Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@17:47:37 GMT

جلوگیری از ورود و خروج ۱۸۷۷ دستگاه خودرو در خراسان‌جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۹۸۳۲

جلوگیری از ورود و خروج ۱۸۷۷ دستگاه خودرو در خراسان‌جنوبی

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی گفت: از زمان شروع طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان از ورود 855 خودرو در ورودی استان و یک هزار و 22 خودرو در خروجی استان جلوگیری به‌عمل آمده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا رضایی ظهر امروز به خبرنگاران رسانه‌های گروهی، به تشریح طرح نورزی پلیس پرداخت و اظهار داشت: طی این ایام شش فقره تصادف منجر به فوت در جاده‌های خراسان‌جنوبی رخ داده که متأسفانه موجب فوت 10 نفر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از وقوع 59 فقره تصادف جرحی در استان طی این مدت خبر داد و بیان داشت: در این تصادفات 105 نفر مجروح شدند و 95 تصادف خسارتی نیز داشته‌ایم که در مجموع 160 تصادف در خراسان‌جنوبی به وقوع پیوسته است.

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه50 درصد تصادفات در جاده‌های اصلی، 47 درصد در جاده‌های روستایی و سه درصد تصادفات نیز در جاده‌هایی فرعی رخ داده، تبیین کرد: 64 درصد تصادفات در طرح نوروزی واژگونی و خروجی از جاده بوده و 74 درصد تصادفات بین ساعات 10 صبح الی 8 شب رخ داده است.

رضایی با اعلام اینکه کارشناسان 35 درصد تصادفات را عدم توجه به جلو و 33 درصد را به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه تشخیص داده‌اند، مطرح کرد: سن 73 درصد رانندگان مقصر در تصادفات بین 20 تا 40 سال بوده و 47 درصد مجروحان سرنشینان خودرو و 70 درصد آن‌ها بومی بوده‌اند.

وی از کاهش 63 درصدی میزان تردد وسایل نقلیه در نوروز امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و مطرح کرد: شروع طرح فاصله گذاری اجتماعی، از ورود 855 خودرو در ورودی استان و یک هزار و 22 خودرو در خروجی استان جلوگیری به‌عمل آمده و 27 راننده متخلف علی‌رغم تذکرات داده شده و تردد در جاده به مبلغ 5 میلیون ریال جریمه و در سیستم شماره‌گذاری به‌مدت یک ماه توقیف شدند.

انتهای پیام/69039/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خودرو خراسان جنوبی پلیس تصادفات درصد تصادفات خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۹۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ کشته و ۲۰۹ مصدوم در تصادفات نوروزی خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: نوروز امسال ۹ نفر در حوادث جاده ای استان جان باختند و ۲۰۹ نفر در این حوادث مصدوم شدند.

سرهنگ علیرضا رضایی،  امروز سه شنبه ۷ فروردین در اولین جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان در سال ۱۴۰۳ که به ریاست معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: ۶ نفر از فوتی ها در محورهای غرب استان جان خود را از دست دادند لذا این منطقه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی بر فعال شدن پویش‌ها و دستگاه‌های امدادی و خدماتی در روزهای خاص تاکید کرد و گفت: شدت تصادفات جاده‌ای زیاد است و افزایش تردد در تعطیلات پیش رو پیش‌بینی می‌شود.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی ادامه داد: علیرغم افزایش ۲ درصدی تردد اما جاده‌ها خلوت و سرعت بالاست اگرچه از لحاظ کنترل میانگین سرعت جزو استان‌های موفق هستیم.

وی گفت: برنامه ریزی سازمان‌های امداد و نجات در موج بعد از تعطیلات نوروزی ضرورت دارد چون تعطیلات عید فطر پیش رو است.

سرهنگ رضایی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی اقدامات کنترلی و کاهش تصادفات فوتی استان نسبت به نوروز پارسال اضافه کرد: دوربین‌های ثبت تخلف در سطح جاده‌ها کمک کننده بوده و هزار و ۲۵۰ وسیله نقلیه با سرعت بحرانی توقیف ساعتی شدند.

وی با بیان اینکه هزار و ۳۵۰ وسیله نقلیه هم توقیف سیستمی شدند گفت: سرعت و سبقت غیر مجاز، نبستن کمربند ایمنی، انحراف به چپ و نقص فنی مهمترین تخلفات در کنترل‌ها بوده است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی عنوان کرد: تاکید و پیگیری استاندار برای برپایی سیاه چادرها در محورهای استان منجر به به کاهش ۱۵ درصدی واژگونی ها شده است.

وی افزود: تصادفات بیشتر در قبل و بعد از افطار رخ می‌دهد که زمان خلوتی جاده ها است لذا انتظار می رود یگان های امدادی در این ساعات حضور پر رنگتری داشته باشند.

سرهنگ رضایی با اشاره به توقف اتوبوسی که روز گذشته ترمز بریده بود اظهار کرد: این اتوبوس با سرعت زیاد در حرکت بود که با باز شدن لاین اضطراری توانستیم آن را در ورودی مهرشهر متوقف کنیم.

وی نصب نشانگاه روشنایی و تابلوی فسفری ویژه در گریزگاه ها را ضروری دانست تا چنین حوادثی را بتوان مدیریت کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی رتبه سوم کشور در کاهش تصادفات فوتی را کسب کرد
  • خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی رتبه اول را کسب کرد
  • رتبه نخست خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی
  • در تصادفات نوروزی خراسان جنوبی ۹ نفر جان باختند
  • وضعیت ایمنی در جاده‌های خراسان جنوبی در حد استاندارد است
  • کسب رتبه اول مدیریت تصادفات توسط خراسان جنوبی
  • تصادفات جاده‌ای در خراسان جنوبی، جان ۹ نفر را گرفت
  • ایمنی جاده‌های خراسان جنوبی در حد استاندارد است
  • ۹ کشته و ۲۰۹ مصدوم در تصادفات نوروزی خراسان جنوبی
  • وضعیت ایمنی در جاده های خراسان جنوبی در حد استاندارد است