Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@14:09:08 GMT

لزوم تمرکز کافی بر نقش‌آفرینی شهرداری در توسعه شهر

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۷۸۶۴

لزوم تمرکز کافی بر نقش‌آفرینی شهرداری در توسعه شهر

ایسنا/فارس رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور حقوقی شورای شهر شیراز، از مدیران شهرداری تقاضا کرد از رسالت اصلی خود که ارائه خدمات شایسته به شهروندان و نقش‌آفرینی در توسعه شهر است فاصله نگیرند.

سینا بنی‌زمانی دوشنبه ۱۸ فروردین به خبرنگاران گفت: هر ساله پس از تصویب بودجه سالانه شهرداری در شورا و ابلاغ آن به شهرداری، اولویت تخصیص بودجه به ردیف‌های اعتباری و پروژه‌ها تعیین می‌شود که به علت تمرکز شهرداری بر بحران کرونا، این امر برای سال ۹۹ تاکنون انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برای اطمینان از تطابق تعیین اولویت‌های تخصیص در سال ۹۹ با سیاست‌های شورا، در هفته‌های پایانی سال گذشته بررسی‌هایی در کمیسیون برنامه و بودجه آغاز شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز نتیجه این بررسی را منجر به تعیین لیست ابتدایی از برخی اولویت‌های مد نظر شورا دانست و افزود: در ادامه شهرداری نظرات خود در خصوص اولویت‌ها به شورا را ارسال کرد که در کمیسیون به بحث گذاشته شد.

بنی‌زمانی از مدیران شهرداری تقاضا کرد همانطور که به بحران ناشی از شیوع کرونا توجه خوبی نشان دادند، از رسالت اصلی خود که ارایه خدمات شایسته به شهروندان و نقش‌آفرینی در توسعه شهر از مجرای اجرای‌ پروژه‌های عمرانی و برگزاری رویدادهای فاخر است، فاصله نگیرند.

او اظهار کرد: با هدف نظارت شورا بر این امر و نیز اطمینان از انطباق اولویت‌های تخصیص بودجه ۹۹ با سیاست‌های شورا، تعیین اولویت‌بندی در کمیسیون تلفیق شورا پی‌گیری خواهد شد.

این عضو شورای پنجم اظهار امیدواری کرد: علی‌رغم تنگناهای ایجادشده توسط بحران کرونا، شورا بتواند با اولویت‌بندی صحیح تخصیص بودجه ۹۹ و اعمال نظارت کافی بر اجرای آن، فضای بهینه‌ای در مدیریت شهری ایجاد کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کرونا شهرداري كميسيون برنامه و بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۷۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه گردشگری اراضی عباس آباد نیازمند حمایت شورا و شهرداری تهران است

مدیر عامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد گفت: شرکت نوسازی عباس آباد رو به توسعه است و امیدواریم با حمایت شورا و شهرداری بتوان به گونه‌ای عمل کرد که شرکت نوسازی عباس آباد بتواند نقش جدی در توسعه گردشگری ایجاد کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدحسین حجازی، مدیر عامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد در دویست و بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت نوسازی عباس آباد در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ گفت: در شرکت نوسازی اراضی عباس آباد حساب دائمی و سالیانه داریم. از ابتدای تأسیس شرکت عدد مالیاتی وجود داشته که روبه کاهش است. در حساب سالیانه درآمد شرکت روبه رشد است.

وی با بیان اینکه با حمایت اعضای شورا و شهرداری تهران تا امروز وضعیت شرکت مطلوب بوده است، افزود: شرکت نوسازی عباس آباد رو به توسعه است و مجموعه روبه توسعه که طرح جامع اول آن افتتاح شده و طرح جامع دوم نیز که برای ۶ ماهه دوم سال است، نیازمند نیرو است. نیرو‌های اضافه شده به شرکت از مأمورین شهرداری به شرکت است. تعداد نیرو‌ها از ۸۳ نفر به ۹۶ نفر افزایش یافته؛ اما ما تبدیل وضعیت و جذب نیرو نداشتیم بلکه از شهرداری نیرو به شرکت مأمور شده و تعدادی نیز قرارداد‌های حامیان داشته اند.

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد تأکید کرد: امیدواریم با حمایت شورا و شهرداری بتوان به گونه‌ای عمل کرد که شرکت نوسازی عباس آباد بتواند نقش جدی در توسعه گردشگری ایجاد کند.

در ادامه این جلسه مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران نیز گفت: شاهد رشد مجموعه عباس آباد بوده ایم. در جلسه قبل درخصوص نگهداشت فضای سبز تذکر دادم، اما این موضوع در اراضی عباس آباد دیده نمی‌شود. فعالیت مجموعه‌هایی در اراضی عباس آباد متوقف شده بود که در دو سال اخیر احیا شد و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • ضرورت توجه به مشکلات منابع انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه شهرداری ارومیه
  • توسعه بازارهای روز ، اولویت شهرداری شهرکرد
  • پروژه‌های خُرد محلات کمتر برخوردار را در اولویت قرار دهیم
  • توسعه گردشگری اراضی عباس آباد نیازمند حمایت شورا و شهرداری تهران است
  • موافقت شورای اسلامی شهر بیرجند با ۲ نرخی شدن تعرفه آب
  • ضرورت طراحی و تدوین برنامه ۵ ساله شهرداری تبریز
  • طرح های توسعه محلی مناطق ۲۲ گانه تهران زیر ذره بین شورا