Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام کفیل با بیان‌اینکه هر روز ده‌ها بار به امام زمان(عج) توسل کنید، گفت: دوستدار واقعی امام زمان(عج) گناه نمی‌کند که امام خود را ناراحت نکند چون او را پدر دلسوز خود می‌داند و دنبال آرامش پدر معنوی خود است.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «محمدصادق کفیل» شامگاه یک‌شنبه ۱۷ فروردین به مناسبت ماه شعبان در مسجد جامع غدیر به صورت مجازی به سخنرانی پرداخته و درباره دعای فرج، گفت: این دعا جملاتی دارد که در هیچ کجا بیان نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود(عج) افزود: امامان معصوم(ع) می‌فرمایند: دعا فرج را شب ۲۳ ماه رمضان در هر حالی بسیار بخوانید، هر زمانی این دعا به ذهن شما خطور کرد آن را بخوانید، علمای بزرگ این دعا را در نمازهای واجب خود می‌خوانند.

 

حجت‌الاسلام کفیل با بیان اینکه شب نیمه شعبان شبی است که جبرئیل تحمل یک لحظه خواب پیامبر(ص) را ندارد، تصریح کرد: نیمه شعبان پیامبر(ص) همه شب را بیدار می‌ماندند. امیرمومنان امام علی(ع) نیمه شعبان، شب عید فطر و  شب ۲۳ ماه رمضان را به هیچ عنوان نمی‌خوابیدند و احیا می‌گرفتند.

 

معاون آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود(عج) با اشاره به روایاتی مبنی بر اینکه در شب نیمه شعبان نماز بخوانید، دعا یا استغفار داشته باشید، اظهار کرد: شاید در دل اکثر ما این دعا باشد که زندگی مهدوی داشته باشیم درباره کیفیت و سبک زندگی امام زمانی(عج) یا مهدوی باید زمان‌شناس باشیم.

 

وی با استناد به روایتی از امام حسن عسگری(ع)، گفت: با آغاز غیبت فرزندم مهدی(عج) دوره هلاکت مردم آغاز می‌شود، تنها کسانی نجات پیدا می‌کنند که در اعتقاد به حضرت مهدی(عج) ثابت قدم باشد.

 

حجت‌الاسلام کفیل با بیان اینکه انسان در دین باید ثابت قدم باشد، ابراز کرد: به مقداری که انسان به شئونات خود و دنیا دلبستگی داشته باشد به همان میزان از امام زمان(عج)‌ دور می‌شود.

 

معاون آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود(عج) افزود: روزی امام صادق(ع) بسیار گریه می‌کردند یکی از اصحاب علت را سوال کردند حضرت فرمودند در کتاب مادرم حضرت زهرا(س)‌ آنچه بر سر مومنان در عصر غیبت می‌گذرد را دیدم که بسیاری درباره دینداری هلاک می‌شوند و این امر مرا گریان کرده است.

 

وی ادامه داد: شب نیمه شعبان نماز بخوانید، دست به دعا بردارید و از خداوند درخواست ثبات قدم در دین را طلب کنید، گاهی برخی نماز می‌خوانند اما از خداوند طلب یاری نمی‌کنند، مراقب باشیم ما با یاری خداوند بنده او می‌شویم اگر یک لحظه به ما توجه نداشته باشد ما هلاک می‌شویم.

 

حجت‌الاسلام کفیل با بیان اینکه همه انسان‌‌ها همواره نگران فرزندان خود هستند اما چه تعداد افرادی را می‌شناسید که بگوید من نگران  دین خود هستم، عنوان کرد:‌ همواره خدا را یاد کرده و او را بخوانید زیرا در دوره سختی قرار داریم که اگر سرگرم غفلتی شویم دین خود را از دست می ‌دهیم.

 

این کارشناس مهدوی با استناد به روایاتی از ائمه معصومین(ع) گفت: پیوند خود را با امام دائمی کنید و در اعتقاد به حضرت حجت(عج) ثابت قدم باشید؛ ارتباط با امام باید دائمی و مداوم باشد؛ اگر ما بندگی الهی کنیم امام زمان(عج) همچون پدری دلسوز از هدایت و در صراط بودن ما خوشحال می‌شوند.

 

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم بیان کرد: در بندگی الهی بر سختی‌ها مقاومت کنید خداوند شما را هدایت می‌کند، سوره هود پیامبر(ص) را پیر می‌کند زیرا مسلمانان حقیقی باید بر دینداری خود استقامت کنند و این مقاومت ساده نیست.

 

حجت‌الاسلام کفیل در پایان خاطرنشان کرد: انسان ثابت قدم از عمر خود بهترین بهره‌برداری را برای بندگی الهی دارد؛ دوستدار واقعی امام زمان(عج) گناه نمی‌کند که امام خود را ناراحت نکند چون او را پدر دلسوز خود می‌داند و دنبال آرامش پدر معنوی خود است. هر روز ده‌ها بار به صاحب‌الزمان(عج) توسل کنید و با خدا ارتباط دائمی داشته باشید.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: ولادت امام زمان عج احیای شب نیمه شعبان حجت الاسلام کفیل شب نیمه شعبان امام زمان عج ثابت قدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۷۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | سبب غائب شدن امام زمان(عج) کیست؟

به گزارش «مبلغ»، یکی از مسائل مهم دنیای امروزی بحث از منجی عالم بشریت است. کسی که انسان‌ها را از چنگال ظلم و ستم رهانیده و جهان را پر از عدل و داد می‌کند. ادیان و مذاهب مختلف برای پاسخ به این خواسته درونی، تمام تلاش خود را کرده‌اند تا با معرفی آن شخص، امید را به پیروان خود هدیه کنند. شیعیان نیز با اعتقاد به منجی موعود، با ادله‌ای محکم بر این باورند که آن شخص یازدهمین فرزند امیرالمؤمنین علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها، حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897806

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • «قرارداد سلف ارزی» چگونه به ثبات بازار ارز کمک می‌کند؟
  • راه جلب عنایت امام زمان (عج)
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • نیمه اردیبهشت ؛ زمان ثبت نام کلاس اولی ها در استان سمنان
  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود
  • ببینید | سبب غائب شدن امام زمان(عج) کیست؟