Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سید عباس موسوی در نشست خبری که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد افزود: آمریکا به دنبال آن است که ایران در شرایط سخت مقابله با کرونا باقی بماند و از این فرصت برای فشار بیشتر به ایران و کشاندن ایران پای میز مذاکره استفاده کند اما قطعا ایران درخواستی مبنی بر کمک که از آن چنین استنباطی شود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر هم درخواستی رسمی برای رفع تحریم ها بوده از طریق سازمان ملل و دبیر کل و رای موقت دیوان بین المللی دادگستری بوده که آمریکا را ملزم به رفع تحریم ها از بخش‌های انسان‌دوستانه کرده است.

وی گفت: همه اقدامات ایران نشان می دهد که ایران تحریم‌های آمریکا را به رسمیت نمی شناسد و خواهان برچیدن آنهاست.

موسوی درباره تمهیدات دولت برای بازگرداندن دانشجویان ایرانی به کشور که در ایتالیا به سر می‌برند اظهار کرد: پیگیری برای بازگرداندن دانشجویان ایرانی خارج از کشور از جمله دانشجویان ایرانی در ایتالیا که در شرایط قرمز کرونایی است ادامه دارد. بعد از ووهان چین، بیشترین درخواست از سوی دانشجویان ایرانی در خارج از کشور از ایتالیا است که با همکاری سفارت کشورمان در رم و وزارت خارجه ایتالیا در تلاشیم مجوزهای لازم صادر شود. برخی نکات فنی و بهداشتی برای انتقال دانشجویان باید توسط پروازهایی که قرار است این کار را انجام دهند، رعایت شود که منتظریم وزارت بهداشت این مجوز را صادر کند. احتمالا ظرف چند روز آینده و حتی زودتر بتوانیم اولین گروه از دانشجویان ایرانی را به کشور بازگردانیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزارت خارجه آمریکا دانشجویان ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۷۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین، روز دوشنبه گروه هفت را به "پایبندی به ذهنیت جنگ سرد، تشکیل گروه‌های انحصاری، تشدید تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای و مشارکت در حمایت‌گرایی تجاری" متهم کرد.

این گروه هفته گذشته نشستی برگزار کرد و در آن نگرانی‌های خود را در مورد شیوه‌های تجاری چین و همچنین رفتار آن در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان ابراز کرد. 

وانگ از گروه هفت خواست تا از مداخله در امور داخلی سایر کشور‌ها و آسیب رساندن به توسعه سایر کشور‌ها دست بردارد.

فایننشال تایمز پیش از این اعلام کرد وزیر خارجه آمریکا ممکن است چین را به دلیل حمایت از مجتمع نظامی - صنعتی روسیه به تحریم تهدید کند. وزارت خارجه آمریکا آمادگی واشنگتن را برای اتخاذ تدابیر اضافی علیه شرکت‌های چینی برای حمایت احتمالی از مجتمع نظامی-صنعتی روسیه اعلام کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • سخنگوی وزارت خارجه : آمریکا در ۳ هفته اخیر پیام‌های متعددی را از کانال‌های مختلف دیپلماتیک به ایران ارسال کرد
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • ببینید | روایت سخنگوی وزارت خارجه از محتوای پیام‌های جدید آمریکا به ایران
  • احضار سفیر سوئیس به سپاه؟ | پاسخ سخنگوی وزارت خارجه
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه