Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون با ارسال نامه‌ای از زحمات، تلاش‌ها، ایثارگری‌ها و فداکاری‌های وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جهاد علیه ویروس کرونا تقدیر و تشکر کرد. تاریخ انتشار: 12:34 - 18 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۰۳۵۳ سید حسین نقوی‌حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، از اعلام حمایت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کادر درمانی بیمارستان‌ها در جهاد علیه ویروس کرونا خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: کمیسیون در نامه‌ای به سعید نمکی آورده است کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از زحمات، تلاش‌ها، ایثارگری هاو فداکاری‌های حضرتعالی و همکارانتان به ویژه پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در جهاد علیه ویروس کرونا تقدیر و تشکر نموده و اعلام حمایت می‌کند. این تلاش و تعهد هرگز فراموش نخواهد شد.

  تشکیل جلسات مجلس برخلاف دستورات پزشکی است نقوی حسینی در ادامه با اشاره به تشکیل جلسات مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی و خطر جدی کرونا و ضرورت حیاتی مبارزه با آن تشکیل جلسه حضوری به ویژه مجلس و همچنین کمیسیون بر خلاف دستورات پزشکی است.   قرنطینه کامل کشور به مدت یک ماه حیاتی است وی با بیان اینکه قرنطینه کامل کشور به مدت یک ماه حیاتی است، اظهارداشت: تشکیل جلسه مجلس به معنای جمع شدن ۲۹۰ نماینده در صحن مجلس نیست، در واقع تشکیل جلسه مجلس به معنای جمع شدن دو هزار نفر از کارمند و کارشناس و مدیر و مسئول و حفاظت و راننده و ... در یک مکان است و این کار واقعا نادرست است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: عادی سازی موضوع ویروس کرونا خدمت به کشور نیست، خسارات بلند مدت وجبران ناپذیری در پی خواهد داشت.   نقوی‌حسینی بیان داشت: زمانی که زیارت اماکن مقدسه، مدارس، تشییع جنازه، مسابقات ورزشی تعطیل می‌شود، تشکیل جلسه دوهزار نفره یعنی سردرگم کردن مردم.   بیشتر بخوانید:
محلی برای تأمین درآمد اقشار روزمزد تعطیل‌شده بواسطه کرونا تعیین می‌شود

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کمیسیون امنیت ملی کمیسیون امنیت ملی ویروس کرونا تشکیل جلسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۷۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد

زی‌سان: این مرد ۷۲ ساله ناشناس زمانی که در سال ۲۰۲۲ و پس از دریافت چندین واکسن کووید، به نوع اومیکرون (Omicron) ویروس کرونا مبتلا شد، دچار نقص ایمنی شدید بود.

به گزارش زی‌سان، از آن زمان، وی در مجموع ۶۱۳ روز تا زمان مرگش در اکتبر سال گذشته، به طور مداوم تستش به ویروس کرونا مثبت بود.
اگرچه موارد بسیار طولانی کووید-۱۹ در گذشته گزارش شده، اما این طولانی‌ترین موردی است که تاکنون وجود داشته است.

در طول ۲۰ ماه عفونت، پزشکان تمام تلاش خود را برای کمک به مرد مسن انجام دادند، اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد. بدن او حتی با کمک دارو‌های آنتی‌بادی نمی‌توانست پاسخ ایمنی کافی برای مبارزه با ویروس داشته باشد و سال گذشته به دلیل تشدید یک بیماری زمینه‌ای درگذشت.

بیماران مبتلا به “SARS-CoV-۲” معمولاً ویروس را ظرف چندروز یا چند هفته از بین می‌برند، اما در این حالت شدید، عفونت تقریباً دو سال ادامه داشت.

در طول دوره عفونت، پزشکان مکرراً از مرد نمونه‌برداری کردند تا مواد ژنتیکی ویروس کرونا را تجزیه و تحلیل کنند و دریافتند که نوع اصلی Omicron BA۱ در بدن او بیش از ۵۰ جهش داشته است؛ جهش‌هایی که می‌توانستند از سیستم ایمنی بدن انسان فرار کنند.

خوشبختانه، «هیچ انتقال مستندی» از این مرد به سایر اعضای جامعه وجود نداشت، اما این مورد بر خطرات طولانی‌مدت عفونت SARS-CoV-۲ تاکید دارد.

محققان نوشتند: «این مورد بر خطر عفونت‌های پایدار SARS-CoV-۲ در افراد دارای نقص ایمنی تاکید می‌کند، زیرا ممکن است انواع منحصر به فرد ویروس کووید به دلیل تکامل گسترده، درون میزبان ظاهر شود.»

tags # کرونا سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری آرد و نان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان چیست؟
  • مصوبات کمیسیون اصل نود برای افزایش کیفیت نان
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان
  • مصوبه کمیسیون اصل ۹۰ برای اقتصادی شدن پخت نان کامل
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • با تشکیل سپند شاهد پیشرفت فناوری‌های نو و بدیع در نیروهای مسلح خواهیم بود