Web Analytics Made Easy - Statcounter

تغییرات تعرفه‌های واردات کالا در سال ۹۹، درخواست‌های ۲۲ گانه صنعت نساجی و پوشاک از رئیس جمهوری، مشکلی به نام مالیات برای طلافروشان در زمان قرنطینه، زمان واریز یارانه فروردین ۹۹ اعلام شد برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز دوشنبه ۱۸ فروردین ماه شبستان به شرح زیر است:

تغییرات تعرفه‌های واردات کالا در سال ۹۹

مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران در بخشنامه‌ای جدول تعرفه‌ها و حقوق ورودی کالاهای وارداتی را جهت اجرا در سال ۱۳۹۹ به گمرکات ابلاغ کرد که بر این اساس واردات ۴۶۴ ردیف تعرفه کالایی در سال ۹۹ مشمول تغییرات شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بخشنامه شامل تغییرات در جدول تعرفه‌ها و حقوق ورودی کالاهای وارداتی در سال ۱۳۹۹ است که هرساله از طرف هیات وزیران تصویب و جهت اجرا ابلاغ می‌شود.


بر اساس این بخشنامه ۴۶۴ ردیف تعرفه مشمول حذف ،ایجاد، افزایش یا کاهش حقوق ورودی شده است.

هر گونه تغییرات در جداول تعرفه‌ای کتاب مقررات صادرات و واردات با رعایت ماده ۱۱ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات از ابتدای سال ۹۹ از سوی گمرکات اجرایی سراسر کشور قابل اجرا است.

تعرفه‌های ورودی سال ۱۳۹۹ اینجا قابل دسترسی است.

 

درخواست‌های ۲۲ گانه صنعت نساجی و پوشاک از رئیس جمهوری

هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهوری و رییس ستاد مدیریت و مبارزه با کرونا، برای صیانت از این صنعت پر اهمیت و کلیدی در شرایط حساس کنونی بسته پیشنهادی با ۲۲ عنوان ارسال کرد. در این نامه خطاب به حجت الاسلام  «حسن روحانی» آمده است: با توجه به مشکلات اقتصادی و تولیدی پیش آمده به دلیل فراگیر شدن ویروس کرونا و مطابق با بخشنامه شماره ۹۸/۴۴۱۸۷۵ بانک مرکزی، صنعت تولید و فروش پوشاک از صنایع بسیار آسیب دیده کشور است که با توجه به اهمیت و اشتغال بسیار بالا نیاز به حمایت های فوری دارد.

در ادامه عنوان شده، با وجود فشارهای مالی شدید در اسفند ماه که در ادامه رکود بازارهایمان در آبان و دی ماه بود و بازار اصلی یعنی بازار آخر سال هم از دست رفت، این اتحادیه با تشکیل ستاد مشترک تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با حکم دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت و وزارت بهداشت در خط مقدم مبارزه با این مهمان ناخوانده بوده و بدون تعطیلی حتی در ایام نوروز نسبت به تولید و تامین ماسک و گان (لباس یکسره) مورد نیاز کشور اقدامی جهادی کرده است که همچنان ادامه دارد.

 

ضرورت مشارکت همگانی برای تحقق اهداف سال جهش تولید

«رضا اردکانیان» در جلسه شورای معاونان و مدیران‌عامل وزارت نیرو و در ارتباط ویدئو کنفرانسی با ۲۲۰ نفر از مدیران‌ارشد ستادی و مدیران‌عامل شرکت‌های تابعه این وزارتخانه در مراکز استان‌ها، با ابراز تسلیت جان باختن تعدادی از همکاران وزارت نیرو بر اثر ابتلا به کرونا اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم جای آنها را در عرصه خدمتگزاری پر کرده و هر چه زودتر با تلاش همه جانبه‌ای که در حال انجام است خبر خوش کنترل و بعد از آن، فروکش کردن ویروس کرونا و این بیماری را به یکدیگر بدهیم.

وی در خصوص شرایط عمومی کشور در ابتدای سال ۹۹، با اشاره به موضوع تحریم‌های ظالمانه اقتصادی تحمیل شده بر ملت ایران و جنگ روانی توأم با آن، اضافه کرد: فرصت‌هایی که تحریم‌ها ایجاد کردند و اکنون هم برقرار است این امکان را می‌دهد که در حد توان بویژه در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «جهش تولید» نامگذاری شده حداکثر تلاش‌ خود را انجام دهیم تا آثار منفی این تحریم‌ها را در قلمرو اداره امور کشور و بخصوص گستره وسیع صنعت آب و برق کم کنیم و در مقابل بتوانیم از محدودیت‌های ناشی از این تحریم‌ها برای به فعلیت درآوردن ظرفیت‌های نهفته در بخش‌های مختلف استفاده کنیم.

