Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@16:18:26 GMT

بازسازی تالار هنر اصفهان برای خدمت‌رسانی به شهروندان

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۹۸۲۷

بازسازی تالار هنر اصفهان برای خدمت‌رسانی به شهروندان

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: خرداد سال جاری تالار هنر اصفهان بعد از بهسازی و نوسازی در اختیار اهالی هنر و شهروندان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایمنا، حمید شهبازی با بیان اینکه ساماندهی تالار هنر اصفهان که اردیبهشت سال ۹۸ آغاز شد، تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت داشته است، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود با پیشرفت کنونی و شرایط موجود، این پروژه تا خرداد سال جاری به پایان برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این طرح با چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اجرایی شده است، گفت: یکی از ضرورت‌های طرح ساماندهی تالار هنر استفاده از فضاهای کاربردی، اما بدون استفاده آن بود که در طرح جدید لحاظ شده است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل بهسازی تالار هنر اصفهان، فرسودگی ساختمان آن بود که در این طرح تالار نوسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه نوسازی سالن کوچک، ساخت اتاق فرمان مستقل برای سالن کوچک با تجهیزات، تعمیر سیستم‌های تهویه و سرمایشی و گرمایشی، احیای سالن کنفرانس سالن کوچک، اصلاح استانداردسازی پلاتوهای تمرین، اصلاح ورودی تالار و رمپ گذاری برای افراد دارای معلولیت و تعمیر تجهیزات نور و صدا از جمله اقدامات اصلاحی در طرح بهسازی تالار هنر است، گفت: همه این اقدامات با رعایت استانداردهای لازم اجرایی می‌شود و سال جاری در اختیار اهالی هنر و شهروندان قرار می‌گیرد.

وی همچنین از روند پیشرفت عملیات احداث فضای سبز و درختکاری پروژه تقاطع غیرهمسطح آفتاب بخشی از پروژه حلقه چهارم حفاظتی خبر داد و اظهار کرد: این طرح در بزرگراه شهید اردستانی قرار دارد و فرآیند درختکاری و فضای سبز آن توسط حوزه خدمات شهری منطقه ۱۰ با هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد تومان اجرایی می‌شود.

کد خبر 417666

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر شهر تالار هنر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تالار هنر اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۹۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده بهینه از ظرفیت سالن اجلاس در اصفهان

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه سالن چند منظوره مرکز همایش‌های اصفهان با مساحت ۲۷۰۰ متر مربع، ۱۳۰۰ نفر ظرفیت دارد که باید از آن استفاده بهینه شود، گفت: این فضا برای پذیرایی و اجرای مراسم‌، همایش‌ها و جلسات‌های گوناگون است و قابلیت تقسیم شدن به دو فضای مجزا را دارد.

اصغر کشاورزراد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به‌منظور احداث مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای (مدظله) اصفهان در امتداد خیابان روح‌الامین و در کنار حلقه ترافیکی شرق اصفهان، سایتی با مساحتی حدود ۷۲ هکتار در نظر گرفته شده که در حال حاضر بزرگ‌ترین سایت مرکز همایش‌های بین‌المللی کشور است.

وی افزود: این مجموعه دارای سالن اصلی و سالن‌های جانبی همچون هال، سالن چند منظوره، سینما و فضاهای فوقانی، فضای ارتباطی (لابی)، پلازا با مساحت حدود یک هزار متر مربع را دارا است و قابلیت برگزاری مراسم در فضای باز را نیز دارد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه سالن چند منظوره در مرکز همایش با مساحت ۲۷۰۰ متر مربع، ۱۳۰۰ نفر ظرفیت دارد، افزود: این فضای چند منظوره دارای پرده‌های نمایش وسیع در جداره‌های دو سمت سالن و فضاهای خدماتی برای پذیرایی و اجرای مراسم‌، همایش‌ها و جلسات‌های گوناگون است، همچنین این فضا قابلیت تقسیم شدن به دو فضای مجزا توسط پانل‌های متحرک با سرعت نصب بالا را نیز دارد که باید از ظرفیت آن استفاده بهینه شود.

