Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@06:43:43 GMT

سیستم جدید برای تست کرونا در درب منازل طراحی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۸۳۸۳

سیستم جدید برای تست کرونا در درب منازل طراحی شد

رییس جهاد دانشگاهی گفت: ۲ مجموعه درمان در منزل در جهاد دانشگاهی با وزارت بهداشت برای ارائه خدمات در حال همکاری هستند تا آزمایش کرونا در درب منازل انجام شود. ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به تلاش‌ها برای تشخیص مولکولی کووید 19 گفت: از زمانی که در چین این ویروس مطرح شد و این احتمال داده می‌شد این بیماری به ایران و سایر کشورها سرایت کند، روش‌های تشخیص بیماری مورد ارزیابی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعد از اینکه اعلام شد در ایران نیز این بیماری شیوع پیدا کرده است، این روند تسریع و کیت تشخیص در مجموعه جهاد دانشگاهی ساخته و تست شد، پس از آن نیز به پژوهشگاه پاستور برای تست نهایی ارسال شد که خوشبختانه آنجا نیز این کیت مورد تائید قرار گرفت.

طیبی بیان کرد: کیت تشخیص کرونا در حال حاضر با کمک یکی از شرکت‌های دانش بنیان در حال تولید است و خدماتی که مرتبط با این کیت است توسط مجموعه پزشکی در جهاد دانشگاهی با کمک آزمایشگاه‌های خوبی که در اختیار دارد، صورت می‌گیرد، تصمیم گرفته شد بخشی از توانمندی جهاد دانشگاهی در آزمایشگاه‌های پژوهشگاه رویان و ابن سینا و همچنین چند واحد استانی برای تشخیص کرونا با استفاده از همین کیت‌ها اختصاص داده شود که این کار با هماهنگی وزارت بهداشت صورت می‌گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه توانایی‌ها و ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه محصولات شیمیایی به تولید مواد بهداشتی و ضد عفونی‌کننده اختصاص داده شده است، عنوان کرد: جهاد دانشگاهی واحد امیر کبیر که در حوزه نساجی فعالیت می‌کند، بر تولید لباس "گان" برای پزشکان متمرکز شدند که در این راستا تعداد زیادی لباس تولید شد.

مشاغل خانگی و کار تولید ماسک

وی اضافه کرد: کاری نیز با وزارت تعاون و رفاه اجتماعی در خصوص ایجاد اشتغال خانگی انجام شده است؛ در همه استان‌های کشور تعداد زیادی از مشاغل خانگی، فعالیت خود را به تولید ماسک اختصاص داده‌اند و به این شکل حدود سه میلیون ماسک تولید شده است.

آنچه باید درباره کروناویروس بدانیم + فیلمآخرین آمار جهانی کرونا/ ابتلای بیش از 1274000 نفر در دنیا +جدولفیلم/کودکان را از کرونا نترسانیم

طیبی از وجود پارک‌های علم و فناوری در کرمانشاه و البرز گفت و اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری اقدام به تولید ماسک‌های N95 و پارچه‌های نانو می‌کنند. همچنین تعدادی از شرکت‌های فناوری در پارک علم و فناوری البرز، به ساخت تجهیزات مشابه اقدام کرده‌اند. در جهاد دانشگاهی واحد خواجه نصیر نیز دستگاه‌های تب سنجی را در گیت‌های ورودی نصب کرده‌اند و در حال حاضر در برخی نقاط مانند فرودگاه امام خمینی(ره) و بعضی از سازمان‌ها نصب شده‌اند.

رئیس جهاد دانشگاهی که در یک برنامه رادیویی سخن می‌گفت، درباره دیگر اقدامات برای مقابله با کرونا توضیح داد و گفت:در حال طراحی یک سیستم خدمات رسانی برای بیماران کرونایی هستیم، دو مجموعه درمان در منزل در جهاد دانشگاهی با وزارت بهداشت برای ارائه خدمات در حال همکاری هستند تا آزمایش‌ها در درب منازل انجام شود.

