Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، کرم یاری گفت: این سامانه خودارزیابی برای ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی طراحی شده است.

وی بیان کرد: شهروندان با مراجعه به سامانه مذکور و با پاسخ به سؤالات غربالگری، راهنمایی‌های مناسب را دریافت می‌کنند که پس‌ از پاسخ به سؤالات غربالگری، پاسخ ارزیابی روانشناختی در ۳ حالت  افسردگی، اضطراب و استرس با راهکارهای مناسب به شهروندان ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاری با آرزوی سلامتی، از همه شهروندان درخواست کرد تا با انجام خود ارزیابی روانشناختی در سامانه corona.behzisti.ir و رعایت دستورات لازم بر استرس، اضطراب و افسردگی ناشی از کرونا ویروس فائق آیند.

مدیرکل بهزیستی لرستان همچنین از توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی میان معتادان متجاهر استان خبر داد و گفت: در راستای پیشگیری از ویروس کرونا در مراکز کاهش آسیب، خدمات ویژه‌ای علاوه‌بر ارائه خدمات روزانه به مقیمان و مراجعان این مراکز در ایام نوروز ارائه شده است.

وی افزود: وسایل بهداشتی نظیر سرنگ، پد الکلی، وسایل ضدعفونی، صابون، مایع دستشویی و دستکش یک بار مصرف در مراکز کاهش آسیب و پاتوق‌ها به معتادان متجاهر تحویل داده شد. همچنین ۴۴۰ بسته مواد غذایی و بهداشتی بین خانواده‌های کودکان کار توزیع شده که این اقدامات توسط همکاران اورژانس اجتماعی و مراکز حمایتی آموزش کودک و خانواده در سراسر استان انجام شده است.

یاری اضافه کرد: طرح پیشگیری و مراقبت از بیماری کرونا در افراد بی‌خانمان و معتادان کارتن‌خواب با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان نیز طی هفته گذشته آغاز شده تا از بیماری کرونا در میان اقشار هدف و سرایت آن به سایر شهروندان جلوگیری شود.

این مسئول عنوان کرد: در اجرای این طرح بسته‌های آموزشی و بهداشتی بین افراد توزیع می‌شود و اقشار هدف این طرح اغلب به‌علت سوء تغذیه دچار کاهش سطح ایمنی در بدن بوده و مستعد ابتلا به ویروس کرونا هستند. در اجرای این طرح، آموزش و آگاه‌بخشی افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب مصرف‌کننده مواد در ارتباط با بیماری کرونا، انجام می‌شود و علاوه‌برآن بسته‌های آموزشی حاوی نکات بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و نیز بسته‌های بهداشتی، مواد شوینده، ضدعفونی کننده و ماسک تحویل آن‌ها می‌شود.

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: غربالگری علامتی این افراد در محل‌های تجمع و پاتوق آنان انجام می‌شود و افرادی‌که دارای علامت هستند به اورژانس پزشکی برای کارهای درمانی ارجاع می‌شوند.

همچنین این نهاد تب‌سنجی کارکنان و مراجعان را در دستور کار هر روزه دارد  و به‌منظور پیشگیری از ویروس کرونا و سلامت همکاران ۵ هزار ماسک تهیه و به‌طور متناوب در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

یاری اضافه کرد:‌ برای کاهش مراجعه حضوری، مسئولان مراکز و مؤسساتی که زمان تمدید مجوز آن‌ها از اسفند ۹۸ تا خرداد ۹۹ است، می‌توانند تا تیرماه سال آینده فعالیت داشته باشند و پس‌از این مدت برای تمدید مجوز اقدام کنند.

کد خبر 498439 برچسب‌ها سازمان بهزیستی استان لرستان كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سازمان بهزیستی استان لرستان كرونا در ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۷۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۲۰۰ هزار اقلام غذایی در فارس

معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس از توزیع بیش از ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم، بسته معیشتی و اقلام غذایی در نیمه اول ماه مبارک رمضان در طرح ملی اطعام و احسان مهدوی استان خبر داد. - اخبار استانها -

یوسف علوی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم از شیراز با اشاره به میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع) و هفته اکرام ایتام اظهار داشت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون 5 هزار و 168 حامی جدید به جمع حامیان استان پیوسته و حمایت از 6 هزار و 551 فرزند معنوی خود را عهده دار شدند که نسبت به سال گذشته در مدت مشابه شاهد 25 درصد رشد هستیم. همچنین درصد سهم استان در جذب حامی در کشور 17.6 درصد است که عدد قابل توجهی است.

وی افزود: در حال حاضر 145 هزار حامی نیکوکار استان فارس حمایت از 37 هزار و 722 فرزند طرح اکرام ایتام و محسنین را برعهده‌دارند که از این تعداد 10 هزار و 481 فرزند از ایتام و مابقی از محسنین هستند که از ابتدای امسال تاکنون مبلغ 4 میلیارد و 200 میلیون تومان را به حساب فرزندان معنوی خود به صورت مستقیم واریز کردند. سال گذشته نیز حامیان نیک‌اندیش استان، 260 میلیارد تومان به حساب فرزندان معنوی خود به صورت مستقیم واریزی داشتند.

علوی در ادامه با اشاره به طرح ملی اطعام و احسان مهدوی خاطرنشان کرد: از ابتدای ماه رمضان تاکنون 190 هزار پرس غذای گرم در 160 آشپزخانه، 202 هزار پرس افطاری ساده در قالب تهیه اقلام غذایی جهت افطار خانواده‌های نیازمند و 22 هزار بسته غذایی جمعاً به ارزش 40 میلیارد تومان با کمک خیرین استان تهیه و به دست نیازمندان رسیده است.

معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس در پایان به کمک‌های مردمی استان فارس در جشن نیکوکاری امسال اشاره کرد و گفت: در این طرح ملی نیز با کمک خیرین توسط پایگاه‌های امدادی، مراکز نیکوکاری و مدارس استان 49 میلیارد تومان جمع آوری و بین نیازمندان توزیع شد.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • توزیع ۱.۲ میلیون غذای گرم میان نیازمندان خوزستانی
  • نظارت ۳۰۰ نفر بازرس مرکز بهداشت اصفهان در طرح سلامت نوروزی
  • جمع آوری ۹۰ معتاد متجاهر در طرح امنیت محله محور در ری
  • توزیع ۲ هزار و ۶۰۰ تن کالای اساسی در کرمانشاه
  • اقلام اساسی هیئت‌های مذهبی برای شب قدر تامین شد
  • اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در اهواز
  • قتل یک نفر و زخمی شدن ۲ تن در کرمانشاه/متهم دستگیر شد
  • قتل یک نفر و زخمی شدن ۲ تن دیگر در مرکز کرمانشاه
  • توزیع بیش از ۲۰۰ هزار اقلام غذایی در فارس
  • ۹۶۵ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی دشتستان انجام شد