آغاز به کار سینمای چین پس از شکست کرونا
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۷۶۰۲
گزارشها حاکی از آن است که نشانههای زندگی در صنعت فیلم و تلویزیون چین در حال ظاهر شدن است؛ زیرا استودیوهای سراسر این کشور بازگشایی شده و فیلمبرداریهای تعلیق شده دوباره کار خود را آغاز کرده اند.
اخبار فرهنگ و هنر - بر اساس شبکه جهانی تلویزیون چین، شعبهای از شبکه تلویزیونی دولت چین، استودیوها در نینگبو، شانگهای، چینگ دائو و شی آن دوباره باز شده اند و ساخت سریالهای تلویزیونی مثل «افسانه فی» و «مثل یک رودخانه در جریان» از سر گرفته شده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
این اقدام به دنبال تلاش برای رفع محدودیتها و راه اندازی مجدد اقتصاد در سراسر کشور چین است که شامل بازگشایی سینماها ، جاذبه گردشگری و همچنین اجازه دادن به مدارس برای شروع مجدد کلاسها میشود. با این حال، به دلیل ترس از آغاز موج دوم ویروس کرونا ، سینماها به همراه سایر مکانهای تفریحی خیلی زود دوباره بسته شدند.
به نظر میرسد مسئولان ساخت پروژهها برای اطمینان از ادامه فعالیت ها، مقررات سختی را وضع کرده اند که شامل قرنطینه برای خدمه فیلم میشود.
مقامات محلی همچنین تشویقهای مالی، مانند یارانه برای اجاره تجهیزات و تهیه آذوقه عوامل را نیز برای ترغیب تولیدکنندگان به ادامه تولید و فیلمبرداری در نظر گرفته اند.
منبع: افکارنيوز
کلیدواژه: سینماها ویروس کرونا ویروس کرونا صنعت سینما سینمای چین
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۷۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
فرید حاجی: سینمای تاثیرگذار از درون فیلمساز جوانه میزند نه سینمای کوتاه و بلند
محبوبه ابوالحسنی: باکس فیلمهای کوتاه «اتاق فرار» که از ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ در سینماهای هنروتجربه سراسر کشور در حال اکران است، متشکل از ۵ فیلم کوتاه از ۵ کارگردان جوان است که ۵ قصه متفاوت را با نخ تسبیح «ترس» و «لذت» برای مخاطبان سینما به تصویر میکشد.
بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» شامل فیلمهای چون «مورس» ساخته روناک جعفری، «اسپاسم» ساخته صحرا اسداللهی، «نفس نکش» ساخته میلاد نسیم سبحان، «رویای نیمه جان» ساخته آرمین اعتمادی و «گوشت تلخ» ساخته فرید حاجی است که به همین بهانه به سراغ یکی از کارگردانهای این بسته فیلم کوتاه رفتیم تا درباره فلیم، سینمای کوتاه و اکرانهای سینمای هنروتجربه گفتگو کنیم.
فرید حاجی، نویسنده، کارگردان، تدوینگر و مدرس انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر تهران و همچنین نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «گوشت تلخ»، در ابتدا با اشاره به اینکه «گوشت تلخ» درباره شفقت و بخشیدن یک انسان طمعکار و شکمباره است، درباره باکس فیلم کوتاه «اتاق فرار» مطرح کرد: «اتاق فرار» یک جایی است همراه با ترس و لذت، که درونمایه مشترک هر پنج فیلم همین دو کلید واژه بوده و به همین دلیل تلاش کردیم تا مخاطبانی که برای تماشای فیلمهای ما در سالنهای سینما مینشینند، با ترس و لذتهای خود آشنا و شریک کنیم.
وی با بیان دلیل نامگذاری این باکس به نام «اتاق فرار» افزود: در تمام این فیلمها موقعیتی دراماتیک در یک اتاق وجود دارد. در فیلم «گوشت تلخ» نگهبان دزدی را در اتاقی میگیرد و از او بازجویی میکند، در «رویای نیمه جان» دختری زندگی در اتاقی جادویی را تجربه میکند، در «اسپاسم» دختر جوانی که عاشق بازیگری است، در یک اتاق با تست بازیگری هولناکی مواجه میشود، در «مورس» چند دوست قدیمی در اتاقی یکدیگر را ملاقات میکنند و در «نفس نکش» قهرمان باید نفسش را اتاقک ماشین حبس کند، در همه این فیلمها یک اتاق و یک اتفاق جادویی به شکل مشترک وجود دارد و همه کاراکترهای اصلی فیلم قصد دارند از شرایط فعلی که همراه با ترس و لذت است، فرار کنند.
کارگردان فیلم کوتاه «له له» درباره استقبال از فیلم کوتاه و میزان اثرگذاری آن بر مخاطب تصریح کرد: فیلم کوتاه در حال حاضر مدیوم روزاست و گونهایست که با سرعت تمدن و زندگی امروز منطبق است. در دنیای امروزکه همه چیز سریع اتفاق میافتد، فیلم کوتاه یک سینمای ۱۵ دقیقهای در اختیار مخاطب میگذارد تا او بتواند ۱۵ دقیقه جادوی سینما را تجربه کند.
وی با بیان اینکه زمان فیلم با تاثیرگذاری روی مخاطب تاثیر مستقیمی ندارد، درباره سینمای تاثیرگذار و دغدغهمند مطرح کرد: کوتاهی زمان فیلم باعث اثرگذارتر شدن آن نمیشود و بستگی دارد به اینکه سازنده فیلم، اثری تولید کند که مربوط به خودش باشد؛ یعنی تاثیرگذاری ربطی به کوتاه و بلندی فیلم ندارد و به این مربوط میشود که اثر چه اندازه با درون فیلمساز ارتباط برقرار کرده است.
فرید حاجی در پایان درباره اکران فیلمهای کوتاه در سینمای هنروتجربه گفت: پیشنهاد میکنم که اکران فیلمهای کوتاه بیشتر حمایت شود، در این صورت فیلمها و فیلمسازها بیشتر دیده شوند. فیلمسازان در مرحله تولید به اندازه کافی دست تنها هستند، حداقل در مرحله پخش دیگر دست تنها نباشند. اگر ما نتوانیم سینمای کوتاه ملی خودمان را حمایت کنیم و اگر نهادی از آن حمایت نکند، فیلمساز به خارج از مرزها فکر میکند. نمیگویم این خوب است یا بد، ولی اگر میخواهیم سینمای کوتاه ملی برای مردمِ خودمان داشته باشیم، نیاز به حمایت دارد؛ هنروتجربه بستر خوبی است، ولی باید قویتر عمل کند.
«اتاق فرار» با بازی بازیگرانی چون هادی حجازیفر، صحرا اسدالهی، سامان صفاری، الاهه بخشی، علی باقری، علیرضا مهران، سلمان فرخنده، محمدعلی کریمی منش و مرتضی خانجانی در اکران نوروز ۱۴۰۳ در سینماهای منتخب گروه سینمایی هنروتجربه اکران میشود و سامانههای بلیتفروشی سینماتیکت، ایران تیک و گیشه هفت برای تهیه بلیت این بسته فیلم کوتاه برای مخاطبان در دسترس است.
۲۴۵۲۴۵
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888805