Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه اقتصادی دولت درخصوص فشار اقتصادی که به مردم وارد می‌شود، گفت: در این جلسه تصمیمات کلی را اتخاذ کردیم و امروز ریز آن‌ها مورد تصویب قرار گرفت و بزودی اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳ میلیون خانوار و اقشار تحت فشار هستند که برای آن‌ها در ۴ نوبت بسته حمایتی قرار دادیم، گفت: از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان مرحله اول آن پرداخت شده است و مرحله دوم آن تا پایان فروردین پرداخت می‌شود و دو ماه دیگر هم پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روحانی گفت: یک رقمی به عنوان وام به مبلغ ۱ تا ۲ میلیون تومان برای ۴ میلیون خانوار کم درآمد قرار دادیم که نرخ این وام ۴ درصد است.

روحانی با اشاره به افرادی که کسب و کارشان به علت شیوع ویروس کرونا دچار مشکل شده است، گفت: برخی در این ایام بیکار و برخی درآمدشان پایین بوده، همچنین برخی کارگاه‌های کوچک یک نفره و چند نفره و همچنین کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر تعطیل شده‌اند که حدود ۳میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اشتغالشان به این موارد مرتبط بود و زندگیانش تحت فشار قرار گرفته است، بنابراین ما تصویب کردیم که برای هر بنگاه رقمی در نظر گرفته شود و به آن‌ها پرداخته شود.

وی افزود: این تخصیص کمک به بنگاه‌ها برای آن‌هایی بوده که کارگرانشان را نگه داشته، اما درآمدی نداشته‌اند که البته به دو دسته تقسیم می‌شوند، آن دسته از بنگاه‌هایی که به دستور ستاد مقابله با ویروس کرونا بسته شده‌اند و هنوز هم بسته هستند و دسته دیگر هم بنگاه‌هایی هستند که، چون پر ریسک هستند فعلا فعال نخواهند شد و هنوز در حال بحث است که چه زمانی می‌توانند کار خودشان را شروع کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه این بازگشایی‌ها پلکانی است و باز شدن اصناف به یک باره امکان‌پذیر نیست و به همان نسبتی که وزارت بهداشت بگوید وضعیت بهتر شده است گشایش‌ها بیشتر می‌شود، تاکید کرد: هر کجا گشایشی می‌شود به این معنا نیست که اصول فاصله‌گذاری هوشمند مورد توجه قرار نگیرد، همه باید اصولی که به عنوان پروتکل‌های بهداشتی لحاظ شده است را رعایت کنند و البته در خانه ماندن همچنان به عنوان یک اصل باید مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم بگوییم که کسب و کار‌ها برای بلندمدت فعالیت نکنند؛ کسب و کار‌ها در تهران تعطیل خواهند بود جز موارد ضروری مانند فروشگاه‌های مواد غذایی و بهداشتی و همچنین در استان‌ها هم باید بعد از گشایش اصول و پروتکل‌ها را رعایت کنند ما شرایطمان به گونه‌ای نیست که فاصله‌گذاری را رعایت نشود و اگر رعایت نشود دوباره امکان شیوع وجود دارد. بیشتر بخوانید: وضعیت نگران‌کننده اقشار آسیب‌پذیر/ فاصله‌گذاری اجتماعی را نه حاکمیت اعمال کرد نه مردم/ کمبود وسایل حفاظتی برای پرستاران رییس جمهور در ادامه گفت: بخش بهداشت و درمان تاکنون زحمات و تلاش‌های فراوانی داشته‌اند، امکانات و تجهیزات تاکنون در اختیار بخش درمان قرار گرفته و از این به بعد هم قرار خواهد گرفت لذا لازم است مردم عزیز دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا موجب نگرانی کادر درمانی نشود.

وی با اشاره به بازدید از مجموعه‌های تولیدی در روز گذشته، ابراز داشت: طی بازدیدی که روز گذشته از برخی واحد‌های تولیدی در زمینه تولید اقلام مورد نیاز بهداشت و درمان داشتم فهمیدم که تقریبا تمام نیازمندی وزارت بهداشت و در داخل تامین می‌شود.

