Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سید حسین نقوی حسینی با اشاره به برگزاری جلسات علنی مجلس در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری اظهار کرد: من از جمله نمایندگانی هستم که در طول ۱۲ سال دوره نمایندگی‌ام کمترین غیبت را داشته و بدون تاخیر در جلسات حضور داشتم اما برگزاری جلسات در شرایط شیوع ویروس کرونا را خطرناک می‌دانم و تعجب می‌کنم که چرا کرونا و راه مقابله با آن را جدی گرفته نمی شود؟

وی افزود: الان باید کشور قرنطینه کامل شود نه اینکه مجلس شورای اسلامی به عنوان نهاد قانونگذار کشور که باید بر روی اجرای دستورات بهداشتی همچون پرهیز از تشکیل اجتماعات، میتینگ‌ها و جلسات تاکید داشته باشد، خود اقدام به برگزاری جلسه‌ای با دعوت از ۲۹۰ نماینده از استان های مختلف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگانی که هر کدام با مردم برخورد داشته و بعد از جلسات مجلس هم برخورد خواهد داشت.

نماینده ورامین با بیان اینکه «جلسه علنی مجلس کانون تجمع ویروس کرونا است» گفت: در شرایطی که موارد بسیاری از ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده که هیچ علامتی نداشتند هیات رییسه می‌خواهد ۲۹۰ نماینده را در یک محل جمع کند. فقط همین تعداد هم نیست با تشکیل جلسات مجلس باید ۲۰۰۰ نفر اعم از نیروی حفاظت، کارشناسان، مدیران و کارمندان در ساختمان جمع شوند. به نظر می‌رسد این جلسه تحت تأثیر برخوردهای پوپولیستی در رسانه‌ها برگزار می‌شود مبنی بر اینکه چرا جلسات مجلس تشکیل نمی شود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر صندلی های مجلس ثابت و با فاصله کم است و نمایندگان مجبورند با فاصله کم کنار همدیگر بنشیند این یعنی تشکیل جلسات مجلس کاری خطرناک و خلاف همه مقررات بهداشتی و درمانی و دستورالعمل ها برای کنترل و ویروس کرونا است و نمی دانم چرا هیات رییسه چنین تصمیم غلطی را گرفته است.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: سوال این است آیا زیرساخت های فضای مجازی کشور اجازه نمی‌دهد جلسات مجلس شورای اسلامی به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شود؟ اگر چنین امکانی وجود ندارد باید در وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی را گل گرفت. آن هم در شرایطی که کلاس های درس در کشورهای همسایه به راحتی به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شده و قوه مقننه چنین امکانی ندارد.

این عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس اظهار کرد: این وضعیت در برگزاری کلاس های مجازی مدارس هم حاکم است. وزارت آموزش و پرورش بیانیه داد که قرار است کلاس‌ها به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شود اما بعد از یک هفته اعلام کرد این امکان به دلایل امنیتی فراهم نیست. باید از خود بپرسیم دنیا کجاست و ما کجا قرار داریم. در دنیا کلاس‌ها به راحتی به صورت ویدیو کنفرانس برگزار می‌شود اما ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم حال اینکه به برنامه‌نویسی خاصی هم احتیاج ندارد، برنامه آن موجود بوده و فقط باید از آن استفاده کرد.

کد خبر 498467 برچسب‌ها سید حسین نقوی حسینی مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا جلسات مجلس کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۸۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز جهانی قدس امسال با شعار «طوفان الاحرار» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، سید مجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین، در جلسه ستاد انتفاضه و قدس گفت: آخرین توافق، از میان ۷۰۰ نفر از افراد در بند رژیم صهیونیستی، ۱۰۰ نفر آنها که زندان ابد داشتند، در ازای ۴۰ نفر آزاد می‌شوند.

وی افزود: اعتراف رسمی رژیم صهیونیستی این است که در این جنگ به اندازه یک تیپ، قربانی و کشته داده است.

دبیرکل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین تصریح کرد: بخش عمده‌ای مزدور از جزایر اسکاندیناوی و دانمارک در میان ارتش صهیونیستی وجود دارد.

ابطحی با بیان اینکه در منبرالقدس سخنرانی ریاست‌جمهور ایران، سخنرانی سیدحسن نصرالله، عبدالملک حوثی، ابوالحسن عامری از عراق و اسماعیل هنیه را خواهیم داشت، گفت: شعار امسال روز قدس، «طوفان الاحرار» نامگذاری شده است.

وی اضافه کرد: اگر فرضا آتش‌بس هم اعلام شود، نباید حمایت ما از مردم غزه برداشته شود.

دبیرکل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آتش طوفان الاقصی خاموش ناشدنی است، گفت: این نبرد در اشکال مختلف تا نابودی نهایی رژیم صهیونیستی و محو کامل از این جهان جدید که در حال شکل گیری است، حتماً تداوم خواهد داشت و به زودی ان‌شاء‌الله شاهد جهان بدون از اسرائیل خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • ریل گذاری مسیرسرمایه‌گذاری بخش خصوصی درآذربایجان غربی
  • جلسه شصتم شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد
  • جلسات شورای فرهنگ قرآنی باید در صدر فعالیت دستکاه‌ها باشد / قمی: قرآنیان پای کار روز قدس باشند
  • 14 فروردین؛ نخستین جلسه علنی شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۳
  • اولین همایش قرآنیان شهرستان فلارد برگزار شد
  • دستاوردهای تعامل سازنده دولت سیزدهم با مجلس
  • روز جهانی قدس امسال با شعار «طوفان الاحرار» برگزار می‌شود
  • تصویب دو لایحه شهرداری در نخستین جلسه علنی شورای شهر قزوین
  • (ویدئو) وینیسیوس در کنفرانس مطبوعاتی به گریه افتاد
  • المیادین: هنیه ظهر امروز در تهران کنفرانس خبری برگزار می‌کند