Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه اقتصادی دولت درخصوص فشار اقتصادی که به مردم وارد می‌شود، گفت: در این جلسه تصمیمات کلی را اتخاذ کردیم و امروز ریز آن‌ها مورد تصویب قرار گرفت و بزودی اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳ میلیون خانوار و اقشار تحت فشار هستند که برای آن‌ها در ۴ نوبت بسته حمایتی قرار دادیم، گفت: از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان مرحله اول آن پرداخت شده است و مرحله دوم آن تا پایان فروردین پرداخت می‌شود و دو ماه دیگر هم پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روحانی گفت: یک رقمی به عنوان وام به مبلغ ۱ تا ۲ میلیون تومان برای ۴ میلیون خانوار کم درآمد قرار دادیم که نرخ این وام ۴ درصد است.

روحانی با اشاره به افرادی که کسب و کارشان به علت شیوع ویروس کرونا دچار مشکل شده است، گفت: برخی در این ایام بیکار و برخی درآمدشان پایین بوده، همچنین برخی کارگاه‌های کوچک یک نفره و چند نفره و همچنین کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر تعطیل شده‌اند که حدود ۳میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اشتغالشان به این موارد مرتبط بود و زندگیانش تحت فشار قرار گرفته است، بنابراین ما تصویب کردیم که برای هر بنگاه رقمی در نظر گرفته شود و به آن‌ها پرداخته شود.

وی افزود: این تخصیص کمک به بنگاه‌ها برای آن‌هایی بوده که کارگرانشان را نگه داشته، اما درآمدی نداشته‌اند که البته به دو دسته تقسیم می‌شوند، آن دسته از بنگاه‌هایی که به دستور ستاد مقابله با ویروس کرونا بسته شده‌اند و هنوز هم بسته هستند و دسته دیگر هم بنگاه‌هایی هستند که، چون پر ریسک هستند فعلا فعال نخواهند شد و هنوز در حال بحث است که چه زمانی می‌توانند کار خودشان را شروع کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه این بازگشایی‌ها پلکانی است و باز شدن اصناف به یک باره امکان‌پذیر نیست و به همان نسبتی که وزارت بهداشت بگوید وضعیت بهتر شده است گشایش‌ها بیشتر می‌شود، تاکید کرد: هر کجا گشایشی می‌شود به این معنا نیست که اصول فاصله‌گذاری هوشمند مورد توجه قرار نگیرد، همه باید اصولی که به عنوان پروتکل‌های بهداشتی لحاظ شده است را رعایت کنند و البته در خانه ماندن همچنان به عنوان یک اصل باید مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم بگوییم که کسب و کار‌ها برای بلندمدت فعالیت نکنند؛ کسب و کار‌ها در تهران تعطیل خواهند بود جز موارد ضروری مانند فروشگاه‌های مواد غذایی و بهداشتی و همچنین در استان‌ها هم باید بعد از گشایش اصول و پروتکل‌ها را رعایت کنند ما شرایطمان به گونه‌ای نیست که فاصله‌گذاری را رعایت نشود و اگر رعایت نشود دوباره امکان شیوع وجود دارد. بیشتر بخوانید: وضعیت نگران‌کننده اقشار آسیب‌پذیر/ فاصله‌گذاری اجتماعی را نه حاکمیت اعمال کرد نه مردم/ کمبود وسایل حفاظتی برای پرستاران رییس جمهور در ادامه گفت: بخش بهداشت و درمان تاکنون زحمات و تلاش‌های فراوانی داشته‌اند، امکانات و تجهیزات تاکنون در اختیار بخش درمان قرار گرفته و از این به بعد هم قرار خواهد گرفت لذا لازم است مردم عزیز دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا موجب نگرانی کادر درمانی نشود.

وی با اشاره به بازدید از مجموعه‌های تولیدی در روز گذشته، ابراز داشت: طی بازدیدی که روز گذشته از برخی واحد‌های تولیدی در زمینه تولید اقلام مورد نیاز بهداشت و درمان داشتم فهمیدم که تقریبا تمام نیازمندی وزارت بهداشت و در داخل تامین می‌شود.

روحانی در خصوص حمایت دولت از کسب و کار‌هایی که در هفته‌های اخیر دچار آسیب شدند، بیان داشت: ما امروز برای کمک به کسب وکار‌هایی که تحت فشار قرار گرفتند، تصمیم‌گیری کردیم که در این راستا مقرر شد یک وام با نرخ ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه که البته چندماه تنفس خواهد داشت، درخصوص حمایت از کارگران هم به بنگاه‌هایی کمک می‌کنیم که کارگران را اخراج نکنند.

وی ادامه داد: مصوبه دیگری که امروز تصویب شد کمک به خانوار‌ها است که در قالب اعتبار ۱ میلیونی به آن‌ها پرداخت می‌شود و طی ۲۴ ماه از یارانه آن‌ها به تدریج کم خواهد شد، که برای این امر حدودا ۲۵هزار میلیارد تومان مدنظر قرار دادیم. همچنین ۵۰۰۰ میلیارد تومان را در صندوق بیمه بیکاری برای افرادی که مشمول بیمه بیکاری می‌شوند در نظر داریم و همچنین ۱۳۰۰۰ میلیارد تومان برای کرونا مصوب شده است که از این عدد بخشی به وزارت بهداشت پرداخت می‌شود، بخشی به شرکت‌های دانش بنیان و بخش اعظمی به خود وزارت بهداشت پرداخت می‌شود برای بدهی‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها که حتی بخشی اکنون وام گرفته‌اند.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، ابراز داشت: تصمیم دیگری که امروز گرفتیم ساماندهی کمک‌ها از نهاد‌های مختلف عمومی مانند سپاه و بنیاد مستضعفان و ... است. در این شرایط از خیرین هم می‌خواهیم کمک کنند، این بحران یک مشکل جهانی است که همه کشور‌ها با آن مواجه هستند حتی کشور‌هایی که وضعیت اقتصادی بهتر از ما دارند دچار مشکل هستند؛ لذا در این راستا از معاون اول می‌خواهم که جلسه تشکیل بدهد و از نهاد‌ها و خیرین برای ایجاد هماهنگی بیشتر دعوت شود.

