Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@04:13:30 GMT

دادسراهای کرج مجاز به رسیدگی به کلیه دعاوی شدند

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۷۹۹۷

دادسراهای کرج مجاز به رسیدگی به کلیه دعاوی شدند

ایسنا/البرز دادستان عمومی و انقلاب کرج گفت که با تغییر صلاحیت دادسراهای کرج، به استثنای دادسرای ناحیه یک، بقیه مجاز می شوند برخلاف روند فعلی به کلیه دعاوی رسیدگی کنند.

حسن مددی در آیین تودیع و معارفه معاون دادستان کرج و سرپرست دادسرای ناحیه ۴ شهرکرج (با پوشش قضایی مناطق ماهدشت، محمدشهر و برخی از مناطق جنوب اتوبان کرج -تهران) با اشاره برنامه های دادسرای عمومی و انقلاب کرج به منظور تسریع در عملیاتی کردن طرح تحول قضایی گفت: با توجه به این ضرورت و ارتقای کمی و کیفی رسیدگی به پرونده ها و خدمات قضایی، از اواخر سال گذشته تغییرات مدیریتی در دادستانی ها و دادگستری ها توسط رئیس کل دادگستری استان البرز آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری البرز، وی با تبیین برنامه های تحولی دادسرای عمومی و انقلاب کرج افزود: یکی از تدابیر اتخاذ شده به منظور تسریع در رسیدگی ها، تهیه دستورالعمل تغییر در صلاحیت دادسراهاست که بدین منظور پس از تقسیم بندی کلیه نواحی کرج، به غیر از دادسرای ناحیه یک که به جرایم خاص اختصاص دارد کلیه دادسراهای شهرستان کرج به کلیه جرایم حوزه جغرافیایی تقسیم بندی شده رسیدگی خواهند کرد.

دادستان عمومی و انقلاب کرج متذکر شد: این تغییر ایجاد شده از ماه آینده به صورت کامل عملیاتی خواهد شد و با تسهیل دسترسی مردم شهرستان به خدمات قضایی در نواحی دادسراها،  ترددها کاهش یافته و امکان ارایه خدمات مطلوب قضایی فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه توسعه کمی و کیفی دادسراهای کرج نیز جزو اولویت های در حال پیگیری است امیدواریم با افتتاح ساختمان در حال احداث دادسرای ماهدشت تا اواسط امسال که یکی از مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه به استان البرز است محدوده جغرافیایی بیشتری را در صلاحیت رسیدگی این دادسرا قرار دهیم.

مددی افزود: با افتتاح شعبی از دادسرای ناحیه ۴  در مجتمع قضایی محمد شهر که متشکل از سه شعبه  بازپرسی و دو شعبه دادیاری است خدمات قضایی گسترش یافته و مناطق بیشتری از شهر کرج که شامل محدوده جنوب اتوبان کرج- تهران است تحت پوشش دادسرای ناحیه ۴ قرار خواهند گرفت.

در این مراسم که با حضور دادستان عمومی و انقلاب کرج، امام جمعه، فرمانده سپاه و جمعی از مسئول محلی برگزار شد از زحمات حسین ناصر خاکی قدردانی و حسین علی محمدیاری به عنوان سرپرست جدید دادسراهای ناحیه ۴ شهر کرج  معرفی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی دادگستری استان البرز قوه قضاییه عمومی و انقلاب کرج دادسرای ناحیه ناحیه ۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۷۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و دستگیری شکارچیان غیر مجاز

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور از دستگیری ۲ شکارچی غیرمجاز و غیر بومی در حوزه استحفاظی این شهرستان، خبر داد.

مجتبی استوار زاده گفت: طی اخبار واصله مبنی بر شکار غیرمجاز حیوانات وحشی در حوزه استحفاظی شهرستان راور، با تلاش شبانه روزی مامورین گشت یگان حفاظت از محیط زیست و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی، ۲ نفر شکارچی غیر مجاز و مسلح غیربومی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه پس از دستگیری شکارچیان توسط دوستداران محیط زیست، پرونده قضایی تشکیل و در این عملیات تعداد سه قبضه سلاح و همچنین لاشه چهار رأس جبیر نیز کشف و ضبط گردید، اظهار کرد: در حین بازپرسی از متهمین، شکارچیان به بزه ارتکابی خود اقرار نموده اند و در این خصوص قرار تامین کیفری متناسب صادر شد.

وی افزود: مطابق با ماده ۱۳ قانون صید و شکار و همچنین قانون مجازات اسلامی برای شکار حیوانات وحشی و اقدامات علیه محیط زیست مجازات حبس از نود و یکروز تا سه سال و همچنین جزای نقدی در نظر گرفته شده است.

دیگر خبرها

  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • دستگیری ۴۷ فرد مرتبط با تخلفات میراث‌فرهنگی در البرز
  • شناسایی و دستگیری شکارچیان غیر مجاز
  • افت ۲۰ متری آبخوان دشت غربی البرز
  • افت ۲۰ متری آبخوان دشت غربی البرز/ انسداد ۱۹۵ حلقه چاه در نظرآباد
  • کسب رتبه سوم گلستان در میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری
  • پلمب یک مرکز زیبایی غیرمجاز در شهرکرد
  • جلوگیری از فعالیت مرکز غیرقانونی طب سنتی در شهرضا
  • لزوم به روزرسانی دانش علمی و مهارت‌های همکاران در رسیدگی‌های تخصصی
  • ادامه رسیدگی به لایحه تجارت