Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-20@01:41:40 GMT

درگذشت نخست وزیر سابق لیبی بر اثر کرونا

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۷۵۴۴

درگذشت نخست وزیر سابق لیبی بر اثر کرونا

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، محمود جبرییل نخست وزیر سابق و رئیس ائتلاف قوای ملی که ریاست اولین کابینه پس از سقوط معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی در سال ۲۰۱۱ را  برعهده گرفت، در اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستانی در قاهره درگذشت.

وی در سال ۲۰۱۱ به شکل موقت ریاست دولت انتقالی را تا زمانی که لیبی برای نخستین بار پس از چهار دهه در سال ۲۰۱۲ انتخابات آزاد برگزار کرد را برعهده داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جبریل که در دهه ششم از عمر خود بود در سال های گذشته پس از کناره گیری از سیاست با برگزاری انتخابات در سال ۲۰۱۲ و تصویب قانون منع بکارگیری مسئولان دولت قذافی، در قاهره زندگی کرد .

در لیبی تاکنون ۱۸ مورد مبتلا به  ویروس کرونا تشخیص داده شده که یکی از آنها جان خود را از دست داده است.

لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای ناتو که با هدف برکناری «معمر قذافی» دیکتاتور این کشور روی داد، با بحران سیاسی گسترده‌ای رو به روست و به دو دولت موازی در شرق با محوریت نیروهای ارتش ملی و فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر و دولت مستقر در غرب لیبی با محوریت دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج تقسیم شده است.

اوضاع در لیبی از فروردین سال ۹۸ همزمان با دستور ژنرال حفتر به نیروهای تحت امرش برای حمله به طرابلس، متشنج شد.

امارات متحده عربی، عربستان، مصر، فرانسه و روسیه از ارتش حفتر و دولت شرق لیبی حمایت می‌کنند؛ در حالی که ترکیه، قطر، الجزایر، ایتالیا، آمریکا و اتحادیه اروپا حامی دولت السراج در غرب لیبی هستند.

تاکنون تلاش های سازمان ملل و برگزاری نشست های بین المللی از جمله نشست برلین در اوایل سال جاری میلادی با هدف حل بحران لیبی و رسیدن به آتش بس نتیجه بخش نبوده است.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۷۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت سخنگوی دولت در پی درگذشت «پرویز داوودی»

به گزارش خبرگزاری مهر، علی بهادری جهرمی در پیامی درگذشت "پرویز داوودی" را تسلیت گفت.

متن پیام سخنگوی دولت به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

درگذشت دکتر پرویز داوودی استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی (ره) و از خدمتگزاران صالح و صادق نظام در عرصه‌های مختلف اجرایی و علمی را خدمت خانواده آن مرحوم، شاگردان و سایر بازماندگان تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه خداوند منان برای آن مرد مؤمن و خدوم رحمت و مغفرت و برای سایر بازماندگان صبر جزیل و طول عمر بابرکت مسألت دارم.

علی بهادری جهرمی

۱۴۰۳/۰۱/۳۰

کد خبر 6081958 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف و مسخره / نخست وزیر سابق: هیچ کس اینگونه اسرائیل را رسوا نکرده / آژانس : آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران نرسیده
  • سفر دولت سیزدهم به استان، بارقه های امید را تقویت کرد
  • پیام تسلیت سخنگوی دولت در پی درگذشت «پرویز داوودی»
  • نخست وزیر جوان فرانسه هم نتوانست ماکرون را از مشکلات برهاند
  • پریدر استعفایش را پس گرفت و نیامد/ ثبت نام ۱۵ کاندیدا برای ریاست شطرنج
  • راهیابی منچسترسیتی به فینال جام حذفی بعد از 30 سال با غلبه بر منچستریونایتد (17 آوریل، 2011) / فیلم
  • همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید
  • جهت‌گیری در تعرفه صادرات و واردات، حمایت از تولید است
  • رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس
  • ببینید | روایت رفیق دوست از درخواست موشکی ایران از سوریه و لیبی؛ نقش آیت‌الله هاشمی چه بود؟