Web Analytics Made Easy - Statcounter

صابر افضل نیا روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: پارسال ۱۶۴ نفر به علت حفاری محوطه‌های تاریخی و باستانی در سطح استان اردبیل دستگیر شدند.

وی اظهار داشت : در سال گذشته اخبار مردمی موثر در کشف جرم حفاری غیرمجاز هم بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته که نشان دهنده همکاری مردم جهت حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اردبیل اضافه کرد: سال گذشته ۴۰ پرونده در مراجع قضایی استان در خصوص حفاری غیرمجاز محوطه های تاریخی و باستانی استان تشکیل شد.

افضل نیا همچنین با تاکید بر لزوم همکاری نهادهای اجتماعی و مردمی در حفاظت از میراث فرهنگی استان اردبیل افزود: فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی در مورد لزوم حفاظت از آثار تاریخی در اولویت اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قرار دارد.

تاکنون یک هزار و ۵۰ اثر تاریخی و فرهنگی منقول و بیش از ۵۰ اثر طبیعی از استان اردبیل به ثبت ملی رسیده است.
همچنین تاکنون بیش از هزار و ۵۰۰ اثر و محدوده ارزشمند تاریخی اعم از بناها، تپه ها و محوطه‌های باستانی در این استان شناسایی شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آثار تاریخی استان اردبیل باستانی فرهنگ سازی گردشگری و صنایع دستی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی میراث فرهنگی استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۸۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان مهرستان

احسان ملک رئیسی رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان مهرستان گفت:  در ادامه گشت وکنترل‌های مامورین اجرایی نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان مهرستان موفق شدند؛ یک نفر متخلف که اقدام به شکار سه قطعه یاکریم و یک قطعه سبز قبا کرده بود را دستگیر نمایند

احسان ملک رئیسی با اعلام این خبر گفت: متخلفین دستگیر شده به همراه سایر مستندات به مقام قضایی شهرستان تحویل شدند. 

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان مهرستان ضمن تشکر و قدرانی از شهروندان و دوستداران محیط زیست درخواست کرد که هرگونه شکار وصید غیر مجاز و تخریب محیط زیست را میتوانند با شماره گیری سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ اطلاع رسانی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • نمایشگاه آئین محوطه‌های باستانی اردبیل دایر شد
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله
  • دستگیری متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان مهرستان
  • مرمت پیکره گلی محوطه تاریخی کنارصندل جیرفت