Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر عتباتی روز دوشنبه در نشستی با رییس دانشکده علوم پزشکی و اعضای ستاد قرارگاه زیستی خلخال افزود: همکاری مجموعه مدیریت این شهرستان همراه با انجام اقدامات پیشگیرانه از کرونا زمینه‌ساز موفقیت خلخال در مقابله با ویروس کرونا شده و این منطقه را تبدیل به الگوی نمونه استان در این زمینه کرده است.

او اظهارداشت: بازدید از خلخال و کسب اطلاعات لازم در خصوص وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان حاکی از این واقعیت است که در سایه پیش‌بینی‌های اولیه و همکاری همه ارگان‌های درگیر در مقابله با ویروس کرونا در خلخال مسوولان این منطقه توانسته‌اند در استان و کشور وضعیت بهتری نسبت به سایر مناطق داشته که این تلاش جای قدردانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استان اردبیل هم در وضعیت خوبی بوده و این بدین معنی نیست که سهل‌انگاری و بی‌توجهی صورت گرفته باشد و همانطور که مسوولان بهداشت هم تاکید دارند همه باید همچنان فاصله‌ اجتماعی، قرنطینه‌های خانگی و عدم حضور در تجمعات را رعایت کنند تا از شر این ویروس خلاص شویم.

وی با بیان اینکه علت اصلی شیوع بیماری کرونا در مناطق مختلف استان اردبیل تردد مسافران و میهمانان خارج از استان به این منطقه است، گفت: با تمهیدات صورت گرفته در حال حاضر هرگونه مسافرت به استان بصورت کنترل شده است.

رییس دانشکده علوم پزشکی خلخال هم با ارائه گزارشی از وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان گفت: با همکاری مردم و تلاش شبانه‌روزی کارکنان  دانشکده، موفق به کسب رتبه نخست کشوری در زمینه غربالگری بیماری کرونا شدیم.

دکتر ابوالفضل باقری اظهارداشت: شهرستان خلخال ۱۲۰ کیلومتر مرز زمینی با گیلان دارد و با داشتن چندین راه ارتباطی به این استان بیشترین مراودات را با گیلان دارد.

وی با اشاره به اینکه گیلان دومین استان آلوده به ویروس کرونا در کشور بود و به خاطر شرایط شغلی اهالی خلخال تردد زیادی با این استان داشتند،گفت: با همکاری مردم و تلاش دستگاه‌های عضو قرارگاه زیستی خلخال مسافرت مردم به گیلان و بالعکس به خوبی مدیریت شد.

وی افزود: بیشترین بستری در بیمارستان امام (ره) خلخال در یک روز هفت نفر بوده که آزمایش ۲ نفر مثبت اعلام شد و در مجموع از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور تاکنون ۴۲ نفر بستری شده‌اند که نتیجه آزمایش ۱۹ نفر مثبت بود و پنج نفر هم در این مدت فوت شدند.

دکتر باقری با بیان اینکه حدود ۲۵۰ نفر هم با علائم مشکوک در منازل قرنطینه هستند، گفت: با بررسی جزییات پرونده ۱۹ بیمار کرونایی و پنج جان باخته از این بیماری در خلخال مشخص شد که ۵۰ درصد شیوع  بیماری از طریق ارتباطات نزدیک بوده به نوعی که یا به میهمانی شخص ناقل بیماری رفته یا میهمان ناقل برای آنها آمده بود.

رییس دانشکده علوم پزشکی خلخال بیان کرد: موضوع مهم که شهروندان باید به آن توجه داشته باشند، رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی همچون روال روزهای گذشته است در غیر اینصورت دوباره باید شاهد شیوع بیماری باشیم.

برچسب‌ها ویروس کرونا خلخال اردبیل بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خلخال اردبیل بهداشت و سلامت ویروس کرونا خلخال اردبیل بهداشت و سلامت بیماری کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۸۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین اعتبارات لازم برای مقابله با خسارتهای سیلاب

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرمی شامگاه چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه جنوب استان، در خصوص آخرین وضعیت سیلاب و نشستی که با وزیر کشور برگزار شد، افزود: اقدامات و تصمیمات لازم برای بسیج تمامی امکانات و تأمین اعتبارات برای رفع مشکلات مردم سیل زده سیستان و بلوچستان انجام شده و با عنایت ویژه شخص وزیر کشور، اعتبارات لازم برای مقابله با خسارات ناشی از سیلاب در جنوب استان تأمین شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر وظایف، مسؤولیت‌ها و حیطه کاری مسؤولان در حوزه سیل مشخص شده و براین اساس، در زمینه موضوعات مختلف مرتبط با سیلاب، جلسات کارشناسی لازم برگزار و اقدامات مورد نیاز با اولویت و جدیت اجرا می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با تقسیم بندی مناطق سیل زده، مسؤولان هر منطقه برای رسیدگی به مسائل مشخص هستند.

کرمی با بیان این مطلب که در زمینه بازگشایی راه‌ها و تأمین اقلام مورد نیاز نیز تصمیمات لازم اتخاذ شده، اضافه کرد: برای تخلیه آب دستگاه‌های کفکش مورد نیاز خریداری می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع آب شرب بهداشتی در مناطق سیل زده، گفت: هماهنگی لازم با کارخانه آب شیرین کن (نگور) و مجموعه‌های مرتبط برای تأمین آب شرب مردم انجام شده و همه در تلاش برای حل مشکلات مردم ساکن در مناطق سیل زده هستند.

کد خبر 6081620

دیگر خبرها

  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • تأمین اعتبارات لازم برای مقابله با خسارتهای سیلاب
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • ۳۳۲ واحد نهضت ملی مسکن در خلخال در حال اجراست
  • تحویل ۴ باب خانه محرومین در روستای خوجین خلخال
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • کاهش کلسترول با این نوع سبزی
  • تصمیمات اشتباه باعث بدبینی مردم به همه مسوولان می‌شود
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • مجوز دانشکده علوم پزشکی ملایر در آستانه صدور قرار دارد ‌