Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@21:43:33 GMT

فروش اینترنتی کتاب مخاطب کمی دارد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۸۵۷۲

فروش اینترنتی کتاب مخاطب کمی دارد

مدیر انتشارات نوشته گفت: وقتی فروش به صورت اینترنتی می‌شود، به دلیل اینکه هنوز نیاموخته‌ایم بر روی سایت‌ها اطلاعات کافی بگذاریم و به عنوان نویسنده، تصویر پشت جلد کتاب، قیمت و تعداد صفحات کتاب بسنده می‌کنیم خرید نیز کاهش می‌یابد.

مهدی صاحب فصول در گفت و گو با خبر نگار ایمنا اظهار کرد: در خصوص فروش اینترنتی باید بگویم مردم هنوز نیاموخته اند از این امکان استفاده کنند، نشر نوشته فروش اینترنتی داشت اما به دلیل اینکه صرفاً کتب خود را ارائه می‌کند، مخاطب کمتری نسبت به فروشگاه‌هایی که همه نوع کتابی را ارائه می‌کنند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مردم کم مطالعه می‌کنند، افزود: سرانه مطالعه ما نسبت به برخی از کشورهای دیگر بسیار پایین است و امروزه هم با حضور تلویزیون و گوشی‌های موبایل عادت به خواندن‌های مختصر ایجاد شده است.

مدیر انتشارات نوشته ادامه داد: افراد کتاب خوان مایل هستند کتاب را در دست گرفته، ورق بزنند، معرفی کتاب را ببینند و در نهایت انتخاب کنند، اما وقتی فروش به صورت اینترنتی می‌شود، به دلیل اینکه هنوز نیاموخته‌ایم بر روی سایت‌ها اطلاعات کافی بگذاریم و به عنوان نویسنده، تصویر پشت جلد کتاب، قیمت و تعداد صفحات کتاب بسنده می‌کنیم و اطلاعاتی مانند فهرست مطالب کتاب را قرار نمی‌دهیم، انتخاب کتاب توسط مخاطب سخت می‌شود و در نتیجه خرید نیز کاهش می‌یابد.

صاحب فصول اضافه کرد: صنعت نشر جز صنایعی است که باید تعطیل باشد بنابراین در حال حاضر مردم نمی‌توانند به فروشگاه‌ها مراجعه کرده و کتاب خریداری کنند و این امر منجر به آسیب دیدن این صنعت خواهد شد چراکه خریدی برای تقویت آن وجود ندارد.

وی افزود: از طرفی زیر مجموعه‌های صنعت نشر نیز در همین وضعیت قرار دارند چراکه فروش مستقیماً تأثیر خود را روی تمامی شغل‌های پشت سر خود می‌گذارد، زمانی که فروش نباشد، تصویرگری، طرح جلد، حروف چینی، لیتو گرافی و صحافی کتاب همه روبه رکود خواهند رفت.

مدیر انتشارات نوشته در خصوص ابلاغیه حمایت از صنعت نشر به عنوان صنعت آسیب دیده، تصریح کرد: تا کنون چنین چیزی رسماً به ما ابلاغ نشده است، اما من تعدادی کارمند دارم که یا باید حقوق آن‌ها را بپردازم و یا بیکارشان کنم و هضم این امر بسیار دشوار است؛ در نتیجه تا دقیق‌تر در جریان این ابلاغیه قرار نگیریم و پشتوانه اعلام شده رسماً به ما اعلام نشود هیچ امیدی نداریم.

کد خبر 417660

منبع: ایمنا

کلیدواژه: كتاب و كتاب خواني کتاب ناشران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۸۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود

وزیر بهداشت با بیان اینکه در طرح فروش اینترنتی دارو، سکوهای اینترنتی فقط حمل دارو را عهده‌دار خواهند شد، گفت: این کار به صورت آزمایشی آغاز می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اخیراً رئیس مرکز ملی بهبود و محیط کسب‌وکار اعلام کرده بود که فروش و توزیع دارو از طریق سکوهای اینترنتی به‌طور رسمی از یک ماه آینده آغاز می‌شود. 

در پی اعلام این خبر، انجمن داروسازان ایران طی نامه‌ای به رئیس جمهور با هشدار نسبت به غیرکارشناسی بودن این آیین‌نامه، درباره نحوه توزیع اینترنتی دارو، گلایه و درخواست کردند که با تشکیل کمیته‌ای تخصصی، در این آیین‌نامه بازنگری شود.

در همین راستا، بهرام عین‌اللهی درباره فروش دارو در سکوهای اینترنتی اظهار کرد: در اجرای عرضه اینترنتی دارو، سکوهای اینترنتی فقط حمل دارو را عهده‌دار می‌شوند و از جزئیات دارو مطلع نمی‌شوند بلکه به آن‌ها فقط یک کد رهگیری داده می‌شود که با این کد، از داروخانه‌ها، دارو به صورت بسته بندی به سکوها داده می‌شود و در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

وی افزود: بیماران مختار هستند که دارو را به صورت حضوری یا به صورت اینترنتی دریافت کنند‌.

وزیر بهداشت ادامه داد: تمهیدات لازم برای توزیع اینترنتی دارو در نظر گرفته شده و جای نگرانی وجود ندارد. 

گلایه داروسازان از آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو

عین‌اللهی بیان کرد: عرضه اینترنتی دارو به صورت آزمایشی آغاز می‌شود و اگر توزیع دارو در بستر پلتفرم‌ها در اینترنت موفق بود، این موضوع به کل کشور تسری می‌یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعلل کویرتایر در تحویل فروش های اینترنتی
  • بیش از ۵۰ هزار مخاطب و ۳ میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومان فروش در اولین روز
  • «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود