Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@22:35:41 GMT

تولید ماسک n۹۵ در خراسان جنوبی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۷۱۹۳

تولید ماسک n۹۵ در خراسان جنوبی آغاز شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، غلامرضا آهنی روز دوشنبه ۱۸ فروردین افزود: یکی از کمبودهای اقلام بهداشتی در استان ماسک n۹۵ بود که اکنون در این کارگاه تولیدی ۱۰ نفر در خصوص تهیه ماسک مشغول به کار هستند.

وی بیان کرد: این کارگاه تولیدی سه مجوز تولید گان، لباس کاورآل و ماسک n۹۵ دارد و تولیدات آن از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند اظهار داشت: تاکنون ماسک n۹۵ مورد نیاز استان از طریق وزارت بهداشت در اختیار استان قرار می‌گرفت اکنون با راه‌اندازی این کارگاه امید است کمبود استان جبران شود.

وی عنوان کرد: با استفاده از نیروی کار متخصص در این کارگاه تولیدی پیش‌بینی می‌شود ماسک تولیدی از ۳۰۰ عدد به یکهزار عدد در روز افزایش یابد.

آهنی تصریح کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا این مسئولیت اجتماعی برای مردم و بخش خصوصی احساس شد که با اخذ مجوز از معاونت غذا و دارو نسبت به تولید اقلام بهداشتی وارد میدان شوند.

وی یادآور شد: در زمینه تولید ماسک سه‌لایه تاکنون چندین مورد به معاونت مراجعه یا نمونه محصول خود را برای اخذ مجوز ارسال کرده‌اند که با برخی موافقت و به آن دسته از محصولاتی که استانداردهای لازم را نداشت، راهنمایی‌های لازم برای افزایش کیفیت ارائه شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: تاکنون در زمینه تولید ماسک سه‌لایه ۱۰ کارگاه تولیدی پس از تایید کاشناسان واحد تجهیزات و ملزومات معاونت غذا ودارو موفق به اخذ مجوز تولید شده‌اند.

وی افزود: به طور متوسط روزانه حدود ۲۵ هزار عدد ماسک سه‌لایه توسط تولید کنندگان استان خراسان جنوبی تحویل معاونت غذا و دارو شده و سپس از طریق داروخانه‌ها و سایر مراکز معتبر عرضه می‌شود.

کد خبر 498422 برچسب‌ها كرونا در ايران استان خراسان جنوبی تولید کنندگان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان خراسان جنوبی تولید کنندگان کارگاه تولیدی غذا و دارو ماسک n۹۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۷۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه

محمدی مدیرعامل هلال احمر کرمانشاه گفت: در گام بعدی باید مجوز سازمان غذا و دارو کشور اخذ شود و تا زمانی که چنین مجوزی را نداشته باشیم، هیچ شرکتی نمی‌تواند به داروخانه هلال احمر دارو بدهد.

وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی نیز باید پیگیری‌هایی برای اخذ مجوز سازمان غذا و دارو کشور انجام دهد، اما متاسفانه گویا تمایلی به پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر ندارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه یادآور شد: اگر دانشگاه علوم پزشکی بخواهد و با جدیت پیگیری کند، این مجوز از سوی سازمان غذا و دارو اخذ می‌شود.

محمدی با بیان اینکه کرمانشاه همچنان تنها مرکز استانی در کشور است که داروخانه هلال احمر ندارد، افزود: در حال حاضر ۳۸ داروخانه هلال احمر در کشور فعالیت دارند و برخی استان‌ها حتی چند داروخانه دارند.

وی احداث داروخانه هلال احمر را حق مردم کرمانشاه دانست و این امر را برای تامین دارو‌های تک نسخه‌ای و کمیاب خصوصا برای بیماران خاص و صعب‌العلاج از جمله بیماران سرطانی بسیار مهم دانست و اظهار کرد: همین حالا نیز هلال احمر برای دارو بیماران نیازمند کمک‌هایی ارائه می‌دهد و چه بهتر است که این کمک‌ها از طریق داروخانه هلال احمر ساماندهی شود تا بتوان برخی دارو‌های بیماران نیازمند را رایگان در اختیار آنها قرار داد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه
  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • بهره برداری و صدور ۱۲ پروانه بهداشتی ساخت کارخانه و کارگاه در اهواز
  • بیش از ۴۱ هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی زیر کشت غلات است
  • ۹ روز مانده تا آغاز مهلت قانونی تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
  • پزشکان موسسه محکم از امروز در بیرجند آغاز به کار کردند
  • آغاز برداشت خوشه های طلایی در خراسان جنوبی 
  • پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در خراسان جنوبی
  • آغاز نهضت فیبرکشی در خراسان جنوبی/نسل ۵ اینترنت به استان می آید؟