Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا «جو جون» رییس اداره بین الملل بانک مرکزی چین روز دوشنبه در پکن گفت: جامعه بین المللی باید در برابر مخاطرات ناشی از ویروس کرونا هوشیار باشد و با تمام توان با این تهدید مقابله کند چون اگر کرونا از کنترل خارج شود دنیا با دور تازه‌ای از افسردگی بزرگ (رکود اقتصادی) روبرو خواهد شد. 

جهان در سال ۲۰۰۸ میلادی با رکود و بحران اقتصادی بزرگی مواجه شد که بعدها به آن لقب «افسردگی بزرگ» دادند و این مقام بانک مرکزی چین کرونا را باعث بروز دور دوم این افسردگی می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او تصریح کرد: ما هنوز به آن مرحله نرسیده‌ایم اما توقف تجارت بین الملل،  ارتباط نداشتن چهره به چهره مردم و از دست رفتن کنترل مهار بیماری موجب رکود خواهد شد یکی از بزرگترین رکوردهای اقتصادی دنیا که ارزش سهام جهانی را بشدت کاهش داد مربوط به سال‌های ۱۹۳۰ است اما «چونگ لای» اقتصاددان دانشگاه هنگ کنگ می‌گوید که کرونا به آن شدت اقتصاد را درگیر نخواهد کرد. 

آثار کرونا هم بر اقتصاد دنیا بسیار منفی بوده است برای نمونه آمریکا تنها در دو هفته از بیکاری نزدیک به ۶ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر خبر داده است چین هم هشدار داده است استمرار تعطیلی تجارت و صنایع می‌تواند باعث بیکاری ۱۸ میلیون نفر شود. 

مقام بانک مرکزی چین با اشاره به سقوط ۳۵ درصدی بازار جهانی گفت: الان تخصیص کمک‌های سرمایه‌ای به تنهایی نمی‌تواند مشکل بازار جهانی را برطرف کند باید ابتدا همه گیری و شیوع گسترده بیماری را متوقف کرد. 

او گفت: کشورها برای جلوگیری از سقوط ارزش سهام در دنیا تلاش کرده‌اند اما چون همه گیری مهار نشده است نظام‌های مالی و بانکی کماکان در معرض خطر هستند. 

کارشناسان بر این باورند «۲۵ درصد نرخ بیکاری در کشورهای توسعه یافته پس از کرونا»  نشانه‌هایی از جدی بودن خطر است و نباید اجازه داد ویروس کرونا برای مدت طولانی کره زمین را در احاطه بگیرد. 

برچسب‌ها ویروس کرونا چین پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چین ویروس کرونا چین بانک مرکزی چین ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۹۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی ایران سبد دارایی‌اش را تغییر داده است

پایگاه المیادین در یادداشتی نوشت: پس از چند دهه تحریم اقتصادی علیه ایران، تل‌آویو انتظار داشت ایران به‌دلیل مشکلات اقتصادی در واکنش به حمله به کنسولگری‌اش در دمشق محتاط عمل کند، اما حملۀ موشکی ایران نشان داد این کشور از قید احتیاط فراتر رفته است.

گزارش‌های زیادی در رسانه‌های ایرانی منتشر شده که دولت ذخایر کالایی خود را در ماه‌های اخیر به‌میزان قابل توجهی افزایش داده و بخش مهمی از وابستگی میان‌مدت به واردات را رفع کرده؛ اما کارت اصلی ایران بر روی میز مربوط به تغییر سبد دارایی‌های خارجی بانک مرکزی است.

طبق اطلاعات رسیده از منابع آگاه خارجی، بانک مرکزی ایران در یک‌سال گذشته و به‌ویژه در ۳ ماه اخیر به‌شکل بی‌سابقه‌ای ذخایر طلا و فلزات گران‌بهای خود را در خزانه از منابع خارجی افزایش داده است.

بدون تردید با وجود فشار‌های تحریمی آمریکا، ایران درحال ایجاد مسیر امن برای تامین مالی تجارت خارجی است. این موضوع به تجارت غیرنفتی و بخش غیردولتی ایران نیز گسترش پیدا کرده است و تجار ایران می‌توانند برای رفع تعهد ارزی، از طلا استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱/ تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت
  • اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • کاهش فقر مطلق در ایران به روایت بانک جهانی
  • اقتصاد ایران تا اطلاع ثانوی، نفتی، رانتی و دستوری است
  • هشدار صندوق بین‌المللی‌ پول نسبت به مصادره دارایی‌های روسیه
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار
  • بانک مرکزی ایران سبد دارایی‌اش را تغییر داده است