کشاورزراد تاکید کرد: پارکینگ‌های پروژه با قابلیت کنترل هوشمند در دو طبقه P1 و P2 با در نظر گرفتن پدافند غیرعامل و بدون قرارگیری در زیر سالن‌ها و با ورودی‌های دوگانه، خروجی‌های دوگانه، خروجی‌های اضطراری به مساحت ۲۹ هزار متر مربع و به ظرفیت حدود ۸۰۰ دستگاه پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به طرح اسلیمی شیشه لابی سالن اجلاس اظهار کرد: برای امکان تحقق اقتصاد مقاومتی، استفاده از ظرفیت داخلی کشور و پرهیز از به‌کارگیری تکنولوژی خارجی، در خصوص طرح شیشه دیواره داخلی لابی (کنکورس) مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای (مدظله) اصفهان، اجرای مس روی شیشه به جای چاپ با تکنولوژی خارجی، در دستور کار قرار داد و طرح اسلیمی انتخاب شده برگرفته از شاخصه‌های اسلامی ایرانی و بومی اصفهان بود. با توجه به خاص بودن طرح انتخابی و لزوم تخصص به جهت مشاوره و اجرا، از محمود فرشچیان در ۱۳۹۵ دعوت به عمل آمد، در جلسه تشکیل شده، فرشچیان ضمن معرفی گروهی از شاگردان توصیه‌هایی برای بهره‌گیری از مضامین اسلامی، ایرانی و طرح‌های اسلیمی سبک اصفهان ارائه کردند. در نهایت این گروه با نمایندگی هوشنگ جزی‌زاده طرح اسلیمی مربوط را تهیه و اجرا کردند.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تاکید کرد: ساخت یک هتل پنج ستاره با ۲۵۰ اتاق و ۲۳ سوئیت در ۱۲ طبقه با مساحتی حدود ۶۵ هزار متر مربع، راه‌اندازی مرکز تجاری با مساحت ۲۶۵ هزار متر مربع و نیز ساخت ساختمان اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان اصفهان از برنامه‌های در دست احداث در مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای (مدظله) اصفهان خواهد بود.

کشاورزراد با بیان اینکه موتورخانه مرکز همایش از چیلرهای تراکمی و چیلرهای جذبی به طور ترکیبی استفاده می‌کند، گفت: این موتورخانه قابلیت کنترل لحظه‌ای میزان مصرف و نوع انرژی در شرایط مختلف از طریق تجهیزات کنترلی و ابزار دقیق را دارد و دارای سیستم‌های مدار اولیه و ثانویه مصرف و مدیریت راه‌اندازی و بهره‌برداری هوشمند است.

وی با اشاره به سالن اصلی مرکز همایش ادامه داد: مساحت این سالن ۳۱۰۰ متر مربع است و تعداد صندلی‌های VIP برای اجلاس ۱۱۵۴ صندلی و تعداد صندلی تماشاگران برای همایش: ۱۲۳۲ صندلی در طبقات اول و دوم است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در قسمت سالن اصلی، سازه اسکلت فلزی با سقف فضاکار با دهانه حداکثر ۸۰ متر، ضخامت ۶ متر و ارتفاع داخلی حداکثر ۳۰ متر قرار دارد، ساختار طبقات در این قسمت از کامپوزیت با سیستم عرشه فولادی است و در قسمت هال، بال‌روم و سینما سازه فلزی با سیستم خرپایی و در سایر فضاها از جمله پارکینگ، آشپزخانه و فضاهای جنبی سازه اسکلت بتنی با سقف دال تخت تعبیه شده است، این سازه فلزی در سال ۱۳۹۲ در چهارمین کنفرانس ملی سازه و فولاد به عنوان طرح برتر شناخته شد. کشاورزراد گفت:

وی گفت: طرح سقف کاذب سالن اصلی مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای برگرفته از طرح گنبد مسجد شیخ لطف‌الله (موسوم به طرح شیخ صفی) است در این سقف چینش منظمی از گل‌پرها در ابعاد مختلف و با استفاده از متریال GFRP صورت گرفته که تداعی‌گر آن گنبد است.

وجود نیروگاه خورشیدی، هشت دستگاه ویلای vip، موتورخانه مرکزی و ساختمان‌های تاسیساتی از دیگر ویژگی‌های مرکز همایش است

کشاورزراد ادامه داد: وجود نیروگاه خورشیدی، هشت دستگاه ویلای vip، موتورخانه مرکزی و ساختمان‌های تاسیساتی از دیگر ویژگی‌های مرکز همایش است، همچنین زمینی با مساحت حدود ۵۷ هزار متر مربع در مجاورت مجموعه ویلاها قرار گرفته است که امکان تعریف هرگونه کاربری مرتبط و در راستای طرح توسعه مجموعه (از جمله منطقه دیپلماتیک به منظور احداث دفاتر نمایندگی کشورهای مختلف) برای آن وجود دارد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های بارز این پروژه، توپوگرافی طبیعی زیبای آن است که با اختلاف، ارتفاع نسبی شمال به جنوب حدود ۱۶ متر و دسترسی اصلی از آزادراه رینگ چهارم شهر اصفهان در آن به خوبی پیش‌بینی شده است با توجه به موقعیت مکانی نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، فرودگاه بین‌المللی و نیز ایستگاه راه آهن به لحاظ ارتباطی از پتانسیل بالایی برخوردار است.

