Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  پس از شیوع ویروس کرونا در کشور‌های مختلف جهان، در ابتدا مسابقات ورزشی بدون تماشاگر برگزار و در وهله بعد لیگ‌های ورزشی در سراسر دنیا تعطیل شد. با گسترش این ویروس در ایران و دیگر کشور‌ها هنوز مشخص نیست لیگ‌های ورزشی چگونه به پایان می‌رسد. 

مصطفی هاشمی سرمربی تیم بسکتبال مهرام که تا پیش از تعطیلی لیگ تیمش جواز حضور در مرحله پلی آف رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال را پیدا کرده بود، در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص تعطیلی مسابقات گفت: با ویروسی طرف هستیم که جدا از آسیب‌های جسمی، مشکلات ذهنی و روانی ایجاد می‌کند که شاید خطرناک‌تر از لطمه‌های بدنی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر افراد مبتلا به کرونا درمان می‌شوند و عده کمی جانشان را از دست می‌دهند. با این وجود زندگی ادامه دارد و اگر ما برای امید، انگیزه، تفریح و علائق مردم کاری نکنیم کرونا باعث افسردگی جامعه هم می‌شود.

بیشتر بخوانید: وضعیت برگزاری رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال مشخص می‌شود

ورزش بهترین تفریح برای مردم است

او افزود: حوزه‌ای که مردم بیش از هر چیزی درباره آن حرف می‌زنند، به آن اشتیاق دارند و با آن برای یکدیگر کُری می‌خوانند و آن را دنبال می‌کنند، ورزش است. نهاد‌های داخلی و بین المللی که در خصوص تعطیلی مسابقات تصمیم گیری کردند، باید بدانند که مردم نیاز به تفریح دارند و هیچ تفریحی بهتر از ورزش وجود ندارد. اکنون که در حالت استندبای هستیم، باید آماده شویم تا در صورت صدور مجوز از نهاد‌های مربوطه و به محض آغاز مجدد مسابقات کارمان را از سر بگیریم.  

افرادی که در این مدت در خانه هایشان ماندند به ریکاوری ذهنی نیاز دارند

هاشمی ادامه داد: گفتن این که همه در خانه بمانند ساده است. افرادی که در این مدت در خانه هایشان ماندند به ریکاوری ذهنی نیاز دارند. چند وقت پیش مسئولان لیگ بسکتبال بوندسلیگا، روسای باشگاه ها، مربیان و فدراسیون از طریق ویدیو کنفرانس جلسه‌ای برگزار کردند و به جمع بندی رسیدند که پس از این قضایا، لیگ خود را به صورت حرفه‌ای و بدون عجله ادامه دهند. آن‌ها گفتند وقتی المپیک عقب افتاده، می‌توانیم پس از اعلام تاریخ دقیق بازی‌ها را با کیفیت خوب برگزار کنیم.

می‌توانیم لیگ را ۷- ۸ روزه تمام کنیم

سرمربی بسکتبال ادامه داد: لیگ‌های دیگر هم منتظر هستند تا تکلیفشان مشخص شود. لیگ ما به مرحله پلی آف رسیده و می‌توانیم بازی‌ها را ظرف ۷- ۸ روز به صورت متمرکز برگزار کنیم تا بازی‌ها به پایان برسد. پس از آن هم برای تصمیم گیری درباره فصل آینده زمان کافی داریم.

بازیکنانم در مدت تعطیلی لیگ تمریناتشان را انجام می‌دهند

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا بسکتبالیست‌ها هم مانند ورزشکاران دیگر رشته‌ها تمریناتشان را در خانه دنبال می‌کنند اظهار داشت:  بازیکنان تیم خودم تمریناتشان را در یک فضای بسته انجام می‌دهند و جزئیات را برای مربی بدنساز می‌فرستند. امیدوارم این ویروس تا یک ماه دیگر از بین برود تا فعالیت‌های ورزشی مانند گذشته برگزار شود و زندگی مردم به روال عادی برگزار شود.  

فرصت ایجاد شده زمان خوبی برای برطرف کردن اشتباهات است

سرمربی مهرام در پاسخ به این سوال که ایا در بسکتبال ایران مشکلی هست که در این فرصت بتوان آن را برطرف کرد گفت: از آغاز خلقت تاکنون دنیا با سرعت زیاد در حال پیشرفت بوده و هر روز باید فکر کرد و انسان ببیند در گذشته چه اشتباهاتی داشته تا آن‌ها را اصلاح کند. زمان به وجود آمده برای بسکتبال و دیگر رشته‌ها مفید است و مسئولان باید فکر و برنامه ریزی کنند و در زمان باقی مانده برنامه ریزی کنند.