وزیر نیرو افزود: از چندی قبل، عرصه جدید دیگری هم با عنوان ویروس جهان‌گیر کرونا و بیماری کووید ۱۹ ناشی از آن بر دنیا مستولی شده ولی کمتر ملت و دولتی هستند که با این پدیده مواجه و در این میدان جنگ حاضر شده باشند؛ در حالی که در عرصه‌های دیگری هم همزمان درگیر باشند. این موضوعات در بخش‌هایی اثرات هم‌افزایی بر هم دارند اما از تجربیات و آمادگی‌ها در هر کدام از این جبهه‌ها نیز می‌شود در عرصه‌های دیگر استفاده کرد.

 

مشکلی به نام مالیات برای طلافروشان در زمان قرنطینه

«مسعود یزدانی» مشکلات اخیر را برای اصناف و صنف طلا و جواهر در ۴۰ سال اخیر بی سابقه خواند و اظهار داشت: متاسفانه امروز در شرایط خاص متاثر از این بیماری شاهد تصمیماتی هستیم که باعث ضربه شدید به بدنه اصناف به ویژه صنف و صنعت طلا و جواهر می شود.

وی با اشاره به مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی زمستان تا پایان فروردین ۹۹ خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلی واحدهای کسبی طلا و جواهر اعم از بازار و واحدهای طلافروش و پاساژها از اول اسفند تا ۳۱ فروردین عملا ارائه اظهارنامه مالیاتی تا این مدت، کار مشکل و نشدنی است و از سازمان امورمالیاتی و ستاد ملی کرونا خواهشمندیم ضمن معافیت های مالیاتی، با ارائه بسته های حمایتی این صنف و همه اصناف را در این شرایط بحرانی یاری کند.

نایب رییس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران یادآور شد: وضعیت اصناف به ویژه صنف طلا و جواهر در شرایطی است که علیرغم راکد بودن کار و سرمایه در یک ماه و نیم اخیر، عملا شب عیدی کاملا تعطیل را سپری کرده و هیچ خرید و فروش انجام نداده و درآمدی در این مدت کسب نکرده اند.

یزدانی طلا را ابزار و وسیله کار اهالی این صنف عنوان کرد و افزود: اگر همکاران صنفی ما طلا نداشته باشند عملا کاری نمی توانند انجام دهند، و شرایط ایجاد شده در پی گسترش کرونا اعضای صنفی ما را متاسفانه با مشکلات و معضلات متعددی مواجه کرده است‌.

وی مسایل مربوط به مالیات و اظهارنامه های مالیاتی، عدم توان پرداخت اجاره های سنگین توسط واحدهای استیجاری به علت نداشتن درآمد، بیمه های کارگری، وجود طلای امانی دست همکاران صنفی و عدم تسویه حساب‌های پایان سال، و چک های بانکی دست فعالان این صنف با وجود باز بودن بانک‌ها که عملا به پول تبدیل نشده را از مشکلات مهم این صنف در موقعیت کرونایی فعلی برشمرد.

 

اختصاص ۲۰۳ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی ایران

«نعمت الله ترکی» از اختصاص مبلغ ۲۰۳ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد و اظهار داشت: از محل اعتبارات ارزش افزوده در اختیار فرمانداری های شهرستان های استان تهران، مبلغ ۸۳ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی ایران برای خرید و تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان های لولاگر، فیروزگر، فاطمه الزاهرا(س) تهران، یافت آباد، رسول اکرم(ص)، شهید هاشمی نژاد، حضرت علی اصغر(ع)، فاطمه الزهرای(س) رباط کریم، هفتم تیر و فیروزآبادی اختصاص داده شد که در نهایت با ۱۲۰ میلیارد تومان اختصاص یافته از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، در مجموع ۲۰۳ میلیارد تومان به این دانشگاه تخصیص داده شده است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با تشکر از همکاری سازمان بازرسی استان، دیوان محاسبات استان و فرمانداران شهرستان های تهران، ری، شهریار، رباط کریم، پاکدشت، ورامین، اسلامشهر، ملارد و بهارستان در پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا گفت: برای نخستین بار است که از ظرفیت قانونی ماده ۷۸ قانون محاسبات عمومی کشور با هدف پیشگیری و درمان بیماری همه گیر(کرونا) در استان تهران استفاده می شود.

 

به گفته ترکی، در قانون ۷۸  محاسبات عمومی کشور آمده است:در مورد مخارج مربوط به حوادث مهم و ناگهانی مملکتی از قبیل جنگ، آتش سوزی، زلزله، سیل، بیماری های همه گیر و بیماری های مربوط به حوادث فوق، حصر اقتصادی و همچنین موارد مشابه که به فرمان رهبری یا شورای رهبری به عنوان ضرورتهای اسلامی یا مملکتی اعلام گردد، رعایت مقررات این قانون الزامی نیست و تابع قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از شمول محاسبات عمومی و سایر مقررات دولتی مستثنی هستند می باشد.

 

تاکید بانک مرکزی بر استرداد مبالغ اقساط تسهیلات قرض الحسنه

در راستای حمایت این بانک از کسب و کارهای زیان دیده از شیوع ویروس کرونا و تعویق پرداخت تسهیلات آنها و همچنین تعویق پرداخت تسهیلات وام‌های قرض الحسنه، جزییات این اقدام در بخشنامه ای به اطلاع مدیران عامل بانک ها و موسسات اعتباری رسید که متن این نامه به شرح زیر است:

احتراما، پیرو بخشنامه شماره ۹۸/۴۳۵۶۵۲ مورخ ۱۳۹۸/۱۲/۱۵ موضوع ابلاغ مصوبه شورای محترم پول و اعتبار در خصوص تعویق سه ماهه اقساط تسهیلات به دلیل شیوع ویروس کرونا، بدین وسیله در پی برخی گزارش های واصله مبنی بر برداشت‌های متفاوت و بعضا ناصحیح از گستره شمول مصوبه فوق به ویژه در خصوص دریافت کنندگان تسهیلات قرض الحسنه و نیز طرح بعضی شکایات، سوالات و ابهامات در این رابطه، متذکر می شود تمامی دریافت کنندگان قرض الحسنه فارغ از این که امکان پرداخت و یا وصول اقساط از آنها وجود داشته باشد و نیز قطع نظر از نوع کسب و کار و فعالیت دریافت کننده قرض الحسنه، مشمول استفاده از مزایای بخشنامه فوق الذکر می باشند.

لذا بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظفند چنانچه مبالغ اقساط قرض الحسنه سررسید شده در بازه زمانی موضوع مصوبه صدر الاشاره از حساب تسهیلات گیرندگان یا ضامنین آنها برداشت شده است را مسترد نمایند.

 

زمان واریز یارانه فروردین ۹۹ اعلام شد

نخستین مرحله یارانه نقدی سال ۹۹ ساعت ۲۴ روز چهارشنبه (۲۰ فروردین)، به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

یارانه نقدی اسفند همانند ماه‌های گذشته به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به همراه افزایش حداقل مستمری خانوار‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور به حساب سر پرستان خانوار‌ها واریز و قابل برداشت خواهد بود./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار میلیارد تومان نساجی و پوشاک ویروس کرونا طلا و جواهر قرض الحسنه فروردین ۹۹ تحریم ها تعرفه ها سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۷۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یارانه نقدی فروردین 1403 برای کدام دهک‌ها واریز شد؟ | کی می‌شود این مبلغ را برداشت کرد؟

​یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۸ مربوط به فروردین ماه ۱۴۰۳ به حساب تمام سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ قابل برداشت است.

در اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها آمده است:

پیرو اطلاعیه قبلی در مورد نحوه پرداخت یارانه کمک معیشتی و تغییرات در زمان پرداخت یارانه از ۲۰ هر ماه به ۲۵ (پرداخت دهک اول، دوم و سوم) و ۳۰ ماه (دهک چهارم تا نهم)، یارانه مرحله ۱۵۸ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم کل کشور واریز و از ساعت ۲۴ قابل برداشت است.

بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و ۳۰۰ هزار تومان برای سایر دهک‌ها به حساب آنان واریز خواهد شد.

کالابرگ الکترونیکی

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای آنها قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر گردیده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

جدول زمان واریز یارانه نقدی فروردین ۱۴۰۳

tags # یارانه سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره واریز یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه | جیب سرپرستان خانوارها پر پول شد
  • یارانه نقدی فروردین 1403 برای کدام دهک‌ها واریز شد؟ | کی می‌شود این مبلغ را برداشت کرد؟
  • یارانه ۳۰۰ هزار تومانی فروردین واریز شد
  • جیب بارانه بگیران پر پول شد
  • یارانه کمک معیشتی فروردین دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد
  • یارانه نقدی فروردین ماه واریز شد/ یارانه از ساعت ۲۴ قابل برداشت است
  • یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه واریز شد
  • یارانه کمک معیشتی فروردین‌ ماه واریز شد
  • یارانه نقدی فروردین‌ماه واریز شد
  • یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد