Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@16:35:48 GMT

مجموعه مستند «کاوش در اقیانوس ها» در شبکه ۴

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۹۸۲۰

مجموعه مستند «کاوش در اقیانوس ها» در شبکه ۴

شبکه چهار سیما از ۱۹ فروردین ماه هر شب مجموعه مستند «کاوش در اقیانوس ها» را در قالب برنامه «چهارسوی علم» روی آنتن می‌برد. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما که هر شب ساعت ۲۲ یک مستند جذاب و تماشایی را در قالب مجموعه‌ی «چهارسوی علم» روی آنتن می‌برد، از سه شنبه ۱۹ فروردین مستند «کاوش در اقیانوس ها» را در ۱۰ قسمت پخش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مستند «کاوش در اقیانوس ها» با نام اصلی (drain the oceans) محصول ۲۰۱۸ است.
این مجموعه مستند تماشایی، اسرار اعماق اقیانوس‌ها در زمان گذشته و حال را مورد بررسی قرار می‌گیرد. این مجموعه با استفاده از داده‌های علمی و تصاویر شبیه‌سازی شده دیجیتالی، به کاوش در کشتی‌های غرق شده، گنجینه‌ها و شهر‌های فرو رفته در اعماق دریاچه‌ها، دریا‌ها و اقیانوس‌های سرتاسر جهان می‌پردازد.
در قسمت اول این مستند با عنوان "راز‌های نازیها"آمده است: دانشمندان به کمک فناوری‌های امروزی می‌توانند تصاویری سه بعدی از کف اقیانوس‌ها تهیه و بسیاری از پدیده‌های روی داده که در بستر اقیانوس‌ها مدفون هستند را بررسی کنند د. ر این قسمت راز‌هایی از تکنولوزی‌ها و تجهیزاتی که هیتلر مورد استفاده قرار میداده و در اعماق آب مدفون شده اند بر ملا میشود.
«خلیج مکزیک» عنوان قسمت بعدی مستند کاوش در اقیانوس‌ها است. در این برنامه خلیج مکزیک وکشتی غرق شده در آن وعلت نابودی دایناسور‌ها باتوجه به فسیل یافت شده در این ناحیه وعلل آن، شهاب سنگ‌هایی که بازمین در اینجا برخورد آمده است.
"تمدن‌های گم شده مدیترانه" عنوان قسمتی دیگر از این مستند است. در این برنامه بقایای تمدنی غرق شده در حوزه مدیترانه بررسی می‌شود.
تلاش برای کشف کشتی‌های غرق شده و گنج‌های درون آن‌ها در قسمت "گنجینه‌های غرق شده" روایت می‌شود.
در قسمت "افسانه‌های آتلانتیس"، چگونگی شکل گیری رویا گونه‌ی شهر آتلانتیس ازنگاه افلاطون تا بررسی دانشمندان وباستان شناسان در باره‌ی این شهر خیالی و آثار بدست آمده ازاین شهر بررسی می‌شود.
"اقیانوس آرام مرگ" در این برنامه به هیولایی خفته در اقیانوس آرام که عامل بزرگترین سونامی در جهان است که از دیده‌ها پنهان مانده می‌پردازد.
"عجایب گم شده مصر" دراین برنامه تلاش دانشمندان برای پی بردن به راز‌های پنهانی فانوس دریایی اسکندریه‌ی مصر که از عجایب دوران باستانی است وبازسازی آن به تصویر کشیده می‌شود.
دریای چین و مروری بر تاریخ جنگ‌هایی که در این دریا روی داده در "راز‌های دریای چین"، " کشتی‌های جنگی برتر" گورستان کشتی‌های بزرگ زیر آب‌های شمال اروپا و شواهدی از نبرد‌های بین این کشتی‌ها و کشف معمای بزرگترین راز تاریخ هوانوردی، سقوط هواپیمای مسافربری مالزی با ۲۳۷ سرنشین و ناپدید شدن آن بر فراز اقیانوس هند در قسمت "هواپیمای گمشده‌ی مالزی" از دیگر قسمت‌های این مستند دیدنی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شبکه چهارم سیما مستند های صدا و سیما کشتی ها غرق شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۹۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «فهمی الیوسفی» معاون وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن به شبکه المسیره این کشور گفت: از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه گذشته) تاکنون یمنی‌ها توانسته‌اند در عملیات‌های خود موفقیت‌های بسیاری را کسب کنند.

وی بار دیگر تأکید کرد: به دنبال این مجموعه عملیات ارتش یمن و ناتوانی ائتلاف آمریکایی از مقابله با حملات پهپادی و موشکی، فرانسه و آلمان ناوهای خود را از ائتلاف خارج کرده‌اند و اکنون نیز میان اعضای باقی مانده اختلافات زیادی وجود دارد.

سخنان الیوسفی پس از آن بیان می شود که نیروهای مسلح یمن چهارشنبه شب حملات اخیر حود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری «المسیره»، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که نیروهای نظامی این کشور سه عملیات نظامی را انجام داده که در جریان آن علاوه بر ناوشکن آمریکایی، یک کشتی متعلق به ایالات متحده نیز در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی نیز در اقیانوس هند با پهپاد هدف قرار دادند.

بر اساس بیانیه‌ی سریع، نیروی دریایی ارتش یمن با تعدادی موشک مناسب، ناو آمریکایی (MAERSK YORKTOWN) را در خلیج عدن هدف قرار داد.

طبق این بیانیه در عملیات دیگر در اقیانوس هند نیز کشتی اسرائیلی (MSC VERACRUZ) با پهپاد هدف قرار گرفته شد.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است. نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

دیگر خبرها

  • «پژمان» در راه شبکه آی‌فیلم فارسی
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی + جزئیات ۳عملیات دیگر
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • مستند می‌تواند در گسترش فرزندآوری تاثیرگذار باشد/کنجکاوی اهالی روستا برای ساخت یک فیلم
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی
  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»
  • «کُر کوهستان» روی آنتن شبکه دو می‌رود/ روز‌های نفسگیر در چهارمحال و بختیاری
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می‌شود
  • رادیو صدای لحظه‌هاست
  • افتتاحیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک