Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-18@11:31:47 GMT

اعلام فهرست مشاغل مجاز به فعالیت؛ سه شنبه

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۸۸۳۴

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: با همکاری وزارت بهداشت، صمت، کشور و نیروی انتظامی، فهرست مشاغل مجاز به فعالیت از ابتدای هفته آینده، فردا برای تصمیم گیری نهایی به ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  آقای سعید ممبینی در نشست کارگروه تدوین پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی واحد‌های صنفی و تعیین اولویت بازگشایی رسته‌های صنفی که صبح امروز با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صنعت، معدن و تجارت و وزارت کشور و اماکن نیروی انتظامی در اتاق اصناف ایران برگزار شد با اشاره به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص پیشنهاد اسامی اصناف مجاز به فعالیت از ابتدای هفته آینده از سوی اتاق اصناف و با همکاری دستگاه‌های مسئول به این ستاد افزود: این فهرست حداکثر تا فردا به ستاد اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قرار است وزارت بهداشت ارزیابی‌های تخصصی انجام دهد تا بر اساس آن، فهرست شروع فعالیت مشاغل مختلف را اعلام کنیم. او گفت: در جلسه امروز با تمرکز بر حفظ اشتغال در واحد‌های صنفی مقرر شد وزارت بهداشت ارزیابی‌های تخصصی را انجام دهد تا فهرست مشاغل مجاز به بازگشایی و شروع اشتغال مشاغل را اعلام کنیم.  به گفته رئیس اتاق اصناف ایران، مشاغلی که پیشتر فعالیت آن‌ها ممنوع اعلام شده بود، همچنان ممنوع هستند تا تصمیم‌گیری‌های لازم در این خصوص انجام گیرد.  ممبینی افزود: ستاد ملی مبارزه با کرونا مأموریت تعیین گروه‌های صنفی که بتوانند به تدریج و با توجه به شرایط پیش آمده، فعالیت خود را آغاز کنند، به کمیته‌ای متشکل از اتاق اصناف واگذار کرده و مقرر است این مشاغل در استان‌ها از ۲۳ فروردین و در شهر تهران از ۳۰ فروردین فعالیت خود را با تصمیم و اعلام نهایی ستاد ملی مبارزه با کرونا آغاز کنند.  وی تصریح کرد: این کارگروه فعالیت خود را از ۱۵ فروردین آغاز کرده و مشاغل را با توجه به حساسیت‌های بهداشتی و با توجه به جنبه‌های فعالیت گروه‌های صنفی مختلف و از جمله میزان اشتغال زایی بررسی کرده‌ایم و با یک مدل کاملا علمی، بررسی‌های لازم صورت گرفته است.  ممبینی افزود: تصمیم گرفته شد که از ۲۳ فروردین برخی مشاغل فعالیت خود را در استان‌ها آغاز کنند، اما بنا داریم تا اعلام نظر نهایی وزارت بهداشت، مشاغل ممنوع شده فعلا بازگشایی نشوند و بر این اساس مشاغلی که اجازه فعالیت نداشتند همچنان فعالیت آن‌ها ممنوع است. رئیس اتاق اصناف ایران گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا فهرستی را مشخص کرده است و بر اساس آن مشاغلی که تامین نیاز‌های روزمره مردم را بر عهده دارند از جمله میوه فروشی‌ها و فروشندگان خوار و بار باز هستند و مشاغلی که با نظر کارشناسان وزارت بهداشت، بیشتر زمینه ساز انتشار ویروس هستند نیز باید همچنان تا رفع فراگیری این ویروس بسته بمانند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مشاغل مجاز ستاد مبارزه با کرونا اتاق اصناف ایران ممبینی ستاد ملی مبارزه با کرونا اتاق اصناف ایران فعالیت خود وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۸۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات اتاق اصناف کشاورزی در خاتم

دشتی رئیس سازمان تعاونی روستایی استان یزد در جمع فعالین بخش کشاورزی شهرستان خاتم گفت: با توجه به اینکه شهرستان خاتم قطب کشاورزی است می‌طلبد انتخابات پرشوری در این شهرستان برگزار شود.

دشتی افزود: خوشبختانه با استقبال خوب فعالین بخش کشاورزی این شهرستان انتخابات دو اتحادیه صنف باغداری و دامداران برگزار شد.

او بیان کرد: هدف از برگزاری انتخابات و تشکیل اتحادیه‌ها و اتاق اصناف کشاورزی این است که بتوانیم خواسته‌های برحق کشاورزان منطقه مجدانه پیگیری شود. 

دشتی رئیس سازمان شرکت تعاونی استان در پایان با هیئت مدیره‌های تشکل‌ها تعاونی تولید فجر، تعاونی تولید نهرمسیح و شرکت تعاونی روستایی هرات دیدار و راهکار‌های توسعه فعالیت هایشان در شهرستان بررسی شد و تاکید کرد هیئت مدیره‌ها برای ارائه خدمت بیشتری به مردم فعالیت‌های خود را تشدید کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • برگزاری انتخابات اتاق اصناف کشاورزی در خاتم
  • اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳
  • دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳
  • اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال 1403
  • مدارس برخی شهرهای سیستان و بلوچستان تعطیل شد
  • مدارس برخی شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان غیرحضوری شد
  • مدارس سیستان و بلوچستان غیرحضوری شد
  • مدارس این شهر غیرحضوری شد
  • ممنوعیت واردات گوشی‌های دکمه‌ای تکذیب شد