Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@08:21:45 GMT

اجرای طرح «اهدای خون بانوان بسیجی» در کردستان+تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۸۷۵۷

اجرای طرح «اهدای خون بانوان بسیجی» در کردستان+تصاویر

تعدادی از بانوان بسیجی کردستان در یک حرکت زیبا و در شرایطی که همه برای درامان ماندن از خطر ویروس کرونا در خانه مانده‌اند، با حضور در انتقال خون مرکز استان، خون اهدا کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خدا می‌بخشد، تا در تکاپوی به دست آوردن آرامش از نعمت‌هایش بهره بگیریم در این تکاپوها و هیجان‌ها، روزگاری هم هست که آرامش از ما سلب می‌شود در این زمان است که دوست داریم دوستی به یاریمان بیاید و برای رهایی از اضطراب‌ همراه ما باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دوست مهربان، یعنی خداوند همیشه واسطه‌هایی را برای یاری همیشگی‌اش، از میان بندگان خوب خود انتخاب می‌کند.

خونی که در رگ‌هایم جاری است، همان عشق است، عشق سرخ و خروشانی که خالق مهربانم در وجود من سرازیر کرده. عشقی که چون معجزه، معجزه‌ای مستدام در سراسر هستی‌ام روانه است و حیات می‌بخشد.

اگر جایی از این دنیا، کسی عشق را برای زندگی‌اش کم بیاورد، من به یاری‌اش می‌شتابم. با رگ‌رگ وجودم، با قطره قطره خونم، عشق را برایش به ارمغان می‌برم.

باید همه با هم زندگی را تجربه کنیم، همه در کنار هم عشق را باید در رگ‌هایمان داشته باشیم، باید همه با یکدیگر بودن را قسمت کنیم وگرنه زندگی، کسالت بیهوده‌ای است که زیبایی‌هایش همه می‌پژمرند و به هیچ چشمی دل انگیز نمی‌آیند؛ وگرنه خدا از بندگانش ناامید می‌شود و دیگر هیچ عشقی نمی‌آفریند.

عشق من، در رگ‌هایم جاری است و رگ‌های تو مرا اگر صدا کنند، می‌شتابم، بگذار خون دوست داشتنم را اندکی به تو هدیه کنم.

همانگونه که پیش‌بینی شده بود پای کرونا به کشور ایران هم باز شد و بسیاری از بخش‌ها را برای قطع زنجیره کرونا ویروس که با سرعت در کشور در تاخت و تاز بود به تعطیلی کشاند.

در خانه بمانید تا زنجیره کرونا قطع شود

در خانه ماندن بهترین راهکار برای قطع زنجیره کروناویروس به پیشنهاد مسوولان و متولیان بخش سلامت و درمان کشور موضوعی که همه عزم‌ها را برای عملیاتی کردنش جزم کرد و طرح‌های مختلف را تقریبا طی دو ماه گذشته در سطح کشور عملیاتی کرد...

امروز تا حدود زیادی حساس‌سازی‌ها صورت گرفته و ترددها به حداقل ممکن رسیده است، اما در این شرایط هستند انسان‌هایی که زندگی و ادامه حیاتشان به حضور و ایثار خون دیگران دارد.

بیماران سرطانی، تالاسمی، مجروحین ناشی از تصادفات و غیره برای ادامه حیات نیاز به خون دارند خونی که باید توسط دیگران اهدا شود..

میزان مشارکت بانوان کردستان در اهدای خون بالاتر از میانگین کشوری است

ترس از ابتلا به کرونا خیلی‌ها را خانه‌نشین کرده تا جاییکه بنا به گفته مدیرکل انتقال خون کردستان در هفته‌های نخست شیوع این ویروس میزان ذخیره خون و فرآوردهای خون در استان به حداقل ممکن خود رسید.

محمدسعید کریمیان می‌گوید: شرایط به نحوی داشت جلو می‌رفت که مجبور به فراخوان شدیم و در آن شرایط رسانه‌ها هم پای کار آمدند و  انعکاس وضعیت موجب شد مردم فهمیم استان در آن شرایط حساس با درک درست از شرایط، عملکرد مناسبی رقم زدند.

وی تصریح کرد: امروز هم در اقدامی جهادی جمعی از خواهران بسیجی به همت سازمان بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌المقدس کردستان اقدام به اهدای خون کردند.

وی افزود: مشارکت بانوان و این حضور می‌تواند تاثیر بسزایی در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ اهدای خون به ویژه در بین بانوان که کمترین درصد مشارکت در این خصوص دارند داشته باشد.