کشاورزراد گفت: مساحت هتل مرکز همایش‌ها ۶۵ هزار متر مربع است و تعداد اتاق‌های آن ۲۵۰ و تعداد سوئیت‌های موجود در آن ۲۳ است؛ این هتل پنج ستاره در ۱۲ طبقه شامل اتاق‌ها، امکانات فروشگاهی و امکانات رفاهی از قبیل رستوران، استخر، سالن بدنسازی و پارکینگ و هم اکنون در حال ساخت است.

وی افزود: ضلع جنوبی فضای مدنظر سایت مرکز همایش‌های بین‌المللی کشور هم راستا با بزرگراه بوده که طول آن حدود ۴۵۰ متر است، همچنین ضلع شرقی آن متراژی به طول ۵۸۰ متر، ضلع شمال ۵۱۰ متر و ضلع غرب ۹۰۰ متر طول دارد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تاکید کرد: پوشش نهایی سقف سالن اصلی کلزیپ است که ترکیب کامپوزیتی از آلومینیوم دارد، این سقف پایدار، مقاوم در برابر خوردگی و آب بند است، اجرای پوشش سقف کلزیپ به صورت ماشینی بوده و در آن نیاز به نازک کاری دستی یا درزبندی با بتونه نیست.

کشاورزراد گفت: سالن اصلی همایش که فضای اصلی این مرکز است در مرکز نیم کره قرار گرفته است، جایگاه میهمانان ویژه در طبقه همکف و تماشاگران در چهار جایگاه مجزا در دو طبقه اول و دوم قرار دارد، همچنین این مجموعه شامل فضاهای جنبی از جمله اتاق خبرنگاران، اتاق مطبوعات، اتاق بازرگانی ۱۰ و ۱۴ و اتاق برای مترجمان هم‌زمان با مساحتی حدود ۱۱ هزار متر مربع است، فضای سن این سالن ۲۷۵ متر مربع و طراحی داخلی سقف سالن برگرفته از فضای زیر گنبد مسجد شیخ لطف‌الله است.

وی با اشاره به مرکز تجاری موجود در مرکز همایش ادامه داد: در کنار احداث این مجموعه هم‌زمان مرکز تجاری عظیمی به مساحت ۲۶۵ هزار متر مربع در دست ساخت قرار گرفته است در این مجموعه فضاهایی همچون فضاهای تجاری خرد و کلان، رستوران‌ها، کافی‌شاپ، هایپر مارکت و بازی‌های رایانه‌ای و تفریحی، همچنین دفاتر اداری پیش‌بینی شده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به هال ۱۱۳۵ متر مربعی مرکز همایش خاطرنشان کرد: تعداد صندلی‌های هال ۶۱۲ است، فضای هال با قابلیت کاربری سالن سخنرانی، برگزاری همایش‌های محلی، نمایش‌های هنری و کارگاه آموزشی با مساحت ۱۱۳۵ متر مربع، ظرفیت گنجایش ۶۱۲ نفر را دارد.

کشاورزراد اضافه کرد: سالن همایش هشت دستگاه ویلای VIP دارد که مساحت هر ویلا ۴۵۰ متر مربع است، این ویلاها با طرح‌هایی برگرفته از معماری ایرانی جهت پذیرایی مهمانان در زمان حضور در این مجموعه در نظر گرفته شده است که برای آن فضاهایی از جمله اتاق نشیمن، اتاق محافظان، اتاق کار و جلسات، ناهارخوری و فضاهای با قابلیت امور رفاهی نیز پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به موتورخانه این مجموعه تصریح کرد: این موتورخانه سه هزار متر مربعی دارای ظرفیت سرمایشی حدود ۲۵۰۰ تن و ظرفیت گرمایشی هشت میلیون کیلو کالری بر ساعت است که مدیریت انرژی ساختمان را برعهده دارد.

کد خبر 742734

دیگر خبرها

  • متهم نرسیده به صحنه بازسازی جرم فوت کرد
  • ۷۰ درصد بودجه سازمان پایانه‌ها صرف مرمت و بازسازی می‌شود
  • لزوم استفاده بهینه از ظرفیت سالن اجلاس در اصفهان
  • برگزاری جشنواره رسانه‌ای روایت خدمت در سمنان
  • هشدار هواشناسی و آمادگی شهرداری شیراز برای خدمت‌رسانی به شهروندان
  • وقتی کنسرت‌ها با چند تغییر برگزار می‌شوند/ حضور جدی در شهرستان‌ها
  • خدمت رسانی به بیش از ۵۰۰ هزار مسافر نوروزی توسط شهرداری شیراز
  • کدام خواننده‌ها اردیبهشت کنسرت دارند/قیمت بلیت‌های جدید چقدر است؟
  • دستگیری متهمان حادثه زورگیری اتوبان صدر / بازسازی صحته جرم بزودی
  • جایگاه‌های سوخت استان زنجان طبق روال گذشته در حال خدمت‌رسانی هستند