Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@20:06:10 GMT

آغاز به کار پروژه تونل خوانسار بعد از دو سال توقف

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۹۵۷۶

آغاز به کار پروژه تونل خوانسار بعد از دو سال توقف

ایسنا/اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از ادامه روند اجرایی عملیات پروژه تونل خوانسار خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت محور خوانسار-بویین میاندشت و نقش تونل در افزایش ایمنی تردد، با پیگیری های انجام شده و از طریق تهاتر بدهی معوقه به پیمانکار، این پروژه مجدداً از سرگرفته شد.

علیرضا قاری قرآن با اعلام این خبر، اظهار کرد: ادامه عملیات اجرایی تونل خوانسار، با پیگیری های انجام شده و تامین اعتبار از دو محل «سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای» و «شرکت ساخت و توسعه راهها» روز گذشته ۱۷ فروردین ماه رسماً آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پروژه حفاری و احداث تونل خوانسار یکی از پروژه های راهسازی این اداره کل است که ارتباط بین شهرستان خوانسار با شهرستان بوئین میاندشت را با توجه به راه صعب العبور موجود، تسهیل می بخشد، افزود: این منطقه به دلیل وجود گردنه با شیب‌های طولانی بسیار زیاد، نبود مشخصات فنی منطبق با طبقه‌بندی و شرایط هندسی راه، لغزندگی شدید مسیر، یکی از طرح های شاخص این اداره کل است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه این تونل به عنوان شاهراه غرب استان اصفهان تلقی می شود، گفت: این پروژه سه استان اراک- اصفهان- خوزستان را متصل می کند و با اتمام تونل میزان تردد از گردنه و زمان سفر کاهش یافته و ایمنی در تردد افزایش می یابد.

وی افزود: قرارداد اولیه تونل خوانسار، به طول ۴۰۲۰ متر شامل ۱۲۰۰ متر تونل و ۲۸۲۰ متر راه های طرفین بود که بیش از ۹۰ درصد عملیات خاکی و پل سازی انجام شد و از عملیات تونل، حفاری طاق تونل اتمام گشت و حدود ۲۰۰ متر لاینینگ (پوشش یکپارچه بتنی سقف و دیواره ها) اجرا شده است. اما به علت تامین نشدن منابع مالی و مطالبات پیمانکار این پروژه نزدیک به دو سال متوقف شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از راه و شهرسازی استان اصفهان، به گفته قاری قرآن، احجام عملیات خاکی، شامل ۲۵۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و ۱۴۰ هزار مترمکعب خاکریزی بوده و تعداد ۹ دستگاه ابروی دهانه تا ۵ متر در کل مسیر وجود دارد. 

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه تاکنون ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و قرارداد جدید که به مبلغ حدود ۲۳۰ میلیارد ریال است که شامل حفاری و تحکیم اولیه پاطاق به طول ۸۰۰ متر و انجام باقیمانده لاینینگ به طول ۱۰۰۰ متر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به مطالعات انجام شده در خصوص راه های دسترسی به تونل، گفت: از حدود ۱۸ کیلومتر راه های دسترسی به تونل، ۱۴ کیلومتر در شهرستان خوانسار و ۴ کیلومتر در شهرستان بوئین و میاندشت است و برای اتصال تونل به محور خوانسار-گلپایگان حدود ۱۶ کیلومتر مسیر لازم است که در فازهای بعدی باید اجرا شود و به عنوان کمربندی خوانسار عمل خواهد کرد.

وی گفت: برای اجرای مرحله تکمیل راه ها و اتصال به جاده گلپایگان حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تامین منابع مالی در قالب یک قرارداد مجزا و انتخاب پیمانکار فرآیند عملیات آن هم نیز اجرا می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تونل پروژه راه اعتبارات عمرانی تهاتر پيمانكار مطالبات معوق راه و شهرسازی استان اصفهان تونل خوانسار انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۹۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیمار و رهاسازی ۲ توله سمور سنگی در طبیعت خوانسار

 ۲ توله سمور سنگی که به اداره حفاظت محیط‌زیست خوانسار تحویل شده بودند، تحت نظر رئیس اداره حیات وحش استان تیمار و بررسی‌های لازم درخصوص سلامت آنها، انجام شد.

با توجه به گزارش دریافتی و دیده شدن مادر این سمورها، برنامه بازگردانی آنها به زیستگاه اصلی مدنظر قرار گرفت و تلاش می‌شود تا شرایط زیست طبیعی این گونه، از سر گرفته شود.

سَمور سَنگی (نام علمی: Martes foina) یکی از انواع سمور است. این جانور دارای قدی کوچک و پا‌های کوتاه و انگشت‌رو است و بدنش باریک و کشیده و پوستش نرم است. زیستگاه این حیوان از مغولستان و چین در آسیا تا غربی‌ترین نقاط اروپا امتداد دارد.

این حیوان به جهت لکه سفید زیر سینه‌اش به سمور سینه‌سفید و به جهت علاقه به زندگی در جنگل‌های راش و ممرز به سمور راش نیز معروف است.

علت اصلی حضور این گونه در شهرستان خوانسار وجود باغات فراوان و کوهستانی بودن منطقه و به تبع آن شباهت اقلیم به مناطق شمالی کشور است.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی منوریل قم پس از ۱۰ سال توقف آغاز می‌شود
  • جزئیات ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» در سریلانکا
  • عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد
  • پایان یک توقف طولانی؛ گاز ایران در مسیر پاکستان
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • نمایش توان فنی و مهندسی ایران در سریلانکا
  • بازدید نماینده عالی دولت در خراسان رضوی از پروژه کنترل آب‌های مازاد مرزی
  • تیمار و رهاسازی ۲ توله سمور سنگی در طبیعت خوانسار
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • عملیات اجرایی طرح انتقال آب از سد کارون ۳ به ایذه اجرا شد