کریمیان اذعان کرد: در حال حاضر میزان مشارکت بانوان در بحث اهدای خون در استان بالاتر از میانگین کشوری است.

خانم ملایی یکی از اهداکنندگان می‌گوید:  خون یک ماده حیاتی و ضروری برای تمام افراد و به ویژه بیماران محسوب می‌شود و ما هم وظیفه خود دانستیم که با اهدای خون نقش کوچکی در نجات زندگی همنوعانمان داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به اطلاع‌رسانی‌هایی که طی این مدت در رسانه‌ها شده، نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به صورت روزانه وجود دارد و شیوع کرونا تا حدود زیادی آمار اهدای خون را کاهش داده است امیدواریم این حرکت ما بتواند آغازی بر افزایش مشارکت مردم به ویژه بانوان برای اهدای خون باشد.

زیبا مرادی بانوی مسنی است که به قول خودش ناخواسته از قافله عقب بماند و در کنار جوانان به میدان ایثار خون آمده تا نقش هرچند کوچک در این حرکت جهادی داشته باشد، می‌گوید: امیدواریم هرچه زودتر شر کرونا از سر جهان و کشور ما کنده شود و مردم با آرامش همانند روزهای گذشته زندگی کنند.

اجرای طرح «اهدای خون بانوان بسیجی» در کردستان

مسوول بسیج جامعه زنان سپاه کردستان می‌گوید: از آنجا که خدمت به همنوع و تلاش در راستای نجات آنها از دستورات دین اسلام است و در شرایط کنونی باید بیش از پیش به این موضوع توجه کنیم.

بتول سرکانی به اجرای طرح «اهدای خون بانوان بسیجی» در کردستان همزمان با سراسر کشور اشاره کرد و گفت: این طرح با توجه به نیاز مبرم بیماران به گروه‌های خونی و با مشارکت بانوان بسیجی همزمان با سراسر کشور از 18 تا 25 فروردین ماه در 2 شهرستان سنندج و سقز اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه خواهران بسیجی ما همیشه وظیفه و تکلیف خود را خدمت‌رسانی به مردم می‌دانند، تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و نجات جان هموطنان از مهم‌ترین هدف اجرای این طرح است که با مشارکت بانوان بسیجی 18 سال به بالا در استان برگزار می‌شود.

نجفی یکی از بانوان شرکت‌کننده در این طرح نخستین باری است که برای اهدای خون آمده‌ است، می‌گوید: هرچند شرایط امروز به واسطه شیوع کرونا ایجاب می‌‌کند در خانه بماند اما احساس تکلیف او را مجبور به این ماندن کرده است.

وی افزود: بنا به دعوت سازمان بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌المقدس کردستان برای اهدای خون در این مرکز حضور پیدا کردیم و شاید این حرکت بتواند در این شرایط کمی به رفع نیاز خون و فرآوردهای آن باشد.

وی با بیان اینکه اهدای خون اهدای زندگی است و همه باید در این امر خداپسندانه شرکت کنند، اذعان کرد: اینکه بتوانیم با اهدای خون به حیات هم نوع خود کنیم شاید کمترین کمکی باشد که در شرایط کنونی بتوانیم انجام دهیم.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: اهدای خون کردستان بانوان عشق مشارکت بانوان بانوان بسیجی اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۸۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بانوان شهر بهارستان از اجرای طرح نور(حجاب وعفاف)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ به گزارش روابط عمومي دفتر امام جمعه بهارستان ،جمعی از بانوان محجبه در همراهی با حجت الاسلام تاج زاده امام جمعه بهارستان و سرهنگ اسماعیلی رئیس کلانتری بهارستان با شعار نیروی انتظامی همراهیم همراهیم حمایت خود را از اجرای این طرح اعلام کردند.

طرح نور مطالبه‌ای مردمی است که از ۲۵ فروردین ماه امسال فرماندهی انتظامی آن را در سراسر کشور اجرا می‌کند.

دیگر خبرها

  • طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • حمایت بانوان شهر بهارستان از اجرای طرح نور(حجاب وعفاف)
  • اعلام حمایت جمعی از بانوان رشتی در اجرای طرح نور فراجا
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • رسانه‌های استان سمنان روحیه بسیجی را در جامعه گسترش دهند
  • آغاز اجرای پروژه تعریض محور دهگلان_ بلبان آباد
  • قدردانی بانوان کیش از پلیس در اجرای طرح نور
  • اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان
  • بنیان خانواده باید در جامعه حفظ و تقویت شود