Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@07:44:03 GMT

دستور رئیسی برای پیگیری حوادث آبان و شلیک به هواپیما

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۷۲۲۴

ساعت 24-دادستان انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه با بیان اینکه حقوق عامه در اولویت برنامه های قوه قضائیه است، گفت: با دستور رئیس قوه قضائیه بسیاری از مسائل مختلف در کمیته های تخصصی پیگیری می شود.

کمال رئوف در خصوص احقاق حقوق عامه در قوه قضائیه و سایر دستگاه‌ها گفت: در رابطه با دوره قبلی ریاست قوه قضائیه با اینکه ریاست سابق در ابتدا چنین قولی به مردم داده و موازی و هم شانه ریاست جمهوری برنامه‌هایی در این رابطه مطرح کرده بود، قرار بود این مسئولیت را پیگیری کنند اما یک سری فعالیت‌های نمایشی توسط قوه قضائیه و قوه مجریه اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه تصریح کرد: از جمله این اقدامات نمایشی می‌توان به تصویب یک سری آئین نامه و دستورالعمل اشاره کرد اما فی الواقع چه از قوه قضائیه آن زمان و چه از نهاد ریاست جمهوری وقت خروجی مناسبی ندیدیم.

رئوف ادامه داد: مثلاً در بحث محیط زیست، الودگی هوای کلان شهرها، غیر استاندار بودن خودروها و خیلی از جاده‌ها و بحث‌هایی از بهداشت عمومی و موارد دیگر متأسفانه خروجیخوبی ندیدیم و به عنوان شهروند یا یک وکیل باید بگویم این موارد به عنوان مسائل خیلی مهم و حیاتی بود که امروز آثار زیان بار آن را در جامعه می‌بینیم.

این حقوقدان افزود: در بحث حقوق عامه شاید مطالبه گر اساسی آن مقننه و قضائیه باشند که باید بیایند و حقوق عامه را از دستگاه‌های اجرایی مطالبه کنند اما طبق قانون وعرف این‌طور نیست این وظایف فقط در حیطه وظایف یک قوه باشد با این حال قوه قضائیه مجریه هم باید اهتمام لازم به احیای حقوق عامه داشته باشد به طور کلی اگر بخواهیم نمره بدهیم نمره بسیار ضعیفی می‌دهم.

دادستان انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه در رابطه با احقاق حقوق عامه در دوره جدید قوه قضائیه گفت: با ورود ریاست قوه قضائیه جدید، ایشان یکی از اهداف و قول‌هایی که دادند بحث مطالبه گری حقوق عامه بود و در ابتدا بحث دبیر خانه یا کمیسیون پیگیری حقوق عامه را فعال کردند و هم اکنون جلسات مستمری در این رابطه دارند.

وی با بیان اینکه مسائل حقوق عامه در اولویت برنامه‌های دوره تحول قضائی قرار دارد، گفت: مسائلی از جمله بحث نارامی های آبان ماه و مشکلات ناشی از افزایش قیمت بنزین و در بحث سقوط هواپیما در دی ماه اینها را شخصاً رئیس قوه قضائیه دستور اکید داده بود که در شورا یا کمیته خاصی که در نظر گرفته شود پیگیری کنیم.

رئوف تصریح کرد: ابعاد حقوقی ترور سردار سلیمانی هم در این کمیته پیگیری می‌شود.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: حقوق عامه قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۷۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق عامه از اولویت‌های دستگاه قضایی است

ایسنا/گیلان رئیس شورای قضایی استان گیلان گفت: در سال جدید موضوعات حقوق عامه از اولویت‌های دستگاه قضایی استان بوده و با مسئولان و مدیرانی که به وظایف و تکالیف قانونی خود عمل نکنند و یا ترک فعل کنند برخورد قانونی لازم می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز ۲۶ فروردین ماه در نخستین نشست شورای قضایی گیلان در سال جاری با تبریک عملیات غرور آفرین جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: مهمترین دستاورد نظام این بود که به دنیا نشان داد هر زمان اراده کند می‌تواند رژیم صهیونیستی را با خاک یکسان کند.

وی افزود: مسئولان باید در ایفای وظایف خود اصل سرعت، دقت و تدبیر لازم را به کار بندند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درجلسه شورای قضایی گیلان مطرح شد
  • حقوق عامه از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • حقوق عامه، از اولویت‌های دادگستری گیلان در سال جدید
  • ترک فعل مدیران برخورد قانونی به همراه دارد
  • کمیته صیانت و حفظ حقوق عامه در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان شاهرود تشکیل شد
  • تشکیل کمیته صیانت و حفظ حقوق عامه در حوزه میراث فرهنگی در شاهرود
  • ارزیابی ۳۲۳ ساختمان پرخطر در تهران/ ۱۳۷ بیمارستان ناایمن در اولویت مقاوم سازی، ۵۳ بیمارستان در گروه آسیب‌پذیری خیلی زیاد! / ضرورت اصلاح استاندارد آلایندگی خودرو‌های تولید داخل و وارداتی
  • ارزیابی ۳۲۳ ساختمان پرخطر در تهران/ ۱۳۷ بیمارستان ناایمن در اولویت مقاوم سازی، 53 بیمارستان در گروه آسیب‌پذیری خیلی زیاد!/ ضرورت اصلاح استاندارد آلایندگی خودرو‌های تولید داخل و وارداتی
  • مقاوم‌ سازی ۳۲۳ ساختمان پرخطر / ۱۳۷ بیمارستان ناایمن در پایتخت
  • مقاوم‌سازی ۳۲۳ ساختمان پرخطر/ ۱۳۷ بیمارستان ناایمن است