحد سرمایه گذاری با مدیران داشته باشیم و کار را جدی دنبال کنیم. پنجره واحد الکترونیکی باید دنبال شود و برای فعال کردن واحد‌های غیرفعال و نیمه فعال چاره اندیشی کنیم. چرا برای یک واحد تولیدی در دو سال نتوانستیم کاری انجام بدهیم؟

او در ادامه تصریح کرد: مسائل با بانک ها، تامین اجتماعی و مالیات سر جای خودش است که مربوط به رفع موانع تولید و جهش تولید است و حل آن نیازمند تفاهم و هماهنگی ایجاد کردن بوده و روش و شاید قانون و آیین نامه بخواهد.

استاندار کرمان با بیان اینکه همه‌ی تولید و جهش تولید، پول نیست، گفت: در استان کرمان باید برای جهش تولید آنچه به نظرمان می‌رسد انجام بدهیم که شروع کرده ایم و در حوزه‌هایی که طولانی شده، روش‌ها باید اصلاح شود.

فدائی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات ما، تفاوت دیدگاه هاست افزود: چرا تفاهمنامه‌ای که با رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امضاء کرده ایم بعد از گذشت یک و نیم سال به نتیجه نرسیده است؟ باید به این پرسش‌ها پاسخ دهیم تا بتوانیم راهکار مناسبی را پیدا کنیم.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهش تولید استانداری وزارت اقتصاد و دارایی صدور مجوز ها پنجره واحد جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۷۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفر تا صد ۳۵۰ واحد‌های مسکن روستایی توسط روستاییان ساخته می‌شود

مجید  جودی معاون مسکن روستایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه ظرفیت‌های مردمی در ساخت واحد‌های مسکن روستایی  ۱۰۰ درصد بوده است و همین امر خود باعث شده  روند افزایش تولید مسکن در مقایسه با سایر بخش‌ها افزایش پیدا کند گفت: نمود عینی شعار سال در مسکن روستایی بوده چرا که در اجرای این طرح‌ها ما به صورت کامل از ظرفیت‌های مردم روستایی استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد:  وظیفه  بنیاد مسکن در شرایط تولید مسکن مسکن روستایی پرداخت تسهیلات ساخت مسکن، تامین مالی و نظارت بر روند ساخت واحد‌ها است تا واحد‌های با کیفیت به متقاضیان ارائه شود.

جودی بیان کرد: روند پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستایی توسط بانک‌ها مناسب بوده و تا به امروز ۲۴۵ هزار واحد مسکن روستایی به بانک‌ها معرفی شده و ۱۰۴ هزار واحد مسکونی عقد قرار داده شده است که البته این روند کند به دلیل تعطیلات نوروز بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال پرورش ماهی همدان به تولید
  • تسریع صدور مجوزها در سازمان غذا و دارو
  • صدور ۵۱۴ مجوز سه گانه صنایع دستی در خراسان‌شمالی
  • صدور ۹۶ جواز تاسیس واحدهای صنعتی و تولیدی در تربت حیدریه
  • لزوم رسیدگی به صنایع فعال استان گلستان
  • صدور هفت مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در استان اصفهان
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی در سال گذشته
  • افزایش تولید تخم مرغ در خراسان رضوی در سال گذشته
  • تاکید بازرس کل لرستان بر تسریع در روند احداث پل «شوراب»
  • صفر تا صد ۳۵۰ واحد‌های مسکن روستایی توسط روستاییان ساخته می‌شود