Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان این‌که پیش بینی می‌شود در سال 99 بیش از 800 هزار تن گندم از مزارع استان تولید و برداشت شود، گفت: این میزان برداشت مازاد بر نیاز مصرف استان است.

اکبر فتحی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: سال 1398 علی‌رغم تمامی محدودیت های این بخش که متاثر از تحریم اقتصادی کشور و حوادث غیرمترقبه ای نظیر سیل، زلزله و سرمازدگی شد، نسبت به بخش کشاورزی سالی خوب و توأم با موفقیت و افزایش تولید بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال 98 تلاش مضاعف کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی موجب شد که در تولید انواع محصولات کشاورزی نسبت به سال زراعی 97 با افزایش تولید خوبی مواجه شویم، چنانچه 300 هزار تن افزایش تولید در زیربخش‌های دام و طیور، باغبانی و زراعت داشتیم.

وی بیان کرد: در سال 98 تولید محصولات کشاورزی از چهار میلیون و 600 هزار تن در سال 97 به پنج میلیون تن افزایش یافت که از این میزان یک میلیون تن به محصولات باغی، یک میلیون تن به محصولات دامی و سه میلیون تن به محصولات زراعی اختصاص داشت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، گفت: از محصولات شاخص زراعی استان که با افزایش تولید چشمگیری همراه بود، می توان به محصول استراتژیک گندم اشاره کرد که با تولید 700 هزار تن گندم از سطح مزارع، رکورد استان در این مهم شکسته شد.

وی ادامه داد: تولید انواع محصولات لبنی از جمله شیر، محصولات پروتئینی اعم از گوشت قرمز و گوشت مرغ و انواع محصولات باغی در سال 98 در استان مازاد بر نیاز مصرف استان بود که به سایر استان‌ها و خارج از کشور صادر شد.

وی با اشاره به توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی مزارع استان در سال 98، گفت: توسعه و افزایش شبکه‌های آبیاری و زهکشی در سال گذشته نمود عینی پیدا کرد و این امر موجب شد تا با افزایش تولید و ارتقاء عملکرد در واحد سطح مواجه شویم.

فتحی در این رابطه افزود: کل شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان تا پایان سال 96، 21 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را شامل می‌شد که این رقم در طول سال‌های 98 و 97 به ۴۱هزار هکتار افزایش یافت.

وی بیان کرد: افزایش و توسعه شبکه‌های نوین آبیاری در زمین‌های کشاورزی استان اقدام شاخص دیگر بود، چراکه طی سال 98 بالغ بر سه هزار و 800 هکتار از اراضی زراعی استان به شبکه‌های نوین آبیاری مجهز شده و هفت هزار هکتار دیگر نیز در دست اجرا قرار دارد.

وی تشریح کرد: توسعه گلخانه‌های استان از دیگر فعالیت‌های موفقیت آمیز سازمان جهادکشاورزی استان در سال 98 بود، چراکه تا پایان سال 96 کل گلخانه‌های استان نزدیک به 60 هکتار بود که خوشبختانه این رقم در سال 98 به 220 هکتار رسید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط کرونایی کشور و تحت تاثیر قرار گرفتن بخش‌های اقتصادی و صنعتی و کشاورزی، افزود: علی‌رغم تمام تاثیرات ویروس کرونا، فعالیت‌های بخش کشاورزی تعطیل پذیر نبوده و باید مایحتاج غذایی مردم تهیه و تامین شود، بنابراین همه تمهیدات لازم برای ادامه فعالیت‌های تولیدی کشاورزان انجام گرفته و نهاده‌های مورد نیاز در انبارهای شرکت پشتیبانی دام استان ذخیره شده است و هیچگونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه وضعیت جوجه ریزی استان نیز در شرایط مطلوبی قرار دارد و بابت تامین گوشت مرغ، تخم مرغ و شیر به هیچ عنوان نگرانی نداریم.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: در تولید محصولات زراعی از جمله گندم در فصل داشت قرار داریم و کشاورزان در تلاشند تا با کوددهی مناسب و بموقع محصول زیادی برداشت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس تولید گندم سازمان جهادکشاورزی استان کشاورزی استان افزایش تولید میلیون تن هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۷۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، این روز‌ها کشاورزان شهرستان دشتی مشغول برداشت محصول گندم از مزارع خود هستند.

گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک نقش به‌سزایی در سفره مردم دارد به‌طوری که قوت غالب مردم استان بوشهر نان است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی امسال ۴۳ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت گندم رفته که از این مقدار ۴ هزار هکتار آبی و ۳۹ هزار هکتار نیز دیم است.

احمد ایزدی افزود: با توجه به کم‌بارشی سال زراعی جاری، بیشتر محصول دیم شهرستان به ثمر نرسیده و قابل برداشت نیست و پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن محصول برداشت شود که بیشتر آن از مزارع کشت آبی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند