Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@18:00:41 GMT

طراحی باندی برای تسریع بهبودی‌ زخم‌های عمیق

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۸۵۱۰

طراحی باندی برای تسریع بهبودی‌ زخم‌های عمیق

محققان پژوهشگاه رویان و دانشگاه سمنان موفق به طراحی باندی شفاف از جنس تری‌ ‌بوتیل آمونیوم آلژینات با سطحی اصلاح شده از کاتیون‌های پلی‌ ‌اورتان (CPU) شدند. نتایج این پژوهش می‌تواند برای تولید نسل جدیدی از باندهای تسریع‌کننده بهبود زخم‌های عمیق مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، عوامل خطر در زخم‌های ترمیم نشده مانند احتمال عفونت‌های باکتریایی و از دست رفتن سریع آب بدن در موضع زخم باعث می‌شود استفاده از باند ‌ اهمیت یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باندها با ممانعت از عفونت‌های باکتریایی و حفظ رطوبت در موضع زخم، بهبود آن را تسریع می‌کنند.

به منظور تولید باندی مناسب جهت پوشاندن و تسریع در بهبود زخم‌ ‌های عمیق، دکتر حامد دائمی، دکتر محمد صادق نوربخش، سیده سحر حسینی سالکده و همکارانشان در پژوهشگاه رویان و دانشگاه سمنان باندی شفاف از جنس تری‌ ‌بوتیل آمونیوم آلژینات با سطحی اصلاح شده از کاتیون‌ ‌های پلی‌ ‌اورتان (CPU) طراحی کردند. سپس ویژگی‌ ‌های فیزیکوشیمیایی این باند به وسیله روش‌های آزمایشگاهی مورد بررسی قرار گرفت. همچنین امکان بقای سلول‌ها و نحوه بهبود زخم در حضور باند در شرایط آزمایشگاهی بررسی شد.

نتایج این پژوهش که در مجله بین‌المللی ACS Applied Materials & Interfaces به چاپ رسیده است، نشان داد، باند ساخته شده برای بقای سلول‌ها مناسب است و مهاجرت فیبروبلاست‌ها را تسهیل می‌کند. علاوه بر این، سطح اصلاح شده از کاتیون‌های پلی‌اورتان در برابر باکتری‌های آزمایش شده (استافیلوکوک اورئوس و اشرشیاکولی به عنوان نمونه‌ای از باکتری‌های گرم مثبت و گرم منفی) 100 درصد آنتی‌ ‌باکتریال بوده و اجازه نفوذ به باکتری‌ها نمی‌دهد.

بنا بر اعلام روابط عمومی پژوهشگاه رویان، مقایسه این باند با نمونه‌های کنترل روی زخم‌های حیوانات مدل آزمایشگاهی نشان داد، سطح اصلاح شده از کاتیون‌های پلی‌اورتان به دلیل ممانعت از عفونت‌های باکتریایی، افزایش رسوب کلاژن در موضع زخم و تقویت ایجاد عروق خونی فعال، باعث بهبود سریع‌تر زخم‌ها می‌شود. نتایج این پژوهش می‌تواند برای تولید نسل جدیدی از باندهای تسریع‌کننده بهبود زخم‌های عمیق مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پژوهشگاه رویان دانشگاه سمنان بهبود زخم زخم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۸۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند فروپاشی رژیم صهیونیستی تسریع شده است

به گزارش جام جم آنلاین، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌ الله لبنان در بیروت تاکید کرد که فروپاشی رژیم صهیونیستی و توقف روند وحشی‌گری و ظلم آن تشدید شده و پیروزی فلسطینی‌ها نیز با صبر و جهاد و شهادتشان نزدیک است.

وی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی جز با حمایت دنیای استکبار قادر نیست روی پای خود بایستد، ابراز داشت که دو موضوع است که باعث توقف جنگ غزه می‌شود، موضوع اول آمریکا و انتخابات ریاست جمهوری در این کشور است و نکته دوم حادثه اخیر است که اسرائیل قادر به رویارویی با آن نبود.

معاون سید حسن نصرالله با اشاره به واکنش تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق و جنگ غزه تصریح کرد که طرح آمریکایی خاورمیانه جدید یک بار در سال ۲۰۰۶ در لبنان با شکست مواجه شد و بار دیگر در سوریه این اتفاق افتاد و این سومین بار است که شکست می خورد.

قاسم با اشاره به اینکه حزب الله لبنان در تقابل با رژیم صهیونیستی در جنگ غزه به تمامی اهداف خود دست پیدا کرده است، ۵ هدف اصلی این تقابل را بر شمرده و گفت که پشتیبانی از ساکنان غزه و مشغول کردن دشمن و کوچاندن شهرک‌نشینان صهیونیست و خسارت زدن به دشمن و در نهایت تثبیت قدرت بازدارندگی از جمله اهداف حزب‌الله لبنان بود که با استفاده از کمترین حد از تسلیحات سنتی حزب‌الله به دست آمد و البته در این راه جانفشانی‌های گرانقدری صورت گرفت که در مقابله با خطرات بزرگ پیرامون ما طبیعی است.

دیگر خبرها

  • رهاسازی چاه عمیق بدون حفاظ در مجموعه باستانی گورستان سیراف + فیلم
  • انحلال آنروا بحران انسانی در غزه را عمیق‌تر و قحطی را تسریع می‌کند
  • آیت الله نوری همدانی: مراکز علمی قم، نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • برد ناپلئونی زردها در دربی اصفهان/خواب عمیق ربیعی برای پیروزی
  • 5 طراحی نوآورانه کشوهای گوشه آشپزخانه: بهبود دسترسی و بهره‌وری از فضا
  • حضرت آیت الله نوری همدانی: امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • روند فروپاشی رژیم صهیونیستی تسریع شده است
  • دبی به معنای واقعی غرق شد ! + ویدئو | تصاویری از باند پرواز فرودگاه در میان آب
  • نگرانی عمیق محافل صهیونیست از ورود تمام عیار حزب‌الله به جنگ
  • ناخدا ؛ ماکان باند