Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد دلق پوش پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به صادرات ۵۷۹ میلیون دلاری کالاهای غیر نفتی در سال گذشته، گفت: این میزان صادرات با اقدام جهادی و به همت صادرکنندگان و تجار گیلانی انجام شد.

وی در ادامه به ظرفیت‌های استان گیلان و شرایط اقلیمی و جغرافیایی و همسایگی با کشورهای خزر و ارتباط با کشورهای اروپایی از این طریق اشاره کرد و گفت: گیلان ظرفیت‌های ترانزیتی ممتازی در مقایسه با سایر استان‌های دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به مهیا بودن تمام امکانات و ظرفیت‌های ترانزیتی ممتاز از جمله زمینی، ریلی، دریایی و بندری برای حمل و نقل کالا و ماشین آلات، ادامه داد: گیلان به عنوان قطب صادرات غیر نفتی از صادرات محصولات سایر استان‌ها نیز استقبال می‌کند.

وی با بیان اینکه صادرکنندگان گیلانی ثابت کردند به رغم وجود شرایط بد می‌توان بهترین عملکرد را داشت، گفت: در این راستا تشکیل شرکت‌های مدیریت صادرات و کنسرسیوم‌های حرفه‌ای صادراتی که بتواند به مطالبات تولیدکنندگان به صورت منسجم در زمینه صادرات محصولات با کیفیت جامعه عمل بپوشاند و فضای ارزآوری مناسب ایجاد کند باید در دستور کار قرار گیرد.

دلق پوش با اشاره به صادرات ۵۱۸ میلیون دلاری کالاهای غیر نفتی از بنادر استان گیلان اشاره کرد و افزود: هدف گذاری ما برای سال گذشته ۵۰۰ میلیون دلار بوده که از این سقف نیز عبور کرده ایم.

وی با بیان اینکه صادرات چمدانی از استان گیلان نیز بیش از ۶۱ میلیون دلار بوده که این تراز مثبت تجاری و افزایش رکورد صادراتی گیلان قابل تقدیر است، اظهار کرد: این موضوع سبب شده تا خواستار افزایش جامعه هدف و جذب سهم بازار بیشتر در کشورهای اوراسیا و اروپایی باشیم.

رئیس سازمان صمت گیلان تأکید کرد: کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، عراق، اوکراین، پاکستان و بلاروس عمده مقاصد صادارت کالا از استان گیلان هستند.

کد خبر 4893644

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان صادرات غیرنفتی ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر فاصله گذاری اجتماعی ایلام شهرکرد گرگان طرح غربالگری روز طبیعت استانداری قزوین سال جهش تولید بارش باران ماسک طبی استان گیلان غیر نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۸۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف بیش از ۱۷۲ میلیون مترمکعب CNG در کردستان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان از مصرف ۱۷۲ میلیون و ۱۱۱ هزار مترمکعب سی ان جی در سال ۱۴۰۲ در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان، جهانبخش نوکانی ضمن تاکید بر جایگزینی سوخت پاک CNG به جای بنزین به دلیل صرفه اقتصادی و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی اظهار کرد: با افزایش مصرف سوخت CNG در سال گذشته بیش از ۱۷۲ میلیون لیتر در مصرف بنزین استان صرفه‌جویی شد.

وی به فعال بودن ۳۳۶ نازل در جایگاه‌های سی ان جی استان اشاره کرد و افزود: کالیبراسیون دیسپنسرهای همه جایگاه‌ها انجام و گواهینامه سلامت از اداره استاندارد دریافت کرده‌اند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با اشاره به ظرفیت مناسب ارائه سوخت سی ان جی در ۵۲ جایگاه به شهروندان، خاطرنشان کرد: مصرف روزانه سی ان جی در استان ۴۸۰ هزار مترمکعب است که با توجه به ظرفیت مصرف یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعبی سی ان جی در جایگاه‌های استان، این میزان مصرف فقط ۴۰ درصد از ظرفیت ایجاد شده در این خصوص است.

به گزارش ایمنا، ۹۱ باب جایگاه عرضه سوخت و فرآورده‌های نفتی در منطقه کردستان وجود دارد.

کد خبر 744599

دیگر خبرها

  • نفت روی کشتی و آب نداریم؛ از درآمد‌های نفتی برای پرداخت حقوق استفاده نمی‌کنیم
  • افزایش ۱۱۲ درصدی ترانزیت کالا‌های نفتی در سال ۱۴۰۲
  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است
  • مصرف بیش از ۱۷۲ میلیون مترمکعب CNG در کردستان
  • افزایش ۲۲۴ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی ایران به افغانستان
  • ظرفیت‌های چندگانه قصرشیرین می‌تواند بسترساز شکل‌گیری یک منطقه آزاد ممتاز باشد
  • افزایش صادرات غیر نفتی ایران به افغانستان
  • دیپلماسی ریا
  • قصرشیرین می‌تواند بسترساز شکل‌گیری یک منطقه آزاد ممتاز باشد
  • افزایش ۲۲۴ میلیون دلاری صادرات غیر نفتی ایران به افغانستان