Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@11:28:11 GMT

مایکروسافت اِج به دومین مرورگر محبوب دنیا تبدیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۹۹۳۳

مایکروسافت اِج به دومین مرورگر محبوب دنیا تبدیل می‌شود

مرورگر شرکت مایکروسافت با پیشی گرفتن از فایرفاکس در حال تبدیل شدن به دومین مرورگر پرطرفدار جهان است.

 به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از تک‌رادار، در حالی که مرورگر مایکروسافت اِج(Microsoft Edge) برای چند ماه از رقیب قدرتمند خود یعنی مرورگر موزیلا فایرفاکس(Mozilla Firefox) عقب افتاده بود ولی بار دیگر از آن پیشی گرفته و در حال تبدیل شدن به دومین مرورگر پرطرفدار جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آمارهای منتشر شده از شرکت‌های تحلیل بازارهای فناوری در ماه گذشته 7.6 درصد از کل فروش نرم‌افزارهای رایانه‌ای به مرورگر Microsoft Edge و 7.2 درصد از تمامی فروش نیز به موزیلا فایرفاکس اختصاص داشته است. این اعداد به روشنی نشان می‌دهد که مرورگر شرکت مایکروسافت توانسته در ماه‌های اخیر کاربران بیشتری را جذب و به موفقیت‌ بزرگی دست یابد.

در رده اول پرطرفدارترین مرورگر اینترنت جهان همانند ماه‌های گذشته گوگل کروم(Google Chrome) قرار دارد. نرم افزار این مرورگر سهمی برابر با 68.5 درصد از کل فروش اپلیکیشن‌های مرورگر در کشورهای مختلف را به خود اختصاص داده است.

کارشناسان فناوری معتقدند مرورگر Microsoft Edge آینده بسیار روشنی در پیش دارد و با توجه به هماهنگی آن با سیستم ‌عامل‌های مختلف، سرعت و گستردگی برنامه‌های افزودنی می‌تواند نظر کاربران زیادی را جلب و حتی در آینده‌ای نزدیک رقیبی سرسخت برای گوگل کروم باشد.

غول‌های دنیای فناوری هر روز برنامه و سیاست جدیدی را برای نرم‌افزارهای مختلف خود معرفی می‌کنند و همین موضوع سبب شده است تا جایگاه هرکدام از آن‌ها در بازاهای فروش مدام در حال تغییر باشد. در این میان شرکتی که بتواند برای مدتی طولانی در جایگاهی مناسب ماندگار باشد از نظر عملکرد و کیفیت محصولات موفق محسوب می‌شود.

یکی از نکات شاخصی که سبب شده مایکروسافت اِج نسبت به مرورگرهای فایرفاکس و سافاری بیشتر مورد توجه قرار گیرد امکانات ویژه‌ای است که در اختیار برنامه‌نویسان قرار می‌دهد. در واقع این مرور از انعطاف بسیار بالایی در مقابل تغییرات برنامه‌ نویسی برخوردار است.

انتهای پیام/4144/

منبع: آنا

کلیدواژه: مایکروسافت موتور جستجو فایرفاکس مرورگر اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۹۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل دریاچه‌ها به نیروگاه‌های عظیم تولید برق

بهره‌گیری از پتانسیل دریاچه‌ها برای تولید برق ازجمله راهکارهای زیست‌محیطی موجود برای تأمین برق موردنیاز شهرها بدون وارد آمدن آسیب به محیط طبیعی و اکوسیستم‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، نیروگاه‌های آبی با سدهای غول‌پیکر حدود یک قرن است که شاهکارهای مهندسی برای ارائه انرژی‌های تجدیدپذیر به‌شمار می‌روند، اما جوامع حاشیه‌ای و اکوسیستم‌ها را ویران می‌کنند. با این حال جهان شاهد تحولات چشمگیری در پروژه‌های برق‌آبی با همان کیفیت گرانشی آب، اما بدون ساخته شدن سدهای سنتی است. در این راستا یک فناوری جدید به‌عنوان ذخیره‌سازی پمپ‌شده معرفی شده است که سیستم‌های آن به دو مخزن در بالا و پایین نیاز دارند و هنگامی که برق تولیدشده توسط نیروگاه‌های مجاور بیش از تقاضا باشد، برای پمپاژ آب در سربالایی استفاده می‌شوند.

