Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@08:06:59 GMT

عملکرد فدراسیون ژیمیناستیک در سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۹۷۱۳

عملکرد فدراسیون ژیمیناستیک در سال ۹۸

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش به عملکرد و حواشی فدراسیون ژیمناستیک در سال ۹۸ می‌پردازیم.

فدراسیون ژیمناستیک سال بسیار سختی را پشت سر گذاشت. تیم ملی در آستانه کسب سهمیه المپیک قرار دارد و برای ارتقا امتیازات خود باید به رقابت‌های مهم و دارای امتیاز اعزام شوند.

در این راستا قرار بود تیم ملی عازم مسابقات قهرمانی جهان شود که به خاطر نددن روادید تیم ملی این رقابت مهم را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از اعزام نشدن به این رقابت هنوز جای امیدواری باقی بود و رقابت‌های جام جهانی استرالیا را در پیش داشتند. متاسفانه با کارشکنی سفارت تا دقایق آخر روادید به تیم ملی ایران داده نشد. با وجو تمام سختی‌هایی که تیم ملی برابی حضور در جام جهانی متحمل شد توانستند ۲ مدال نقره با ارزش از این رقابت کسب کنند.

سعیدرضا کیخا که امید اصلی ایران برای کسب سهمیه المپیک است و احمد کهنی مدال آوران استرالیا بودند. کسب مدال برنز سعیدرضا کیخا را به کسب سهمیه المپیک بسیار نزدیک کرده است. او اگر بتواند درخشش خود را در رقابت‌های باکو هم تکرار کند می‌تواند سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کند.

در مسابقات آکروباتیک ژیمناستیک قهرمانی آسیا تیم دو نفره جوانان کشورمان با ترکیب سید محمد مهدی کیا و امیرحسین فخاری بعد از تیم‌های قزاقستان و ازبکستان صاحب مدال برنز شد. تیم چهار نفره جوانان کشورمان متشکل از ابوالفضل بیانی، رسول و ابوالفضل وطنی و مهدی گردان پس از ازبکستان و قزاقستان موفق به کسب مقام سوم و دریافت نشان برنز شد. تیم دو نفره بزرگسالان کشورمان هم با ترکیب افشین حیاتی و علیرضا درویش پور بعد از قزاقستان و ازبکستان سومین مدال ارزشمند برنز را برای ایران به دست آوردند.

در مسابقات ترامپولین قهرمانی جهان و کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ محمد سعید آبادی با امتیاز ۵۲/۱۸۵ در رده ۹۷ ام جهان قرار گرفت. برای نخستین بار در تاریخ ژیمناستیک، ورزشکاری در رده سنی بزرگسالان به مسابقات قهرمانی جهان اعزام می‌شد.

تیم ژیمناستیک هنری جوانان کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان در مجارستان با امتیاز ۱۴۴.۲۳۷ در بین ۵۷ کشور در رده ۲۶ ایستاد. در فینال رقابت‌های ژیمناستیک هنری قهرمانی آسیا در مغولستان، مهدی احمد کهنی در فینال وسیله دارحلقه با امتیاز ۱۴/۵۳۳ در رده سوم آسیا ایستاد و صاحب مدال برنز شد. همچنین سعیدرضا کیخا در وسیله خرک حلقه با امتیاز ۱۴/۵۶۷ پس از نماینده اردن در رده دوم ایستاد و نایب قهرمان آسیا شد.

پس از پیگیری‌های زیاد زهرا اینچه درگاهی رئیس فدراسیون ژیمناستیک بالاخره مدال برنز هادی خناری نژاد در مسابقات قهرمانی ۲۰۱۵ آسیا درهیروشیما به این ورزشکار ارزنده و کاپیتان سابق و با اخلاق کشورمان رسید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ژیمیناستیک کسب سهمیه المپیک مسابقات قهرمانی قهرمانی جهان مدال برنز تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۹۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی فرنگی ایران مقتدرانه قهرمان آسیا شد

کاروان کشتی فرنگی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا روی سکوی اول قرار گرفت. پیش از این هم آزادکاران ایران بر قله آسیا ایستاده بودند.

به گزارش فارس، مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا امروز به پایان رسید و تیم ملی کشورمان عنوان نخست را با ۴ مدال طلا، ۳ نقره و ۲ برنز به خود اختصاص داد.

در رده بندی تیمی ایران مقتدرانه و با کسب 200 امتیاز بعنوان قهرمانی رسید و تیم های قرقیزستان با 144 امتیاز و ژاپن با 142 امتیاز دوم و سوم شدند.

اسامی مدال‌آوران به شرح زیر است:

طلا: سعید اسماعیلی در ۶۷ کیلوگرم، ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم  هادی ساروی در ۹۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم

نقره: پویا دادمرز در ۵۵ کیلوگرم، محمدرضا رستمی در ۷۲ کیلوگرم، رسول گرمسیری در ۸۲ کیلوگرم

برنز: امیر ده‌بزرگی در ۶۰ کیلوگرم، ایمان محمدی در ۶۳ کیلوگرم

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کشتی فرنگی قهرمانی آسیا- قرقیزستان؛ ده بزرگی به مدال برنز رسید کشتی فرنگی قهرمانی آسیا - قرقیزستان؛ هادی ساروی به مدال طلا رسید

دیگر خبرها

  • مدال برنز ملی‌پوش کایاک ایران در قهرمانی آسیا
  • خیرخواه: دنیا به ژیمناستیک ایران احترام می‌گذارد
  • دنیا به ژیمناستیک ایران احترام می‌گذارد
  • نایب قهرمانی کاراته کا‌های مازندران با ۵ مدال در انتخابی تیم ملی بزرگسالان 
  • فدراسیون کاراته سال پرترافیکی دارد؛ از مسابقات آسیایی تا رقابت‌های قهرمانی جهان
  • فدراسیون کاراته سال بسیار پرترافیکی دارد؛ از مسابقات آسیایی تا رقابت‌های قهرمانی جهان
  • کشتی فرنگی ایران مقتدرانه قهرمان آسیا شد
  • رقابت‌های کسب سهمیه المپیک؛ نوروزیان به خط آتش پاریس نرسید
  • مدال برنز ده‌بزرگی در کشتی فرنگی قهرمانی آسیا
  • کشتی فرنگی قهرمانی آسیا- قرقیزستان؛ ده بزرگی به مدال برنز رسید