Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدجواد آذری جهرمی» در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام ظهر دوشنبه به گزارش بررسی کیفیت اینترنت پرداخت و اقداماتی که تا کنون از سوی وزارت ارتباطات انجام شده است را تشریح کرد.

او گفت: از ۱۸ اسفند و با شیوع کرونا وارد ترافیک شدید اینترنت شدیم. اپراتورهای کشور مصرف اینترنت را روی عدد   ۷.۵ پتابایت طراحی کرده بودند که این ظرفیت پس از شیوع کرونا به عدد ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ پتابایت رسید عددی که بسیار قابل توجهی که سرعت اینترنت نسل ۴ در کشور را به ۱۵مگابیت ثانیه رساند.

وی افزود: با تمهیداتی که انجام شد امروز این عدد به امروز ۱۱.۲ پتابایت رسید. در این مدت اپراتورها برای این که خدمات مناسبی به مردم عرضه کنند کار بزرگی انجام دادند. برای بهبود این وضعیت بخشی از فرکانس‌هایی که در اختیار داشتیم را آزادسازی کردیم و به اپراتورها اختصاص دادیم.

او تشرح کرد: شرکت های بین المللی همکاری خوبی ما با انجام دادند و لایسنس‌های مورد نیاز را به ما دادند. این ظرفیت ۷.۵ پتابایت در یک اقدام جهانی به  ۱۱.۲پتابایت رسید که دیشب این مقدار را هم رد کردیم. مفهوم اعدادی که گفتم این است که ظرفیت در نسل چهارم تلفن همراه تکمیل شده است. نگران هستیم که کلاس های آموزشی دانش‌آموزان، دورکاری، فروش اینترنتی ممکن است با اختلال رو به رو شود.

وی با تاکید بر این که راه چاره برای افزایش فرکانس مورد نیاز اپراتورها از صدا و سیما عبور می‌کند افزود: ظرفیت شبکه افزایش پیدا کرده اما منابعی در اختیار نداریم که آن را به اپراتورها اختصاص بدهیم. فرکانس در اختیار سازمان صدا و سیماست و مذاکرات ما با آن‌ها به نتیجه نرسیده است. نامه‌ای به رییس جمهور نوشتم و جزییات پیگیری ۶ ساله را برای ایشان توضیح دادم تا به صورت فوری در دستور کار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار بگیرد. امیدوارم با همکاری صدا و سیما بتوانیم فرکانس مورد نیاز را برای توسعه شبکه در اختیار اپراتورها قرار بدهیم. آزادسازی فرکانس صدا و سیما، از آزادسازی خرمشهر که قطعا سخت‌تر نیست. انجامش می‌دهیم.

وی گفت: در این مدت به شبکه اینتنرت داخلی بسته ۱۰۰ گیگ اختصاص دادیم، پیش‌بینی‌مان این بود که با رشد ۵۰ درصدی ترافیک رو به رو شویم که این رشد به ۱۰۰ درصد رسید. به همین دلیل چند روز شبکه اینترنت خانگی مختل شد. مشکل اینترنت ثابت را تا حدودی رفع کردیم چرا که توسعه آن راحت تر است. ارتقا این بخش انجام شد و۲۷ اسفند شبکه اینترنت خانگی به حالت قبل بازگشت.

وزیر ارتباطات در تشریح اینترنت vdsl که این روزها در قم و تهران در حال انجام شدن است و بیش از ۸۰۰هزار کاربر این خدمت را دریافت کرده‌اند گفت: اینترنت vdsl با چهار برابر سرعت adsl برای اینترنت خانگی است. هزینه‌ای بابت ارتقا اینترنت از کاربران دریافت نمی‌شود و آن‌ها می‌توانند پس از ثبت‌نام تا ۴ برابر افزایش سرعت را تجربه کنند. برنامه توسعه جدی دو ماهه در این خصوص طراحی شده تا ۸۵۰هزار پورت در تهران و قم به کاربران ارایه شود. اکنون نزدیک ۳۰هزار کاربر در قم ارتقا پیدا کردند و سرعت‌شان گاهی تا ۵ برابر هم پیش رفته است.

جهرمی گفت: توسعه vdsl تهران از دیروز آغاز شده و روزی ۱۰ هزار مشترک در مخابرات و شاتل این خدمت را دریافت کرده‌اند. دیگر اپراتورها نیز به همین سمت حرکت خواهند کرد. اقدام آخری که در این خصوص انجام دادیم ارتقا رایگان سرعت اینترنت برای تمامی کاربران اینترنت خانگی تا سقف ۱۶ مگابایت است که از روز شب گذشته اجرایی شده است. ضمن این که از وزارت علوم خواسته‌ایم تا سایت‌هایی که برای آموزش مجازی دانشجویان در نظر گرفته‌اند را به ما اعلام کنند تا اپراتورها ترافیک آن سایت‌ها را برای کاربران رایگان در نظر بگیرند.

برچسب‌ها صدا و سیما ارتباطات محمد جواد آذری جهرمی برنامه توسعه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صدا و سیما ارتباطات محمد جواد آذری جهرمی برنامه توسعه صدا و سیما ارتباطات محمد جواد آذری جهرمی برنامه توسعه اینترنت خانگی صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۷۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی باندهای سازمان یافته قاچاق دختران و خانه‌هایِ فحشا و فساد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سعید منتظرالمهدی با تشریح گوشه‌ای از دستاوردهای پلیس در مبارزه با انواع جرایم سازمان یافته و شبکه ای تاکید کرد: پلیس به عنوان آخرین و مهمترین حلقه در لبه برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، از آخرین وضعیتِ زیر پوستِ شهر مطلع بوده و مطابق آن اقدام و عمل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات و مأموریت‌های پلیس به ویژه پلیس امنیت عمومی فراجا در راستای حفظ سلامت جامعه و ارتقا امنیت و آرامش در دو بخش جرایم آشکار و پنهان پیگیری می‌شود؛ افزود: در یکی از این جرایم بینِ بخشی (نیمه آشکار و نیمه پنهان) به پروژه سرویسِ اسکورت و انهدام شاخه خارجی باند فساد و فحشاء که اقدام به شناسایی، جذب و انتقال دختران برای خدمات جنسی و قاچاق آنها به خارج از کشور می‌نمودند اشاره کنم که از نقاط درخشان کارنامه کاری همکارانم در پلیس امنیت عمومی فراجا است.

به گفته وی در فاز اول این پرونده ۲۴ نفر، در فاز دوم ۵۷ نفر دستگیر و در فاز سوم نیز تعداد زیادی شناسایی شده که پرونده آنها در دست اقدام و پیگیری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا در ادامه به «پروژه کینگ» که شبکه ای سازمان یافته برای قاچاق زنان به کشورهای ترکیه و گرجستان بود، اشاره کرد و گفت: ارتباطات آنها با باندهایِ تجارتِ مستهجن و غیر اخلاقیِ خارج از کشور مشخص و در نهایت اعضای اصلی را در تهران، البرز، پایانه فرودگاهی و گذرگاه مرزی بازرگان دستگیر و تحویل مراجع قضائی دادند.

سخنگوی پلیس با اشاره به پرونده «چَتِر بِیت» که اقدام به تهیه فیلم‌های مستهجن و مروج فساد به صورت برنامه زنده برای شبکه‌ها و سایت‌های منتشر کننده محتوای غیر اخلاقی می‌نمود، گفت: متأسفانه برخی از دخترانِ کم سن و سال و جوان (۱۵ تا ۲۶ سال) در دام سرکرده شبکه «چَتِربِیت» که در قالب کارآفرینی برای جوانان در رشته‌های کامپیوتر، زبان انگلیسی، طراحی سایت و شبکه و … تبلیغ می‌نمود گرفتار آمده و پس از شناسایی، ساماندهی و آموزش، اقدام به تولید فیلم‌های جنسی زنده برای مردان با ملیت‌های مختلف آلمانی، فرانسوی، آمریکایی، اوکراینی، روسی، انگلیسی و… می‌نمودند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا در ادامه با اشاره به پرونده بزرگ و چندوجهی "رافائل" که با هدف تغییر ذائقه فرهنگی مردم به سوی ابتذال و حیا زدایی از جامعه عفیف دختران و زنان ایرانی دست به کار شده بودند، گفت: پلیس توانست با انواع اقدامات فنی ۲ سر شبکه اصلی، ۵ پل ارتباط داخل و خارج، ۸ عکاس و فیلمبردار فیلم‌های مستهجن و ۵۰ مدل را شناسایی و دستگیر و سکوهای تبلیغاتیِ آنان را مسدود کند.

وی خاطر نشان کرد: البته کار بر روی این پرونده به اتمام نرسیده است؛ رافائل از سرشاخه‌های اصلی خارج از کشور است که تبعه یکی از کشورهای آمریکای جنوبی و ساکنِ کشورهای همسایه است و تعاملات وسیعی با انواع باندهای فساد، فحشاء و سایت‌های شرط بندی با گردش مالی بالا در خارج کشور دارد و در این سو نیز ارتباط گسترده‌ای با تولیدکنندگان محتواهایِ مبتذلِ ایرانی و سطحِ یک این پرونده که به خارجِ کشور تردد داشتند، دارد؛ پلیس در این پرونده و به طور خاص از مسیر سازمان جهانی اینترپل و سایرِ راه‌های قانونی و بین‌المللی در حال پیگیری است.

سخنگوی پلیس در ادامه به سراغ پرونده «لِوِل آپ دنس» که به بهانه اجرای مسابقه رقص در کشورهای همسایه اقدام به شناساییِ دختران برای اهداف غیر اخلاقی، فیلم‌های مستهجن، قاچاقِ انسان و تشکیل شبکه‌های فحشاء و … می‌نمودند، رفت و گفت: پشت پرده برخی از تبلیغات به ظاهر مفرح و کم خطر، اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی گسترده‌ای است که مستقیماً خانواده‌ها را تهدید می‌کند.

کد خبر 6087182

دیگر خبرها

  • بهبود سرعت و کیفیت اینترنت با اجرای فیبرنوری در خوزستان
  • محور‌های بزرگراهی برای متخلفان نا امن می‌شود
  • اینترنت اختصاصی  یا اختلالی؟
  • جزئیات پرونده رافائل و شبکه چَتِربِیت | باندهای قاچاق دختران چگونه متلاشی شد؟
  • شناسایی باندهای سازمان یافته قاچاق دختران و خانه‌هایِ فحشا و فساد
  • اینترنت خانگی 5G چیست؟
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • اینترنت اختصاصی یا اختلالی؟
  • افت و خیز سرعت اینترنت ایران در داشبوردهای جهانی
  • بهره مندی مردم سفید دشت از فیبر نوری