Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد واعظی نژاد گفت: در سیل اخیر استان کرمان، ۲۶۳ مدرسه با هزار و ۵۳۵ کلاس درس آسیب دیدند که با تامین اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی و خیرین به زودی کار بازسازی، بهسازی و تعمیر این مدارس نیز آغاز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، سید محمد واعظی نژاد در جلسه ارتباط ویدئو کنفرانس با رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور طی گزارشی اظهار کرد: استان کرمان طرح استانداردسازی سیستم های گرمایشی مدارس را از سال ۹۲ آغاز کرده و با توجه به وسعت و تنوع اقلیم استان تا سال ۹۷، موفق شدیم ۵ هزار و ۷۸۳ کلاس درس را به سیستم های استاندارد گرمایشی مجهز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان اضافه کرد: در ابتدای سال ۹۸، ۷۵۷ کلاس درس مدارسی که بخاری نفتی با علمک گاز داشتند، به سیستم های گرمایشی مجهز شدند و در فاز دوم که در قالب طرح برچیده شدن بخاری های نفتی مدارس بدون علمک گاز اجرا می شود،  ۴هزار کلاس درس دیگر در دستور کار نوسازی مدارس استان کرمان است.

واعظی نژاد اظهار امیدواری کرد: تا پایان خرداد ماه سال جاری جشن برچیده شدن بخاری های نفتی از  کلاس های درس استان کرمان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات مورد نیاز استاندارد سازی سیستم های گرمایشی مدارس خریداری شده، خاطر نشان کرد: هزار و ۲۸۰ کلاس درس آماده عقد قرارداد بوده و مابقی در مرحله طراحی هستند و  در فاز سوم ۳۵۰۰ بخاری گازی نیز از کلاس های درس جمع آوری و به سیستم های استاندارد گرمایشی مجهز می شوند.

وی همچنین در خصوص جذب مشارکت های مردمی جدید در حوزه مدرسه سازی گفت: در سال ۹۷ مبلغ ۳۲ میلیارد تومان تعهد خیرین بوده، که این مبلغ در سال ۹۸ به ۹۷ میلیارد تومان رسیده و رشد چشمگیری را در حوزه جذب مشارکت های مردمی داشته ایم و انشاالله برنامه های مفصلی در سال ۹۹ در حوزه جذب مشارکت های مردمی داریم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان از عقد تفاهم‌نامه‌ای با اتاق بازرگانی  کرمان خبر داد و افزود: ۱۰۰ مدرسه به مبلغ ۷۵ میلیارد تومان به همت فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی در استان کرمان ساخته می شود.

واعظی نژاد همچنین در خصوص مکان یابی در سال ۹۸ از همکاری های بی دریغ اداره کل آموزش و پرورش و مرکز بهداشت تقدیر و تشکر کرد و ابراز داشت: در این رابطه  با دانشگاه‌های شهید باهنر و دانشگاه فرهنگیان کرمان قرارداد امضا شده و مکانیابی مدارس نواحی یک و ۲ شهر کرمان و شهرستان‌های رودبار جنوب و ریگان در حال انجام است.

وی در ادامه از اجرای  پروژه‌های بزرگ مجتمع‌های آموزشی حیات طیبه گفت و عنوان کرد: مجتمع آموزشی شهید دادبین کرمان با زیربنای ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع با تعداد ۴۰ کلاس درس، سالن ورزشی، آمفی تئاتر، کارگاه و آزمایشگاه  با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی در حال احداث است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان ادامه داد: پروژه الغدیر با زیر بنای ۱۰ هزار متر مربع با تعداد ۳۶ کلاس درس و با طراحی خاص معماری مدارس سبز نیز در راستای پروژه حیات طیبه کرمان در دستور کار است و طبق تفاهم‌نامه‌ منعقد شده با بنیاد فرهنگی قدس، کار عملیات اجرایی آن از اردیبهشت ماه سال جاری شروع می شود.

وی با اشاره به طراحی مدارس سبز در استان کرمان، تصریح کرد: ۲ مدرسه در شهر کرمان با طراحی معماری سبز مشخص شده که کار طراحی آنها به پایان رسید و پس از تامین اعتبار به مرحله اجرا می رسد و از سال ۹۸ همه طرح های انجام شده در اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان با رویکرد معماری و طراحی مدرسه سبز می باشند.

واعظی نژاد با بیان اینکه در سال ۹۷ تعداد ۲۷۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان کرمان شده، اظهار کرد:  این تعداد در سال ۹۸ به ۳۵۱ کلاس رسیده و شاهد رشد ۳۰ درصدی در تحویل پروژه ها بوده ایم.

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان گفت : از این تعداد کلاس درس ۸۰ کلاس مربوط به جمع آوری مدارس خشت و گلی است که خوشبختانه به موقع و در مهرماه تحویل آموزش و پرورش شده است.

عضو شورای آموزش و پرورش استان کرمان به مشکلات و کمبود فضاهای آموزشی در استان کرمان اشاره و بیان کرد: در استان کرمان هزار و ۳۳۵ مدرسه با ۶ هزار و ۱۴۷ کلاس درس غیر استاندارد وجود دارد که با توجه به هدف گذاری صورت گرفته و شروع عملیات اجرایی چهار مجتمع به نام  سپهبد شهید سردارحاج قاسم سلیمانی، سردار شهید حسین پور جعفری و سردار شهید عبدالمهدی مغفوری و دو مجتمع بزرگ هنرستانی در استان کرمان و بازسازی مدارس آسیب دیده در سیل اخیر از محل اعتبارات ملی و استانی مقاوم سازی خواهد شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در سال ۹۷، ۳۱۰ پروژه نیمه تمام از سال های ۹۰ و ۹۱ داشتیم که همه آنها فعال شده و ما هیچ پروژه نیمه تمامی در استان نداریم و امیداوریم رشد قابل توجهی در تحویل کلاس درس در سال ۹۹ داشته باشیم.

