Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@22:24:00 GMT

مستندسازی بافت‌ تاریخی چهار روستای کرمان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۸۷۹۲

مستندسازی بافت‌ تاریخی چهار روستای کرمان آغاز شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از آغاز مطالعات مستندسازی بافت‌های تاریخی چهار روستای این استان خبر داد.

فریدون فعالی افزود: در راستای حفاظت از بافت های تاریخی با ارزش روستایی مطالعات روستاهای تاریخی هنزا (شهرستان رابر)، افزاد ( شهرستان کوهبنان)، تیکدر (کرمان) و گیسک (زرند) در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه به همین منظور قراردادی با مشاور ذیصلاح منعقد و کار مطالعه آغاز شده است، اظهار داشت: طی این پروژه مطالعاتی، مستندسازی بافت های تاریخی، امکان سنجی، آسیب شناسی و طراحی و بهسازی محدوده های مورد نظر انجام و پس از آن مبنای اقدامات اجرایی در مرمت و احیا بافت های تاریخی مذکور قرار خواهد گرفت.
فعالی در پایان خاطرنشان کرد: استان کرمان از نظر وجود بافت های تاریخی از غنای قابل توجهی برخوردار است و مرمت و احیا این بافت ها می تواند در توانمندسازی ساکنان این بافت ها و همچنین رشد صنعت گردشگری نقش بسزایی ایفا کند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بافت های تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۸۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات آبرسانی به تنها روستای محروم از شبکه آب در باخرز خراسان رضوی آغاز شد

محمدرضا جعفری گفت: عملیات اجرایی این طرح آبرسانی در هفته جاری توسط قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) و یگان مهندسی لشکر ۵ نصر نیروی زمینی سپاه به عنوان مجری طرح انجام می‌شود.

وی بیان کرد: لوله گذاری نزدیک به ۱۲ کیلومتر خط انتقال آب و شبکه توزیع، احداث ۲۰ باب حوضچه شیرآلات، احداث یک باب مخزن ۱۰۰ متر مکعبی، احداث یک باب اتاقک کلر زدایی و سالم سازی آب و بهسازی منبع تامین آب و احداث دو باب حوضچه رسوب گیر و تقسیم آب مشخصات فنی این پروزه محرومیت زدایی است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان باخرز اعتبار اولیه اجرای این طرح را ۶۵ میلیارد ریال و اعتبار موردنیاز جهت تکمیل پروژه را نزدیک به ۱۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

جعفری افزود: با کار جهادی سبز پوشان یگان مهندسی لشکر ۵ نصر حداکثر تا پایان سال طرح یاد شده تکمیل و مردم روستای نقاره خانه به عنوان پنجاه و چهارمین و آخرین روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان باخرز صاحب نعمت شبکه تامین آب شرب بهداشتی می‌شوند.

شهرستان باخرز با بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت، ۱۸ هزار و ۶۰۹ مشترک آب شرب دارد که در دو نقطه شهری و ۵۳ روستا، زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • عملیات آبرسانی به تنها روستای محروم از شبکه آب در باخرز خراسان رضوی آغاز شد
  • سارق چهار میلیارد تومانی طلای منازل در کمند پلیس کرمان
  • ۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است
  • معبر اطراف میدان توحید در کرمان پیاده‌راه می‌شود
  • نگاهی به حال و روز ناخوش گذر تاریخی ابولولو در آران و بیدگل + فیلم
  • بنا‌های تاریخی پایتخت نونوار می‌شود
  • مرمت پیکره گلی محوطه تاریخی کنارصندل جیرفت
  • تزریق روح تازه در کالبد بناهای تاریخی پایتخت
  • فعالیت کارگاه‌های پاکسازی گل سنگ‌ها در تخت‌جمشید/ مستندسازی و مستندنگاری محل گل سنگ‌ها