Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساتین»
2024-04-19@22:50:37 GMT

کشور‌های مختلف برای مقابله با کرونا چه کردند؟

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۹۹۳۷

بحران ناشی از شیوع کرونا در حال تبدیل شدن به یک چالش تمام عیار اقتصادی است.به نقل از گاردین، برای همه مشخص شده که سال ۲۰۲۰ سال رکود اقتصادی در سراسر جهان است. رفت و آمدها در بسیاری از نقاط به شدت محدود شده و برخی نیز رو به قرنطینه سراسری آورده اند. در این شرایط اقتصاد کشورها با شوک سنگینی مواجه شده است: از شمار رو به افزایش کسانی که برای دریافت مزایای بیکاری درخواست داده اند تا کسب و کارهای تعطیل شده و دولت هایی که مجبور به هزینه های سنگین شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال کشورها رویکرد یکسانی برای مقابله با کرونا اتخاذ نکرده اند: کشورهای اروپایی راهی را امتحان کردند که در بحران سال ۲۰۰۹ امتحان کرده بودند. آن ها شروع به خرید اوراق قرضه شرکت ها برای جلوگیری از ورشکستگی آن ها و ارایه تسهیلات اعتباری بیشتر به کسب و کارها کردند. در آمریکا و ژاپن دولت ها شروع به ارایه یارانه نقدی مستقیم به خانوارها کردند تا جلوی سقوط آزاد مخارج خانوار را بگیرند.راه دیگر که در انگلیس ارایه شد، تلاش برای حفظ سطح درآمد خانوارها بود به طوری که دولت متعهد شد تا ۸۰ درصد درآمد خانوارها را در دوران قرنطینه به آن ها پرداخت کند. این اقدام که به معنای افزایش شدید کسری بودجه دولت خواهد بود باعث می شود تا میزان مخارج دولت به بالاترین سطح خود در طول ۶۵ سال اخیر برسد.از سوی دیگر کشورهایی که توانایی مالی کمتری داشتند سراغ معافیت های مالیاتی رفتند. ایتالیا و اسپانیا معافیت های موقت گسترده ای برای شرکت ها در نظر گرفتند و در سوییس به جای مداخله مستقیم بانک مرکزی، دو بانک عامل عهده دار ارایه تسهیلات ارزان قیمت به شرکت ها شدند.در بسیاری از کشورها به ویژه در شرق آسیا، بار اصلی مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا به دوش بانک های مرکزی افتاده است. تنها در چین بانک مرکزی از طریق کاهش نرخ ذخیره بین بانکی و در نظر گرفتن دوره های تنفس بازپرداخت اقساط، امکان ارایه وام هایی به ارزش صدها میلیارد دلار را فراهم کرده است. در ژاپن نیز بانک مرکزی صدها میلیارد دلار نقدینگی به بازارها تزریق کرده است.منبع : ایسنا

منبع: ساتین

کلیدواژه: اخبار کرونا ویروس بیماری کرونا پیشگیری از کرونا سلامت نیوز کرونا در جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۹۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارتخانه‌های اقتصادی جذب ایده فناورانه را در دستور کار قرار دهند

سیدکاظم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: سال‌های زیادی است که بحث حضور دانش‌بنیان‌ها در اقتصاد مطرح شده و برای حمایت دانش‌بنیان‌ها معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد شده است، اما طبیعی است که رشد دانش‌بنیان‌ها در کشور نیازمند برنامه‌های جدید است.

بهبود تولیدات صنعتی و ارایه خدمات بهتر در تمامی بخش‌های اقتصادی با استفاده از دانش‌بنیان‌ها

وی افزود: با استفاده از دانش و تکنولوژی که دانش‌بنیان‌ها در اختیار اقتصاد قرار می‌دهند می‌توان بهبود تولیدات صنعتی و ارایه خدمات بهتر در تمامی بخش‌های اقتصادی از جمله تجارت و بازرگانی را شاهد بود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: دانش‌بنیان‌ها زمینه‌ساز بهبود بهره‌وری در تولید خواهند بود و طبیعی است که با استفاده از آنها می‌توان شاهد استفاده بهینه از منابع و عوامل تولید بود.

سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان‌ها هزینه نیست

موسوی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان‌ها هزینه نیست بلکه فایده‌ای است که هم اقتصاد و هم تمامی زیر بخش‌های آن از آن منتفع خواهند شد و سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی در آن یک الزام و ضرورت است به ویژه آنکه کشور در برخی از منابع از جمله آب با محدودیت مواجه است و در برخی استان‌ها وضعیت بحرانی وجود دارد.

مدیریت منابع آبی با استفاده از دانش‌بنیان‌ها

وی گفت: بحران آب در یک دهه آینده تشدید خواهد شد و باید از امروز به فکر مدیریت منابع آبی در کشور باشیم و طبیعی است که استفاده از دانش‌بنیان‌ها در تمامی بخش‌ها از جمله کشاورزی به عنوان یک بخش آب‌بر اهمیت دوچندان دارد.

موسوی تاکید کرد:‌ باید مکانیسمی در نظر گرفته شود که تمامی وزاتخانه‌های مرتبط با بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، صنعت و تجارت، جذب دانش‌بنیان‌ها را در دستور کار جدی خود داشته باشند و محصولات یا دانشی را که تولید می‌کنند خریداری کرده و به منظور بهره‌وری منابع مورد استفاده قرار دهند.

وی تاکید کرد: همچنین در تولید کشاورزی باید بحث آمایش سرزمینی را در نظر گرفت و هر محصولی را در هر جای کشور کاشت نکرد. توجه به این مهم موجب می‌شود تا دانش‌بنیان‌ها در مناطق کم‌آب سیستم‌های نوآور و بهره‌ور را برای تولیدات مناسب هر منطقه ارایه دهند.

نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی بیان کرد: نخبگان و صاحبان ایده و خلاقیت توانسته‌اند در مورد برخی از بحران‌هایی که صنایع با آن مواجه هستند راهکار ارایه دهند و بهبود فرآیند تولید را که نقش مهمی در تامین نیاز‌های بازار داخلی و صادرات به عهده دارد را سبب‌ساز شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاثیر دلار تلگرامی روی کالاهای وارداتی چه قدر است؟
  • وام قرض الحسنه ۳۰۰ میلیونی دولت با کارمزد ۴ درصد | وام قرض الحسنه فوری با اقساط ۲ میلیون تومانی
  • وزارتخانه‌های اقتصادی جذب ایده فناورانه را در دستور کار قرار دهند
  • واکنش بانک مرکزی به چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی/ مدیرعامل اسبق بانک صادرات: ارز باید تک نرخی شود/ معاون رئیس جمهور: تلاش دولت این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم
  • احیای ۸ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی راکد کشور
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • دستور رئیسی برای مقابله با بنگاهداری بانک ها
  • مطالبه ۳۰ همتی شهرداری مشهد از دولت
  • رگبار باران و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور
  • هواشناسی ایران/ هشدار وزش باد شدید و رگبار باران در نقاط مختلف کشور