روحانی در خصوص حمایت دولت از کسب و کار‌هایی که در هفته‌های اخیر دچار آسیب شدند، بیان داشت: ما امروز برای کمک به کسب وکار‌هایی که تحت فشار قرار گرفتند، تصمیم‌گیری کردیم که در این راستا مقرر شد یک وام با نرخ ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه که البته چندماه تنفس خواهد داشت، درخصوص حمایت از کارگران هم به بنگاه‌هایی کمک می‌کنیم که کارگران را اخراج نکنند.

وی ادامه داد: مصوبه دیگری که امروز تصویب شد کمک به خانوار‌ها است که در قالب اعتبار ۱ میلیونی به آن‌ها پرداخت می‌شود و طی ۲۴ ماه از یارانه آن‌ها به تدریج کم خواهد شد، که برای این امر حدودا ۲۵هزار میلیارد تومان مدنظر قرار دادیم. همچنین ۵۰۰۰ میلیارد تومان را در صندوق بیمه بیکاری برای افرادی که مشمول بیمه بیکاری می‌شوند در نظر داریم و همچنین ۱۳۰۰۰ میلیارد تومان برای کرونا مصوب شده است که از این عدد بخشی به وزارت بهداشت پرداخت می‌شود، بخشی به شرکت‌های دانش بنیان و بخش اعظمی به خود وزارت بهداشت پرداخت می‌شود برای بدهی‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها که حتی بخشی اکنون وام گرفته‌اند.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، ابراز داشت: تصمیم دیگری که امروز گرفتیم ساماندهی کمک‌ها از نهاد‌های مختلف عمومی مانند سپاه و بنیاد مستضعفان و ... است. در این شرایط از خیرین هم می‌خواهیم کمک کنند، این بحران یک مشکل جهانی است که همه کشور‌ها با آن مواجه هستند حتی کشور‌هایی که وضعیت اقتصادی بهتر از ما دارند دچار مشکل هستند؛ لذا در این راستا از معاون اول می‌خواهم که جلسه تشکیل بدهد و از نهاد‌ها و خیرین برای ایجاد هماهنگی بیشتر دعوت شود.

ادامه دارد... منبع: ایلنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا روحانی پرداخت می شود وزارت بهداشت فاصله گذاری بنگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۷۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت جدید؛ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی قمری وفا مدیر روابط عمومی بانک مرکزی نوشت: بانک مرکزی در راستای تنوع بخشی به ابزارهای پرداخت و به روزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور، طرح کهربا را در دستور کار دارد. بر این اساس، مشتریان شبکه بانکی امکان تعریف کارت بانکی فیزیکی خود در برنامک‌های هوشمند مبتنی بر تلفن همراه را دارند.

به گفته قمری وفا، با طرح کهربای بانک مرکزی، امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی و استفاده از آن‌ها به جای کارت‌های فیزیکی بانکی روی دستگاه‌های پایانه فروشگاهی مجهز شده، مطابق با آخرین فناوری و استانداردهای روز میسر گردیده است.

قمری وفا در پایان گفت: هم‌اکنون ۶ بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات تحت پوشش بوده و تعداد بانک‌های این طرح در حال افزایش است.

کد خبر 6081014 وحید بلالی

دیگر خبرها

  • یارانه کمک معیشتی فروردین دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد
  • یارانه نقدی فروردین ماه واریز شد/ یارانه از ساعت ۲۴ قابل برداشت است
  • اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها/ واریز یارانه جدید به حساب این افراد
  • یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد
  • سنگینی هزینه‌های درمان روی دوش مردم
  • بانک مرکزی: پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی در ۶ بانک کلید خورد
  • خدمت جدید؛ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی
  • چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟
  • سهم بالای خانوار از هزینه‌های سلامت، مانع تحقق سیاست‌گذاری‌ها
  • یارانه فروردین، کالابرگ الکترونیک، صدک‌بندی و چند ابهام دیگر