بیشتر بخوانید: رستم‌پور: امیدوارم سال ۹۹ برای همه مردم ایران پر از موفقیت باشد

بحث سلبریتی و نگاه بالا به پایین برایم دردآور است 

وی در پایان خاطر نشان کرد: من هم مانند مردم هستم و هیچ تفاوتی با آن‌ها ندارم. این که می‌بینم بحث‌هایی مانند سلبریتی و نگاه از بالا به پایین مطرح می‌شود، برایم دردآور است. همه ما یکی هستیم و تنها چیز‌هایی که به نمایش می‌گذاریم متفاوت است. تمام انسان‌ها به صورت برابر به دنیا می‌آیند و با برابری از دنیا می‌روند. کرونا ویروسی است که در این مقطع به وجود آمده و بعد‌ها به تاریخ می‌پیوندد و پس از آن فیلم‌ها و کتاب‌هایی راجع به آن ساخته و منتشر می‌شوند. تمام پزشکان نکات لازم را گفتند و من هم از مردم می‌خواهم این دستورالعمل‌ها را جدی بگیرند و آن‌ها را عملی کنند. در غیر این صورت اگر قرار باشد کرونا یک ماهه جمع شود، با سهل انگاری و مراعات نکردن ۲ ماه زمان می‌برد تا این ویروس از بین برود.  

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا مصطفی هاشمی لیگ برتر بسکتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۹۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه روحانیت مبارز سال ۸۴ به خاطر حجاب از هاشمی رفسنجانی حمایت نکرد!

در گزارشی مناقشه بر سر حجاب را در سال‌های مختلف مرور کرده ایم.

به گزارش اعتماد، شاید عجیب به نظر برسد که موضوع حجاب زنان در ستاد هاشمی در انتخابات سال ۱۳۸۴ یکی از اصلی‌ترین دلایل برای این باشد که جامعه روحانیت مبارز که اکبر هاشمی‌رفسنجانی شناسنامه آن بود، در رقابت بین محمود احمدی‌نژاد، هاشمی‌رفسنجانی، سکوت کند و از یکی از اصلی‌ترین چهره‌های خود یعنی هاشمی حمایت نکرد. با سکوت این تشکل راست روحانی، هاشمی برای همیشه از خانه پدری خود در جریان اصولگرایی سنتی هجرت کرد و دیگر تا پایان عمر خود هرگز به آن باز نگشت.

غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگویی در سال ۱۳۵۹ روایت می‌کند که در دور اول انتخابات سال ۱۳۸۴ جامعه روحانیت مبارز از هاشمی‌رفسنجانی حمایت کرد، اما در دور دوم مسائلی در ستاد‌های ایشان دیده و شنیده شد که جامعه را دل‌زده کرد: «در انتخابات دوره دوم ستاد‌های ایشان رفتار‌هایی نشان دادند که هیچ در شأن ایشان نبود و البته خلاف انتظار ما نیز بود...

یکی از اعضای جامعه روحانیت مبارز که در دور اول بسیار داغ از ایشان حمایت کرده بود، برای دور دوم اعلام کرد که دیگر حمایت نمی‌کند، علت را جویا شدم، گفتند یکی از شب‌های تبلیغات به تماشای تبلیغات رفته و از نزدیک مسائلی را در ستاد انتخاباتی فرشته دیده است... آقای مهدوی هم در دوره دوم از نوع رفتار آقای هاشمی و طرفداران ایشان رنجیده‌خاطر بود و همین موجب شد که به اکثریت نسبی در حمایت از ایشان نرسیم.»

دیگر خبرها

  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد
  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد
  • جامعه روحانیت مبارز سال ۸۴ به خاطر حجاب از هاشمی رفسنجانی حمایت نکرد!
  • سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد
  • واکاوی ابعاد مختلف مصوبه اخیر مجلس برای تعطیلات آخر هفته
  • برگزاری ۳۱ عنوان برنامه ویژه هفته کارگری در گیلان
  • بسکتبال NBA | میزبان ها بالاخره باخت می‌دهند؟
  • مردمی سازی موضوع سلامت یک ضرورت است
  • در جهت آگاه سازی و تبلیغات باید به شیوه درست عمل کنیم
  • فرهنگ سازی برای جامعه ۱۵ میلیونی کارگری/شعار روز کارگر امسال مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی