Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ساعت ۱:۲۳ بامداد امروز آتش‌سوزی خودروهای سواری در پارکینگ یک مجتمع مسکونی واقع در شهرری، میدان ساعی، خیابان فدایی به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تهران به سرعت آتش‌نشانان ایستگاه ۹ به همراه گروه امداد و نجات ۱۷، خودروی دستگاه تنفسی و خودروی بالابر را به محل حادثه اعزام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توکل قاسم‌پور؛ افسر آماده منطقه هفت عملیات آتش‌نشانی درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: یک دستگاه خودروی سواری پژو ۲۰۶ در پارکینگ منفی یک مجتمع مسکونی ۲۰ واحدی به علت نامعلومی دچار آتش‌سوزی شد که با توجه به بسته بودن فضای پارکینگ، شعله‌های آتش به دو خودروی مجاور آن (خودروی پراید و پژو ۴۰۵) سرایت کرد.

وی با اشاره به متصاعد شدن دود بسیار زیادی از داخل پارکینگ افزود: آتش‌نشانان با رعایت موارد ایمنی و پس از قطع جریان برق و گاز مجتمع به چند گروه تقسیم شدند که یک گروه پس از مجهز شدن به دستگاه تنفسی با استفاده از لوله‌های آبدهی آتش‌نشانی برای خاموش کردن شعله‌های آتش وارد پارکینگ ساختمان شده و دو گروه دیگر با استفاده از دستگاه تنفسی به جست‌وجوی محبوسین در طبقات و همچنین تخلیه ساکنان از داخل ساختمان پرداختند.

افسر آماده منطقه هفت عملیات آتش‌نشانی تهران خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان بلافاصله توانستند به کانون آتش‌سوزی دسترسی پیدا کرده و شعله‌های آتش را در همان دقایق نخست مهار و کاملاً خاموش کنند همچنین گروه دیگری از آتش‌نشانان پس از بررسی در داخل ساختمان موفق شدند حدود ۴۰ نفر از ساکنان را به محیط امن و بیرون از ساختمان منتقل کنند.

قاسم‌پور تصریح کرد: با توجه به اقدام به موقع آتش‌نشانان و مهار شعله‌های آتش در همان دقایق نخست، تنها یکی از ساکنان  (مردی ۵۵ ساله) دچار شوک و ترس شده بود که برای انجام معاینه به کادر پزشکی حاضر در محل حادثه تحویل داده شد.

بنابر اعلام پایگاه خبری ۱۲۵؛ علت بروز این آتش‌سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی تهران در حال بررسی است.

۴۷۲۳۱ کد خبر 1373462

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اورژانس آتش نشانی آتش سوزی آتش نشانان آتش نشانی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۸۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه

حمیدرضا ململی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره عملکرد آتش نشانی قزوین در فروردین ماه سال جاری اظهار کرد: آتش نشانان قزوینی در فروردین سال جاری در ۲۶۸ عملیات حضور داشته‌اند.

وی افزود: تماس‌های مردمی با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی قزوین در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، آتش نشانان را به ۲۶۸ عملیات مختلف امداد نجات و اطفا حریق رهسپار کرد که آتش نشانان با اقدام سریع و اعزام به موقع نسبت به رفع خطر و ایمن سازی محل حادثه اقدام کردند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی قزوین با بیان اینکه از مجموع عملیات‌های انجام شده ؛۱۷۴ مورد مربوط به حوادث بوده که از این مقدار بیشترین آمار مربوط به حوادث آسانسور بوده افزود: خوشبختانه ۱۱۲ نفر در این عملیات‌ها نجات یافته‌اند.

ململی ادامه داد: همچنین آتش نشانان ایستگاه‌های ۱۰ گانه این سازمان در ۹۴ عملیات اطفای حریق نیز طی ماه گذشته حضور داشته‌اند که بیشترین آمار با ۲۵ مورد متأسفانه مربوط به حریق منازل مسکونی بوده است.

سرپرست سازمان آتش نشانی قزوین رعایت توصیه‌های ایمنی را در کاهش وقوع حوادث و حریق بسیار مؤثر دانست و افزود: قطع نمودن انشعابات اصلی برق و گاز در هنگام خروج طولانی مدت از منزل و داشتن یک کپسول خاموش کننده می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش خسارات مالی و حتی جانی برای شهروندان داشته باشد.

کد خبر 6087284

دیگر خبرها

  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه
  • تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی_تجاری به علت گودبرداری غیراصولی
  • تخلیه ساکنان ۴ مجتمع مسکونی تجاری در قزوین به دلیل گودبرداری
  • آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی
  • حریق منزل مسکونی در بولوار شهید چراغچی مشهد مقدس اطفا شد 
  • حریق منزل مسکونی در بلوار چراغچی اطفا شد 
  • آتش نشانان آتش‌سوزی مهیب در یک مجتمع مسکونی را مهار کردند
  • مهارآتش‌سوزی درمجتمع مسکونی در کرمان
  • مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در کرمان
  • نجات راننده مصدوم محبوس از درون پراید