Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@22:12:24 GMT

دسترسی به اسناد سازمان ملل درباره جنگ تحمیلی رایگان شد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۸۳۹۵

دسترسی به اسناد سازمان ملل درباره جنگ تحمیلی رایگان شد

بیش از ۱۶۰۰ سند سازمان ملل درباره جنگ ایران و عراق در مجموعه‌ای ۱۰ جلدی که اکنون دسترسی به آن رایگان است، جمع‌آوری شده است.

به گزارش ایسنا،  مجموعه کتاب‌های «جنگ ایران و عراق در اسناد سازمان ملل» شامل اسنادی است که با عنوان سند مجمع عمومی یا سند شورای امنیت سازمان ملل‌متحد از تاریخ ۲۹ آوریل ۱۹۸۰ (۹ اردیبهشت ۱۳۵۹) تا ۱۸ دسامبر ۱۹۹۰ (۲۷ آذر ۱۳۶۹) درباره جنگ ایران و عراق، زمینه‌سازی آن و وقایعی که پس از آتش‌بس رخ داده، توسط انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مجموعه ۱۰ جلدی، بیش از ۱۶۰۰ سند سازمان ملل درباره جنگ ایران و عراق جمع‌آوری شده است که این کار به همت محمدعلی خرمی ترجمه شده است. 

شما میتوانید در این صفحه به صورت رایگان این مجموعه ۱۰ جلدی دسترسی بیابید. برای انجام این کار تنها کافیست بر روی کتاب مورد نظر خود کلیک کنید تا فایل PDF آن را دریافت کنید.

محتوای این کتاب‌ها علاوه بر مکاتبات دو طرف مخاصمه، نامه‌های دبیر کل به سران یا وزیران خارجه دو کشور ایران و عراق است. همچنین مواضع و تصمیم‌های مجمع عمومی و شورای امنیت که در قالب بیانیه یا قطعنامه صادر می‌شد، بخش مهم دیگری از مجموعه است که در روند جنگ و مقاطع تعیین‌کننده درگیری صادر شده و بر ماهیت، گسترش، سمت‌وسو و طولانی‌تر شدن آن اثر گذاشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد جنگ تحمیلی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس جنگ ایران و عراق درباره جنگ سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۸۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۹۰۰ هکتار اراضی غیرملی در استان بوشهر تثبیت شد

احمد مشایخی به خبرنگار مهر گفت: پلاک‌های هموئی، مسیله فخری و گزک از شهرستان دشتی، پلاک چغادک از شهرستان بوشهر بعد از دریافت از کارگروه شهرستان و بررسی در کمیته تفسیر برای وجود یا عدم وجود آثار کشت در لایه‌های تداخلی اراضی ملی و اشخاص تعیین تکلیف و با نظر اعضا تصمیمات لازم اتخاذ شد.

مدیر امور اراضی استان بوشهر ادامه داد: در این جلسه کمیسیون پنج هزار و ۹۱۵ هکتار اراضی غیر ملی و ۱۷ هزار و ۹۶۲ هکتار اراضی ملی تثبیت شد.

جلسه کمیسیون رفع تداخلات استان با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، معاون املاک و کاداستر ثبت اسناد و املاک استان، نماینده بازرسی سازمان جهاد کشاورزی استان و اعضا کمیته تفسیر استان برگزار شد.

کد خبر 6079131

دیگر خبرها

  • سازمان ملل: اسراییل اجازه دسترسی به شاهدان حمله هفتم اکتبر را نمی‌دهد
  • از سرگیری پرواز‌های خطوط هوایی عراق به ایران
  • بازدید رایگان از مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی در روز اول اردیبهشت
  • صدور سند مالکیت برای بیش از دو هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی در استان تهران
  • ۵۹۰۰ هکتار اراضی غیرملی در استان بوشهر تثبیت شد
  • مشاور رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی منصوب شد
  • ۳ هزار سند مالکیت واحدهای صنعتی استان تهران صادر شد
  • کوکی‌های شخص ثالث از کروم حذف می‌شوند؟
  • حدنگاری در ۵۲ واحد ثبتی به اتمام رسیده است
  • ۱۲۴ واحد ثبتی در وضعیت نامطلوبی قرار دارند