واعظی نژاد با اشاره به سیل اسفند ۹۸ وفروردین ۹۹ در استان کرمان،تصریح کرد:  در این سیل ۲۶۳ مدرسه با هزار و ۵۳۵ کلاس درس آسیب دیدند که با تامین اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی و خیرین به زودی کار بازسازی، بهسازی و تعمیر این مدارس نیز آغاز می شود.

این مقام مسئول به هدف گذاری اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان را در سال ۹۹اشاره و مطرح کرد: در سال ۹۹ اتمام پروژه‌های نیمه تمام، استفاده حداکثری از ظرفیت خیرین به ویژه بنگاه های اقتصادی استان، برچیده شدن کلیه سیستم های گرمایشی غیراستاندارد در مدارس، اتمام پروژه‌های حیات طیبه ، شروع پروژه های شاخص در استان،  استفاده از پتانسیل های بخش خصوصی در واحد فنی، اجرای پروژه های آسیب دیده از سیل اولویت اصلی کاری است.

وی در پایان یادآور شد: در حوزه روابط عمومی در سال ۹۸ کارهای بسیار خوبی انجام شده که می‌توان به برگزاری دوره آموزشی عکاسی و خبرنویسی ویژه مسئولان روابط عمومی ادارات کل نوسازی مدارس سراسر کشور به میزبانی کرمان و همچنین عقد قرار داد با صدا و سیمای مرکز استان برای تولید محتوا در حوزه ساخت و ساز فضاهای آموزشی پرورشی و ورزشی و تکریم و تجلیل و جذب مشارکت‌های خیرین نام برد که این فعالیت ها با رویکرد ارتباط نزدیک با رسانه ها انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستم های گرمایشی جذب مشارکت استان کرمان آموزش و پرورش واعظی نژاد سال ۹۸ سال ۹۹ کلاس درس سال ۹۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۷۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در مقوله مولدسازی اولویت با پروژه های نیمه تمام خیری است

هرمزگان-جام جم انلاین-دکترحمیدرضا خان‌محمدی معاون‌وزیر و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور در نشست هم‌ اندیشی با خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان با بیان اینکه توسط خیرین در این استان کارهای بی نظیری انجام‌شده‌ است و هر کاری انجام‌می شود از درگاه خداوند توفیق آن‌ ایجاد شده است، اظهار کرد: جهش اعتبارات را در زمینه خیرین داشتیم  و از تلاش‌های شبانه روزی مجموعه نوسازی مدارس استان قدردانی می‌کنم.

به گفته وی، با همراهی خیرین می‌توانیم گام‌های بلندی در جهت تحقق عدالت آموزشی و فراهم نمودن فرصت‌های برابر تحصیلی برای تمامی دانش‌آموزان در سراسر کشور برداریم.

معاون‌وزیر و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور در ادامه ضمن قدردانی از رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان ابراز داشت: رشد و‌تعالی در احداث و تجهیز فضاهای آموزشی کاملا محرز است که این امر نشان از همت والای خیرین گرانقدر دارد.

خان محمدی تصریح کرد: در این استان ۸۰ درصد خیرین و در کشور ۶۰ درصد خیرین در مدرسه سازی مشارکت دارند و‌ما علاقمند هستیم این‌مشارکت را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل منظم جلسات مجمع خیرین مدرسه ساز اظهار داشت: این‌جلسات قلب مدرسه سازی است.

معاون‌وزیر و رییس سازمان نوسازی مدارس کشورافزود: ظرفیتهای خوبی با آمدن صنایع ‌و بنگاههای اقتصادی به عرصه مدرسه سازی ورود‌ کرده است.

خان محمدی با بیان اینکه در مقوله مولدسازی اولویت با پروژههای نیمه تمام خیری است، گفت:  با مولد سازی در استان هرمزگان و ‌در شهرستان میناب  ۴۰ کلاس درس تا مهرماه سالجاری به فضاهای آموزشی استان افزوده خواهد شد.

به گفته وی، اولویت ما در تامین‌تجهیزات مدارس خیری است و مدارس خیری به سرعت تجهیز می شود.

معاون‌وزیر و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور همچنین با اشاره به ضرورت توسعه فضاهای آموزشی در مناطق محروم خاطرنشان کرد: همیاری خیرین گامی بلند در جهت ارتقای عدالت آموزشی می باشد.

دیگر خبرها

  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳
  • ساماندهی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس آذربایجان غربی
  • ساخت ۱۸۰۰ کلاس درس در آذربایجان غربی
  • احداث ۱۸۰۰ کلاس درس با جذب ۱۱۰۰ میلیاردتومان اعتبار در آذربایجان‌غربی
  • ساماندهی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی ۱۱۸ مدرسه آذربایجان غربی
  • این بخاری ها چطور ناجی باغ پسته می شوند؟ | از بخاری های باغی چه می‌ دانید؟
  • در مقوله مولدسازی اولویت با پروژه های نیمه تمام خیری است
  • عمر کروکی های کاغذی به پایان رسید
  • پروژه های آبخیزداری قدرت تخریب سیلاب در جنوب کرمان را کاهش داد