این فرآیند مخزن بالایی را مانند باتری پر می‌کند. سپس هنگامی که تقاضا برای برق افزایش پیدا کرد، آب توسط یک توربین راهی مخزن پایینی می‌شود و برق تولید می‌کند. این فرآیند مفهومی متفاوت، اما نه‌چندان دور از عملکرد باتری‌هایی است که امروزه در سراسر زندگی بشر جای گرفته و حتی عناصر ضروری در زندگی مدرن هستند.

ذخیره‌سازی پمپ‌شده ایده جدیدی نیست، اما یک رنسانس در مناطقی محسوب می‌شود که بهره‌گیری از انرژی‌های باد و خورشید در آن‌ها به سرعت در حال گسترش است، همچنین به کاهش نگرانی‌ها در مورد کاهش تولید انرژی‌های تجدیدپذیر مرتبط با آب‌وهوا کمک می‌کند. بعضی از بزرگ‌ترین سیستم‌های این فناوری انرژی کافی برای تأمین دو میلیون خانه را در کشوری هم‌چون ایالات متحده برای یک ساعت دارند.

نوع دیگری از فناوری انرژی‌های آبی نیز به‌ویژه در مناطق کوهستانی مانند نپال رایج است. در این مناطق نیروگاه‌های برق‌آبی روی رودخانه‌ها قرار دارند، اما در پشت آن‌ها مخازن غول‌پیکر تولید و ذخیره برق وجود ندارد. بدون وجود مخزن، تولید برق به جریان‌های آب فصلی بستگی دارد، اما آسیب کمتری به محیط زیست وارد می‌کند.

تبدیل دریاچه‌ها به نیروگاه برق‌آبی در آمریکا

تبدیل دریاچه‌ها به باتری‌های عظیم الکتریسیته ایده‌ای عجیب است که روزبه‌روز جذابیت بیشتری پیدا می‌کند و می‌تواند مناظر طبیعی زمین را متحول کند. امروزه پروژه‌های امیدوارکننده‌ای در ایالات متحده در این زمینه وجود دارد که به‌طور ویژه هدف خود را مهار آب دریاچه‌های بزرگ به‌منظور تأمین نیروی برق‌آبی مشخص کرده‌اند.

ایده موجود در پس این پروژه‌ها، ساختن یک مخزن در ارتفاع پایین‌تر برای تولید برق از آبشار است. این پروژه در سال ۲۰۲۰ معرفی، اما به دلیل همه‌گیری کرونا متوقف شد. ایالات متحده اکنون قصد دارد آن را از سر بگیرد و دریاچه‌های خود را به نیروگاه‌های عظیم تولید برق تبدیل کند تا فراهم آوردن برق برای خانه‌های خود را ضمن دستیابی به اهداف زیست‌محیطی محقق کند.

کد خبر 747437

دیگر خبرها

  • برگزاری دومین رویداد جوانی در استان همدان
  • تبدیل دریاچه‌ها به نیروگاه‌های عظیم تولید برق
  • رویداد «هاکامستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • رادیو کرمان محبوب مخاطبان
  • سریع‌ترین مرد دنیا حامی کریس: عاشق رونالدوام!
  • هوش مصنوعی دوربین‌ها را شاعر کرد!
  • «عیدیHD»؛ سفری به سرزمین طنز و خلاقیت
  • با عبور از ژوزه مورینیو؛ سیمونه اینزاگی به دومین سرمربی پرافتخار تاریخ اینتر تبدیل شد
  • دوربینی که تصاویر را به شعر تبدیل می‌کند!
  • اپل مجبور به حذف اپلیکیشن‌های محبوب در چین شد