Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد دستمالچیان سفیر اسبق ایران در اردن در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز، در خصوص اهداف آمریکا از اقدامات اخیرش در عراق، اظهارداشت: به نظر می رسد اقدامات و تحرکات اخیر آمریکا را باید در دو بُعد جنگ روانی و اقدامات پیشگیرانه جستجو کرد.

وی گفت: آمریکائی ها از یک سوی بخاطر نزدیک بودن پایان مهلت عراقی ها برای خروج از این کشور جابجائی های گسترده تاکتیکی و تخلیه پادگان های غیر ضروری را انجام میدهند تا ضمن افزایش کیفیت حفظ نیروهای خود درپایگاه های مجهزی مثل عین الاسد مستقرشوند و بتوانند نیروهای خود را از تیررس مجاهدین در امان نگاه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستمالچیان افزود: از طرف دیگر آمریکایی ها با جابجائی های شکلی چنین وانمود می کنند که درحال خروج از عراق هستند. همچنین، آنها با به راه انداختن جنگ روانی گسترده، دوهدف کلان را پیگیری می کنند.

سفیر اسبق ایران در لبنان گفت: هدف اول آمریکا آنکه، سرپوش گذاشتن بر ضعف های مدیریت بهداشتی درمانی خود دربحران کرونا که بسیار برای کاخ سفید و شخص ترامپ گران تمام می شود و حیثیت و اعتباری را درسطح جهانی برای آنها برجای نگذاشته است.

وی بیان کرد: هدف دوم هم آنکه، فشار روانی برای تحمیل نخست وزیر مورد نظر خود در عراق آقای عدنان الزرفی که برخلاف عرف ورویه معمول توسط آقای برهم صالح به مجلس عراق معرفی شده است.

دستمالچیان در خصوص سوال دوم در خصوص احتمال دست داشتن سعودی ها و رژیم صهیونیستی در طرح اخیر آمریکا برای عراق، اظهارداشت: به طور کلی منافع محور مثلث شوم درمسائل حیاتی منطقه به خصوص پس از شکست نظامی بسیار سختی که تروریست های تکفیری موردحمایت این محور از نیروهای محور مقاومت درسوریه و عراق متحمل شدند، با یکدیرگ عجین شده است و امروز هم تلاش مضاعفی را برای جبران شکستی که خورده اند را آغار کرده اند.

کاردار سابق ایران در عربستان گفت: از جمله اقدامات مهم آنها به راه انداختن انقلاب های مخملی ومتزلرل نمودن ثبات وامنیت واقتدار دولت های مرکزی درعراق و لبنان بود.

وی ادامه داد: اکنون نیز در راستای همان سیاست قصددارند با مداخله در امور داخلی عراق کاندیدای مورد نظر خود را بر مردم این کشور تحمیل کنند.

دستمالچیان در خصوص این موضوع که آیا مقامات عراق نسبت به رفتارهای اخیر آمریکا واکنش مناسبی داشته اند یا خیر ؟ تصریح کرد: بی تردید همانطور که تا به حال نیز نیروهای مختلف عراقی و ازجمله حشدالشعبی و کتائب الحق اظهار داشته اند، هرگاه سیادت، امنیت و حاکمیت ملی عراق توسط نیروهای تروریستی و متجاوز آمریکایی دد عراق حدشه دارشود، آنها عکس العمل جدی وقاطع را از خودنشان خواهند داد کما اینکه تا به حال نیز چنین کردند.

سفیر اسبق ایران در لبنان بیان کرد: به نظر می رسد در مورد اصل واکنش نشان دادن به تجاوزات نیروهای تروریستی آمریکا بین همه نیروهای سیاسی نظامی وامنیتی موجود در عراق اتفاق نظر وجود دارد، کما اینکه پارلمان عراق به طور رسمی خروج نیروهای آمریکایی از عراق را مورد تصویب قرارداده و آن رابه دولت عراق ابلاغ کرده و دولت نیز آن را به مقامات سیاسی نظامی آمریکایی ابلاغ کرده است.

وی افزود: بنابراین، در مورد اصل واکنش نشان دادن به تجاوزات عراقی تمام نیروهای حزبی _ سیاسی و نظامی عراقی متفق القول هستند، گرچه ممکن است در مورد شبوه اجرایی آن اختلاف روش هایی وجود داشته باشد که طبیعی نیز هست.

دستمالچیان در خصوص سرنوشت رأی اعتماد پارلمان به نخست وزیر معرفی شده عراق نیز اظهارداشت: هنوز بحث های زیادی درمورد رای گرفتن آقای عدنان الزرفی کاندید معرفی شده ازطرف برهم صالح رئیس جمهور عراق وجود دارد.

وی با بیان اینکه اقدام برهم صالح بدون مشورت نیروهای سیاسی شیعه که اکثریت پارلمانی را تشکیل می دهند صورت پذیرفته ادامه داد: آن کروه ها همگی با کاندیداتوری آقای الزرفی به دلیل سوابق غیرشفاف وی مخالفت دارند.

سفیر اسبق ایران در اردن در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین، بعید به نظر میرسد نخست وزیر معرفی شده از سوی آقای صالح بتواند از پارلمان رای اعتماد لازم رابدست آورد و لذا آینده سیاسی عراق همچنان درهاله ای از ابهام و بلاتکلیفی باقی خواهند ماند.

357 / 357 احمد دستمالچیان آمریکا عراق جنگ روانی عدنان الزرفی تروریست سعودی رژیم صهیونیستی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آمریکا عراق جنگ روانی عدنان الزرفی تروریست سعودی رژیم صهیونیستی سفیر اسبق ایران معرفی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۸۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت مقامات قضایی از اهداف مجمع امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ خضر فقیه ظهر دوشنبه در تجمع اعضای این مجموعه که در پی حمایت از اقدام غرورآفرین سپاه در عملیات (وعده صادق) برگزار شد، گفت: اهداف مجمع رهروان امر معروف و نهی از منکر استان بوشهر اهدافی مردم پایه و عمومی به شمار می‌آید که شایسته است در راستای بهتر اجرا شدن آن مقامات قضائی حمایت خود را از این مجمع افزایش دهند.

مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر توجه مسئولین ذیربط را به مسائل فرهنگی بسیار مهم دانست و تصریح کرد: تجمعات مردمی در حمایت از اقدام غرورآفرین سپاه در عملیات وعده صادق نشان دهنده حضور و مشارکت مردم در اقدامات فرهنگی است.

وی در پایان با اشاره به اقدامات شاخص این مجمع در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد: پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی، پیگیری مطالبات مردمی، اقدامات فرهنگی متعدد، فعالیت در فضای مجازی و زمینه‌سازی برای اشتغال جوانان برخی از اقدامات شاخص این مجمع محسوب می‌شود.

کد خبر 6085423

دیگر خبرها

  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • اردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه دارد
  • گروسی: اهداف برنامه هسته‌ای ایران ابهام دارد
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • لزوم حمایت مقامات قضایی از اهداف مجمع امر به معروف و نهی از منکر
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل حمله به پایگاه حشد شعبی هستند
  • حملات تلافی‌جویانه الحشدالشعبی در راه است/ اسرائیل رفتنی است
  • عطوان: حملات تلافی‌جویانه حشدالشعبی در راه است