Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@00:06:02 GMT

مرگ 100 هندی بر اثر کرونا

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۹۸۹۲

مرگ 100 هندی بر اثر کرونا

مقامات بهداشتی هند روز دوشنبه اعلام کردند: آمار کل موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور از مرز ۴ هزار نفر گذشته است، درحالی که بیش از ۱۰۰ نفر نیز در هند به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.


به گزارش شبکه خبری "ایندیا تودی"، وزارت بهداشت هند روز دوشنبه اعلام کرد:  در بیست و چهار ساعت گذشته ۴۹۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا در هند گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب آمار کل مبتلایان به این ویروس ۴ هزار و ۶۷ مورد است. همچنین حداقل ۱۰۹ مورد مرگ بر اثر ابتلا به کرونا در سرتاسر هند گزارش شده است.

این وزارتخانه افزود: موارد فعال ابتلا به کرونا ۳ هزار و ۶۶۶ نفر است. همچنین ۳۰۰ نفر بهبود یافته یا از کشور خارج شده اند.

ایالت ماهاراشترا همچنان دارای بیشترین موارد ابتلا به ویروس کرونا می باشد. تاکنون بیش از ۷۰۰ مورد ابتلا به کرونا در ایالت ماهاراشترا گزارش شده است.

پس از ماهاراشترا، ایالت های تامیل نادو (۵۷۲ مورد) و دهلی (۵۰۰ مورد) دارای بیشترین موارد ابتلا به این ویروس هستند.

مردم هند با روشن کردن شمع از مبارزه با کرونا حمایت کردند

این درحالی است که شب گذشته میلیون ها هندی به درخواست نارندرا مودی نخست وزیر هند، با خاموش کردن چراغ های خانه های خود، اقدام به روشن کردن شمع کردند تا اتحاد با یکدیگر در مقابله با کرونا را نشان دهند.

بیش از ۲۰ هزار نفر در دهلی نو در قرنطینه قرار گرفتند

به گفته وزارت بهداشت هند  در روز گذشته ۵۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در پایتخت هند گزارش شده است و به این ترتیب ۵۰۳ نفر در دهلی به این ویروس مبتلا شده اند.

مقامات هندی بیش از ۲۰ هزار نفر در دهلی را که سابقه سفر به خارج از این کشور را داشتند را در قرنطینه قرار داده است. این به یک چالش جدید برای مقامات هندی تبدیل شده است و نظارت بر این افراد را بسیار مشکل ساخته است.

در حالی که ۳۲۰ مورد ابتلای به ویروس کرونا در دهلی به برگزاری یک اجلاس اسلامی در دهلی در اوایل ماه گذشته نسبت داده شده است.

مساله برگزاری کنفرانس اسلامی در دهلی نو از سوی سازمان "جماعت تبلیغی" به یک موج جدید اسلام هراسی در هند تبدیل شده است و بسیاری مقامات این کشور این گروه را مستقیما مسوول افزایش موارد ویروس کرونا در هند معرفی می کنند.

اگرچه برنامه های مشابه مذهبی حتی پس از آغاز قرنطینه در هند برگزار شده است، با این حال رسانه های هند گزارشی در مورد مراسم مذهبی هندو ها در طول قرنطینه  منتشر نکرده اند.

دولت هند به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در این کشور یک قرنطینه سراسری به مدت ۲۱ روز اعلام کرده است. این قرنطینه در تاریخ ۱۵ آوریل لغو خواهد شد. همچنین هند تمام پرواز های داخلی و خارجی را متوقف کرده و حرکت قطارها در سرتاسر این کشور لغو شده اند.

هند با جمعیت بیش از 1.3 میلیارد نفر در تلاش است تا با  منابع محدود با این ویروس  فراگیر مبارزه کند.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید۱۹» از ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت.

علایم این ویروس ۸۰ درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی «سارس» بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می کند. در حالی که نخستین علایم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می‌شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود.

واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است./ایرنا

 

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ابتلا به ویروس کرونا ویروس کرونا گزارش شده هند گزارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۹۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار لندن خواستار توقف کشتار در غزه شد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، صادق خان، شهردار لندن روز گذشته در جشنواره عید در لندن خواستار پایان دادن به کشتار و آتش بس در غزه شد.
 
وی گفت: «ما در همین لحظه خواستار آتش‌بس هستیم. ما می‌خواهیم از فروش سلاح به اسرائیل خودداری کنیم.»
 
صادق خان تاکید کرد: «ما می‌خواهیم به [ریشی] سوناک، نخست وزیر و [جو] بایدن، رئیس جمهور بگوییم از نفوذ خود استفاده و کشتار را متوقف کنید.»
 
وی همچنین با اشاره به جمعیت مسلمان، مسیحی، یهودی، هندی و دیگر مذاهب مختلف در بریتانیا گفت که برخی می‌خواهند در جامعه تفرقه بیندازند و کاری کنند که مسلمانان با یهودیان یا هندی‌ها با سیک‌ها دشمن شوند و جشن امروز بهترین پادزهر علیه این نفرت‌هاست.
 

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • طرز پخت 10 کیلو چلو مرغ کاری توسط آشپز هندی (فیلم)
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • کلنگ زنی احداث پست قرنطینه دامپزشکی در خانمیرزا
  • آغاز ساخت پست قرنطینه دامپزشکی در شهرستان خانمیرزا
  • طرز پخت چلو مرغ توسط یک پدربزرگ‌ هندی (فیلم)
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • شهردار لندن خواستار توقف کشتار در غزه شد
  • سندروم پس از کرونا چیست؟