Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام فاضلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور به منظور جلوگیری از انتشار این ویروس تمام برنامه‌های فرهنگی و هنری را در سطح استان لغو کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: در قدم بعدی کارگاه تخصصی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با حضور کارشناسان اداره بهداشت جهت اطلاع رسانی به کارکنان برگزار کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: به دنبال راه اندازی پویش سراسری "در خانه بمانیم" هنرمندان و اهالی فرهنگ استان کرمانشاه نیز به این پویش پیوستند تا بتوانند در ریشه کن کردن این ویروس منحوس نقش به سزایی ایفا کنند.

فاضلی گفت: بر این اساس ۹۱ نفر از چهره‌های فرهنگی و هنری استان کرمانشاه از جمله میرجلال الدین کزازی در زمینه تشویق مردم به پویش "در خانه بمانید" پیوستند تا جایی که وزارت ارشاد خواهان انتشار پیام‌های تصویری این شخصیت‌های برجسته کرمانشاهی شد و می‌توان گفت استان کرمانشاه در این خصوص در کشور پیشتاز است.

وی ادامه داد: همچنین پویش "در خانه کتاب بخوانیم" را راه‌اندازی کردیم تا با این پویش کودکان و نوجوانان را به کتابخوانی تشویق کنیم و بتوانیم آنها را با آثار و نویسندگان کودک و نوجوان در ایران و جهان آشنا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: جهت آگاه سازی مردم نسبت به خطرات این بیماری، استندهای آموزشی، پوستر و بنرهایی را با مضامین مختلف تهیه و در اماکن‌مختلف نصب و همچنین در فضای مجازی پخش کردیم.

وی افزود: محتواهای انتخاب شده جهت این بنرها و پوسترها در سراسر کشور منتشر شده است و برخی از پوسته‌ها هم به صورت بنر به چاپ رسیده است.

این مسئول عنوان کرد: همچنین فراخوان‌هایی با موضوع پیشگیری از شیوع کرونا تهیه، تدوین و در اختیار علاقه مندان قرار دادیم و تلاش می‌شود تمامی کانال‌ها و سایت‌ها تحت کنترل و نظارت باشند، تا از انتشار شایعات و اخبار کذب جلوگیری شود.

فاضلی گفت: همچنین در اقدامی دیگر از همه مردم خواستیم تا هرگونه فیلمی از بچه‌های خود اعم از شعر، قصه گویی، موسیقی، مصاحبه با بزرگان، خلاقیت و… را برای ما به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه ارسال کنند.

وی اظهار داشت: تاکنون بسیاری از بزرگان فرهنگ و هنر و همچنین اصحاب رسانه آثار خود را برای ما ارسال کرده‌اند و کسانی که مایلند می‌توانند آثار خود را در حوزه نمایش مجازی تا ١٥ فروردین، نمایش اینستاگرامی و آثار کمپین تا پایان فروردین برای ما ارسال کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اداره فرهنگ و ارشاد اصحاب رسانه فضای مجازی کنترل و نظارت موسیقی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۸۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  

در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران ابراهیمی قائم مقام صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی با قدردانی از خانه هنر دل افکن در برگزاری این نمایشگاه نقش هنرمندان را در راستای معرفی بنا‌های ارزشمند تاریخی موثر دانست.

وی افزود: صندوق توسعه و احیا همواره تلاش خود را بر احیا و نگهداشت آثار تاریخی گذاشته و این مهم در سال جاری نیز با جدیت ادامه می‌یابد‌.

 روایت هنرمندان از بنا‌های تاریخی با هنر نقاشی

مریم دل افکن مدیر اجرایی این نمایشگاه نیز با قدردانی از حمایت‌های صندوق توسعه و احیا در برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: در نمایشگاه آثار بنا‌های تاریخی ایران حدود ۵۰ هنرمند آثار خود را در رشته‌های مختلف هنری از جمله مجسمه‌سازی، صنایع دستی، دیجیتال آرت، نقاشی خط، نقاشی با مداد رنگی، رنگ روغن، آبرنگ و پاستل، با موضوع بنا‌های تاریخی به نمایش گذاشته‌اند. 

وی افزود: علاقه‌مندان به هنر می‌توانند امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین و فردا جمعه از ساعت ۱۱ تا ۱۷ با مراجعه به مجموعه تاریخی مسعودیه واقع در میدان بهارستان از آثار هنر‌های به نمایش گذاشته شده بازدید کنند. 

وی، برپایی این نمایشگاه را پلی برای ارتباط بین گذشته و حال، تاریخ وهنر و فرهنگ غنی کشورمان دانست و گفت: رویکرد اصلی ما، معرفی بنا‌های تاریخی و کمک به بازسازی این بنا‌ها و کاروانسرا‌ها و ثبت بیشتر این بنا‌ها است. 

دل افکن با اشاره به اینکه کار‌های تحقیقاتی، نوشتاری و هنری نمایشگاه حدود دو ماه به طول انجامید گفت: هنرمندان تا ۲۰ فروردین، مهلت ثبت نام برای ارائه آثار خود را داشتند و از میان تعداد زیادی آثار، بهترین تابلو‌ها را برگزیدیم؛ که در کنارنمایش آثار، کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی هم برگزار می‌شود.

ویدا کوشا پژوهشگر و فعال فرهنگی و اجتماعی نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت هنر اظهار داشت:هنر می‌آید که مرهم زخم‌ها باشد و تاثیر آن نیز در جامعه در برخی مواقع بیشتر از آن است که تصور می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اگر هنرمند تاریخ را نداند نمی‌تواند اثر فاخری تولید کند بیان کرد: اگر عقبه هنری و تاریخی را نسل به نسل منتقل کنیم اتفاقات خوبی رخ می‌دهد.

این فعال فرهنگی و اجتماعی گفت: بنیان مایه، هر هنرمند یک مسئولیت اجتماعی است که خلق زیبایی کند و طوری زیبایی را خلق کند که حس خوب منتقل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • کنسرت‌ها در انحصار مافیای موسیقی
  • داوران جشنواره ملی طنز و رسانه ( طنز پهلو) معرفی شدند
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • داوران جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • حضور بانوان در عرصه‌های هنر، نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی است
  • امشب همه بیدار بمانید؛ انفجار فوتبالی در مونیخ و منچستر
  • دعوت از ازبکستان برای پیوستن به جنبش جهانی تعهد به خانواده
  • برگزاری نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق» در کرمانشاه
  • هنر انقلاب اسلامی ظرفیت بالایی برای تولید آثار درسطح فراملی دارد