انتهای پیام

R1014132/P/S2,22,24/CT12 واژه های کاربردی مرتبط جهاد دانشگاهی حمیدرضا طیبی ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی حمیدرضا طیبی ویروس کرونا جهاد دانشگاهی ویروس کرونا جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۸۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل کیفیت محصولات خط تولید با سامانه هوش مصنوعی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، شرکت دانش‌بنیان ایرانی با تکیه بر هوش مصنوعی موفق به طراحی و ساخت سیستم نوآورانه ای شده که با سرعت بالا، تصاویر محصولات را در خط تولید پردازش و عیوب را به طور دقیق شناسایی می‌کند. این فناوری پیشرفته، ضایعات و هزینه‌های تولید را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد و به ارتقای کیفیت محصولات در صنایع مختلف کمک می‌کند.

قدیر حسینی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان متخصص در زمینه پردازش هوش مصنوعی، درباره فعالیت‌های شرکت توضیح داد: حوزه فعالیت ما معطوف به کنترل کیفیت محصولات صنعتی در حین تولید است. سیستم ما با سرعت بالا در خط تولید محصولات مختلف، مانند در بطری که با سرعت 15 عدد در ثانیه تولید می‌شود، به کار گرفته می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: برخلاف روش‌های سنتی که نیازمند نیروی انسانی با دقت محدود هستند، سیستم ما تصاویر محصولات را دریافت و با استفاده از هوش مصنوعی پردازش می‌کند. نتایج حاصل از پردازش تصاویر، مبنای تصمیم‌گیری برای جداسازی محصولات معیوب از خط تولید قرار می‌گیرد.

حسینی افزود: حوزه کنترل کیفیت تصویری سابقه‌ای ۲۰ ساله در جهان دارد و در ایران نیز شرکت‌هایی به این امر مشغول هستند. با این حال، پیچیدگی‌های ذاتی این حوزه ما را بر آن داشته تا الگوریتم‌های پردازش تصویر منحصر به فردی را برای هر چالش خاص توسعه دهیم.

وی گفت: به عنوان نمونه، برای اولین بار در ایران، سیستم کنترل کیفیت المنت شیشه را برای بررسی خطوط ظریف و نامرئی خراشیدگی ناشی از گرم شدن المنت‌ها در شیشه عقب خودرو پیاده‌سازی کردیم.همچنین، به عنوان پیشگام در ایران، سیستم تشخیص خط و خش شیشه خودرو را توسعه دادیم که به طور خودکار عیوب ظریف و نامرئی را شناسایی می‌کند.به طور کلی، طیف وسیعی از راه‌حل‌های نوآورانه را برای چالش‌های پیچیده در زمینه کنترل کیفیت ارائه می‌دهیم که ما را در زمره پیشگامان این حوزه در ایران و چند کشور دیگر قرار می‌دهد.

این فناورحوزه هوش مصنوعی، در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: با توجه به ماهیت پیچیده فعالیت ما، نمونه‌های اولیه‌ای که پیشتر به آنها اشاره شد، از ارزشی بی‌بدیل برخوردارند. این نمونه‌ها به دلیل تحریم‌ها و دشواری‌های واردات نمونه‌های خارجی با قیمت‌های گزاف، نقشی حیاتی در فرآیند کنترل کیفیت ایفا می‌کنند.

حسینی تصریح کرد: به عنوان مثال، در کارخانه تولید المنت شیشه، با شناسایی و رفع به موقع عیوب در هزارمین نمونه، از ضرر و زیان ناشی از تولید ۵۰۰ هزار نمونه معیوب جلوگیری می‌شود. به طور کلی، راه‌حل‌های ما با ارتقای کیفیت محصولات، به تولیدکنندگان کمک می‌کنند تا ضمن بازگشت سرمایه اولیه، به سودآوری دست یابند و رقابت‌پذیری خود را در بازار افزایش دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودرو‌های جدید تولید ایران
  • آخرین مهلت ارائه پروپوزال به فراخوان طراحی سامانه هوشمند تشخیص بیماری‌های دندان
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • کیا سید؛ از طراحی تا ساخت در کارخانه اسلواکی (فیلم)
  • (تصاویر) کره‌ای‌ها به رقابت با میباخ و بنتلی می‌روند
  • مروری بر اقدامات جهاد دانشگاهی در نمایشگاه قرآن کریم
  • ریزتراشه‌های هوش مصنوعی با کمترین مصرف انرژی رونمایی شدند
  • چگونه تشخیص دهیم یک تصویر با هوش مصنوعی ساخته شده است؟
  • انتقادات نسبت به ایمنی هواپیماهای بوئینگ
  • کنترل کیفیت محصولات خط تولید با سامانه هوش مصنوعی