ادامه دارد... منبع: ایلنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا روحانی پرداخت می شود وزارت بهداشت فاصله گذاری بنگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۷۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در حوزه اشتغال برنامه امسال ایجاد ۱۲ هزار و ۹۵۱ فرصت شغلی در استان است که طی این برنامه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در اولویت هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، محسن مولوی امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به بزرگداشت هفته کار و کارگر اظهار داشت: از پنجم تا 11 اردیبهشت ماه هفته کار و کارگر نامیده شده که شعار امسال این هفته مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی است.

وی گفت: امسال در هفته کار و کارگر 50 عنوان برنامه در استان برگزار می‌شود که هدف بزرگداشت و تکریم مقام ارزشمند کارگران است. سال قبل بیش از 7857 بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار داشتیم که موضوع ایمنی و پرداخت دستمزد کارگران مهم‌ترین موضوع این بازرسی‌ها بود، همچنین بیش از 245 دوره آموزشی در این رابطه برای بیش از دو هزار کارگر انجام شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: برای صیانت از نیروی کار هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف تشکیل شده که در سال قبل بیش از 2480 پرونده در سطح استان حل و فصل شد که بیشترین شکایات مربوط به موضوع مابه‌التفاوت حقوق و حق بیمه بود که 30 درصد مسائل حل و فصل شدند. تعداد 408 شرکت خدماتی در استان فعال هستند و تمامی آنها مکلف به انجام طرح طبقه‌بندی مشاغل هستند و شرکتی که این کار را انجام ندهد رد صلاحیت می‌‌شود، در سال قبل 77 مورد گواهی‌نامه تأیید صلاحیت صادر شد.

وی گفت: تعداد 220 تشکل کارگری فعال در استان داریم که 190 تشکل کارگری و 30 مورد تشکل کارفرمایان است. در سال قبل به 1267نفر مقرری بیمه بیکاری به میزان 106 میلیارد تومان پرداخت شد که نسبت به سال 1401 میزان 18 درصد کاهش پرداخت مقرری داشتیم. در حوزه اشتغال برنامه امسال ایجاد 12 هزار و 951 فرصت شغلی در استان است که طی این برنامه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در اولویت هستند.

مولوی با بیان اینکه بیشترین دستگاه‌هایی که در سال قبل بار اشتغال را بر دوش داشتند کمیته امداد امام خمینی(ره)، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت بودند و ارگان‌های دیگر در رتبه‌های بعد قرار داشتند، مطرح کرد: کلیه اشتغال ایجاد ایجاد شده در سامانه رصد باید ثبت شود در سال قبل بازدیدهای میدانی بررسی شد که 82 درصد اطلاعات درست بود و در سال جاری نیز نظارت قوی‌تر انجام می‌شود. سامانه جست‌وجوی شغل سال قبل انجام شد و 4000 نفر در این سامانه ثبت نام کردند که 534 نفر از این طریق شاغل شدند. در استان 55 مرکز کاریابی و مرکز مشاوره کارآفرینی وجود دارد که 10 مورد در سال گذشته راه‌اندازی شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد:  در حوزه پرداخت تسهیلات سال قبل 1100میلیارد تومان تسهیلات با سود 4 تا 6 درصد به 11 هزار نفر در قالب تسهیلات مشاغل خانگی، تبصره 16، تسهیلات روستایی و عشایری و تعهد بین اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی با صندوق کارآفرینی امید پرداخت شد که بیشترین پرداخت تسهیلات مربوط به تبصره 16 بود و 6183 مجوز رایگان مشاغل خانگی صادر شد.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در سال 1403در استان باید تک رقمی شود، گفت: نرخ بیکاری در سال 1402 در استان 10.67 بود که این عدد در زمستان به 9 درصد رسید در حالی که در سال 1401 نرخ بیکاری 13.5 درصد بود. طرح کالا برگ الکترونیک در قالب فجرانه از بهمن ماه شروع شد و سومین مرحله آن تا 20 اردیبهشت ماه ادامه دارد و اتفاقاتی می‌افتد که این طرح تمدید شود. از ابتدای طرح تاکنون 278 هزار خانوار از این طرح استفاده کردند و 180 میلیارد تومان پول وارد بازار شد. همچنین 3200 فروشگاه فعال در استان در طرح کالابرگ داریم.

وی عنوان کرد: تعداد 309 هزار خانوار در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که 296 هزار خانوار هر ماه یارانه می‌گیرند که 107 هزار خانوار در سه دهک اول و 189 هزار خانوار در دهک‌های 4 تا 9 قرار دارند در کل در هر ماه 315 میلیارد تومان یارانه به مردم استان پرداخت می‌شود و 13 هزار و 363 نفر در دهک 10 قرار دارند که یارانه نمی‌گیرند.

مولوی با اشاره به مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهور به استان گفت: اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در این سفر 5 مصوبه گرفت که 11 پروژه دارد که همه در حوزه ورزش کارگری هستند و در حوزه سرمایه‌گذاری نیز دو تفاهم‌نامه مربوط به این اداره کل بود.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • در معابر لغزنده پایتخت فاصله طولی را رعایت کنید